ze vraj nechystaju zdrazovanie, to maju potom velmi zaujimavu matematiku
"Zatiaľ sme neriešili tarify. Treba jasne povedať, že sa budú musieť z technických dôvodov zaokrúhľovať na päťcenty. Suma však zatiaľ nie je určená. Optimálne by bolo, aby 10 minútový základný lístok stál približne 50 centov, čo je asi aj súčasná cena," informoval Aktuálne.sk generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár."
ano Kadnar, povedal si to naozaj JASNE, este by si mi mohol napisat ty matematik napisat kde kupim euro za 28Sk ked podla teba ty pako je 50 centov sucasna cena 10min listka
ved jasne narazal som napr na ten technopol... atd ....
alebo jelenia... tam nemuselo byt nic... pocet chodcov minimalny a chodci aj odbocujuce auta maju sancu odbocit medzi cervenymi vlnami
no ja si nemyslím, že by boli do BA kruháče vhodné.. Ako napísal Mike, znižujú priepustnosť hlavných ťahov, a veľké vozidlá majú problém cez ne prechádzať.. No a v BA tvoria veľkú časť vozového parku práve kĺbové autobusy.. Takže by sme kruháčmi sťažili prácu vodičom MHD (a aj ostatných nákladných áut)..
Ako som tu už minule písal, obyťčajný kruhový objazd je vhodný tam, kde počet áut za deň nepresiahne 28.000, a dvojitý kruháč tam, kde nepresiahne 36.000..
Ak sa vybuduje kruháč niekde, kde sú počty áut vyššie ako tieto čísla, tak dochádza k presne opačnému efektu, a teda k zníženiu priespustnosti..
Na druhej strane si ale nemyslím, že všetko vyrieši CSS.. Napríklad na tej Kremnickej by úplne stačilo zvýrazniť ten prechod pre chodcov červenou farbou (ako je to pri Auparku), osvetliť ho, a prípadne tam dať ešte na cestu vodorovné značky "pozor, škola", alebo také niečo..
a co tu vlastne riesis? pokial dotycny pan uz v autobuse davno sedel, pricom nemal oznaceny CL, tak BOL ciernym pasazierom! CL si hodlal oznacit az po tom, ako zbadal prichodzich revizorov (a v tom okamžiku sa k označovaciemu prístroju chrbtom postavil nastupujúci cestujúci = pan zbadal revizorov, tak si ihned chcel listok oznacit). Kedze tito videli, ze on uz v autobuse bol (nenastupoval na tej zastavke ako oni), ale listok si siel oznacit az ked ich zbadal, tak je logicke, ze mu v tom zabranili. A pokial platny CL mal, akurat ze mu prave v tej chvili skoncila jeho platnost, tak nie je problem - ukaze rejzovi ten listok, ze aha, ja listok mam, ale akurat teraz mi konci jeho platnost.
Cize revizori si robili len svoju pracu a dotycny pan naciernocestujuci bude samozrejme este vykrikovat, ako su porusovane jeho ludske prava a ide volat policiu...
V.S.BA zamysli sa trochu nad tym co (a ako) sem pises.
A je to aj na priepustnosť? Čo počúvam tak v Senci sa tým priepustnosť hlavného ťahu znížila. Takisto vajnorský kruhák, keby tam bola CSS, samozrejme pri 4+4 pruhoch, priepustnosť by bola asi vyšia. Samozrejme je šanca tam spraviť 2 pruhový kruhák s oveľa väčším polomerom. Potom je ale na zváženie, či naši vodiči vedia jazdiť po 2pruhovom kruháku.
P.s. určite ste videli nejakú maľovanku Lamačskej brány, neprojektoval to niekto z vás? Lebo tam si navrhli kruhových objazdov dosýtosti, pozdĺže celej trasy L21 od zjazdu z D2 až po výlez z žel. podjazdu na II/505. ? ?
BY ma zaujimalo pre koho chcu robit ten poondiaty semafor na Kremnickej? Pre tych pubertiakov od 16 do 20?? Tí to aj tak nerespektuju. Vsak minutu vydrzia a aut tam zase az tak moc nejazdi. Ach jaj. Asi ma z tejto situacie co sa deje uz...... Chcel by som vidiet toho cloveka co to navrhol..... Asi siemens nema dost zakaziek. Je to dalsia zlodejina penazi z rozpoctu pre dopredu danu firmu.
Inak preco sa v BA nestavaju kruhace? je to naozaj tym ze Siem...ehrm ehrm???? Kruhace som videl v Parizi, dokonca aj nedaleko BA v Pezinku a v Senci je kazda vacsia krizovatka riesena kruhacom...
je to pekne, je to bezpecne, je to malo nakladne a navyse su tie kruhove objazdy pekne... tak preco u nas CSS?
inak vela nezmyselnych semaforov je aj cisto pre IAD - napr Jelenia alebo Prokopa velkeho
vôbec netreba napr. pripravovanú na Furdekovej, tam to stačí riešiť zákazom odbočenia doľava a vozy z Furdekovej sa môžu pokojne otočiť pri Lidli, kde už teraz dvoje svetlá existujú.
rovnako je zbytočná CSS na Landererovej, kde na cca 300 metroch budú už troje semafory, čo je asi unikát - čo keby sa autá presunuli popred SND na Olejkársku a využili už existujúce svetlá? som sa tešil, že keď teraz likvidovali cetu medzi exbudovou TASR a SND, že tam už žiadna nebude a bude sa využívať Olejkárska. ale máš to vidieť - nedávno tam bol spravený aj pripájací pruh...
ďalej - úplne v pohode by sa dal, keby sa chcelo, vybudovať buspruh medzi zastávkami Bulíkova-Šustekova aspoň v jednom smere, len by to chcelo trochu rozmýšľať. Tak zfleku ma napadajú dva varianty - 1/pri buspruhu v oboch smeroch stačí zlikvidovať "parkovisko", ktoré v každom smere zaberá jeden pruh, pričom hlavne v smere zo Šustekovej na Bulíkovu je to parkovanie áut priam vražedné, keďže pri odbočovaní z Pankúchovej/Mamateyovej vpravo či vľavo pri Saleziánoch z ľavej strany kvôli parkujúcim vozom vodič auta nevidí VôBEC nič. Odbočeniu doľava síce teoreticky bráni dvojitá plná čiara (aj keď pred nejakými rokmi tam bola prerušovaná), ale nie je tam značka "zákaz odbočenia" a choďte sa tam aj reálne pozrieť... verzia číslo 2/ - zachovať "parkoviská" na ceste a premaľovať cestu na trojpruhovú, pričom dva pruhy (jeden z nich by bol BUS) by boli v smere Bulíkova-Šustekova, vberzia číslo 2b/opäť by to chcelo premaľovanie - celkovo by ostali štyri pruhy - jeden zo Šustekovej na Bulíkovu a opačným smerom jeden autopruh, jeden buspruh a jeden parkovací. Toto je také ťažké vymyslieť?
a ešte jedna vec - vysvetlite mi, prosím, pre koho sú dve CSS na Šustekovej (Lidl a zdravotné stredisko) pustené o pol siedmej ráno, keď tadiaľ na hlavnej jazdia tak max. dve autá. Hlavne, že 84 a 99 musí pri odbočke zo Šustekovej na Bosákovu najprv čakať na prvých semaforoch, kde im síce na guličkách naskočí voľno, no je im naprd, keďže musia potom zase čakať na druhých svetlách... viď dnešný príklad, keď si to bus medzi svetlami šinul "rýchlosťou" cca 15km/h...
A predpokladám, že ty si, tak ako aj ostatní cestujúci, len tupo sledoval čo sa bude diať a nijako si dotyčnému nepomohol. A teraz tu ako veľký frajer vypisuješ po fórach.
V takejto situacii je postup jasny. Nic neplatit, nic nedavat, pockat na policiu a poziadat inych cestujucich ci mu budu ochotny pred policiou ci na podniku dosvecit co revizor spravil. Samozrejmostou by mala byt staznost.
Samo1: Hlásaš úplné nezmysly, až je mi z nich takmer nevoľno. Vidno, že realite si dosť vzdialený, keď dokážeš tvrdiť to čo tvrdíš. Asi inú dopravu ako svoje auto nepoznáš, však?
Ad 1 - preferencia: Choď sa pozrieť kamkoľvek na západ od BA, ako vo všetkých civilizovaných mestách funguje preferencia (aj absolútna) MHD (nielen koľajovej). Je prinajmenšom zvláštne, že všade inde to ide, len u nás by to nešlo, lebo "by stálo všetko ostatné". A inde stáť môže? A nikomu to tam nevadí, považujú totiž za samozrejmé a logické, že električka, vezúca 150-200 ľudí, bude uprednostnená pred autom, vezúcim nanajvýš 2-3 ľudí (a to dosť preháňam). Samozrejme, nikto tu nežiada absolútnu preferenciu napr. na takej Molecovej, lebo je jasné, že tam by to nešlo. Ale aj tam sa dá situácia riešiť inak než teraz. A povedzme taká Hečkova je na absolútnu preferenciu ako stvorená, a zároveň je to momentálne ukážkový príklad toho, ako sa to dá znetvoriť a maximálne degradovať MHD.
Iná vec je, ako je Siemens v tomto smere úplne neschopný, a nedokáže naprogramovať ani jednu primitívnu dynamicky riadenú križovatku s preferenciou. A keď sa im tá preferencia náhodou podarí, tak to zasa vrcholne spackajú celkovo. Nechápem však, ako mohol niekto takéto paškvily, ako tu Siemens po celom meste predvádza, vôbec skolaudovať. A toto maslo už je na hlave magistrátu, nielen Siemensu.
Ad 2 - budovanie CSS: V tomto meste už aj nevidomí vidia, ako sa tu budujú svetelne riadené križovatky na najnezmyselnejších miestach, až sa človeku rozum zastavuje. Ako mala Bratislava kedysi za socializmu prívlastok "mesto mieru", tak teraz je to mesto semaforov. Doslova. Nech mi niekto vysvetlí, načo bola potrebná rekonštrukcia CSS na Vinohradoch, nová CSS na odbočení na Staré Grunty, nová CSS na vyústení Kuklovskej do Karloveskej, a takto by sa dalo pokračovať dosť dlhým zoznamom. V ďalšom rade sa tu hromadne zamietajú požiadavky na kruhové objazdy, a miesto nich sa buduje čo? Zasa len CSS. Prečo? Lebo na výstavbe, prevádzke a údržbe kruháča sa predsa Siemens nenabalí, tak to nie je žiadúce. Začínam mať podozrenie, že Siemens si priebežne obzerá neriadené križovatky, a sem-tam zavolá na políciu že "tu a tu vznikajú nebezpečné situácie (ohrozujú sa chodci), mali by ste tam dať semafor". A tak nám tu rastú nezmyselné semafory rýchlejšie než mrakodrapy kdekade. A idiócia prekvitá. Potom sa niet čo diviť keď: 1) vodičov učíme jazdiť na farebné svetielka, a keď sú náhodou niekde vypnuté, tak nikto nevie, čo si má počať, a veselo sa nám búrajú, a 2) pri takomto premnožovaní semaforov a čoraz horšom nastavení riadenia križovatiek nám ich vodiči prestávajú rešpektovať a lietajú na červenú, a pomaly aj na fialovú, keby taká bola.
Ad 3 - BUS pruhy: zdá sa, že ODP ešte stále nepochopilo jednu fundamentálnu vec: BUS pruh v Bratislavskej situácii NIE JE o tom, že ho postavíme tam, kde naň pri IAD zostane miesto. V tomto meste je JEDINÁ cesta budovať BUS pruhy NA ÚKOR IAD, pretože inak nie je šanca zastaviť trend presadania z MHD do áut. Áno, kolóny budú. Deň, mesiac, možno pol roka. Ale po čase všetci tí, ktorí sa tlačia v zápche po jednom vo svojich autíčkach, zistia, že tým autobusom/trolejbusom sú v meste oveľa rýchlejšie, a ešte ani nemusia hľadať miesto na zaparkovanie. A kolóny zrazu zmiznú. A presne o tom to je. Nové cesty/pruhy pre IAD = nová indukovaná IAD, a kolóny budú za 3-4 mesiace po rozšírení rovnaké, ak nie ešte väčšie. V tomto tkvie úplná zvrátenosť myslenia súčasného magistrátu. A je úplne jedno, že nemáme dobudovanú základnú cestnú sieť, v prvom rade sa treba sústrediť na odbremenenie tej existujúcej, a na to je jediný spôsob - preferovať VHD. V opačnom prípade nám ani po dobudovaní úplnej cestnej siete nebude tá postačovať, pretože bude v súvislých radoch upchatá autami tých, ktorí z toho trolejbusu presadli do auta, lebo v aute sa tlačia v tej istej kolóne ako v trolejbuse, len výrazne pohodlnejšie. A to je veľmi rýchla cesta ku kolapsu.
Ad 4 - dopravné stavby: Vidno, ako tu niektorí "rozmýšľajú". Všetky tebou spomínané stavby pomôžu práve a jedine IAD, a pre MHD budú v konečnom dôsledku znamenať len rýchlejšiu smrť, pretože dopravná indukcia spôsobená týmito stavbami nakoniec zahltí aj existujúcu sieť natoľko, že sa stav len a len zhorší. Čo tak pouvažovať aj nad nejakými dopravnými stavbami v prospech VHD? Hm, ale to by sa nám v našich autách o nič lepšie necestovalo. Hm, ale to nás voliči-vodiči a taxikárska lobby ukameňujú. Tak radšej nič, sústreďme sa my radšej pekne na stavby pre autá, MHD sa má dobre aj takto, a voliči ktorí ešte používajú MHD nestoja za našu pozornosť. Nech si najprv presadnú do áut, potom budú pre nás zaujímaví. Všakže?
Ad 5 - konkrétne výroky: Zaznamenal som 2 extra skvostné perly (okrem iných, len o málo menej skvostných, na ktoré už reagovať nebudem, hoci by sa tiež žiadalo, no z priestorových dôvodov to už nie je vhodné):
"takže sa stáva, že električky občas stoja na svetlá." - Sa stáva?? Občas?!? Ty si už najmenej 3 roky električkou necestoval, však?
"Dva telefonáty a elky boli spacifikované, dobré nie?" - Dobré? Choré. Ty elka. Odhliadnuc od toho, že to poukazuje na neschopnosť Siemensu, ktorý danú preferenciu kolosálne spackal (a ktovie či nie práve preto, aby svetu ukázali, že to nejde, hoci to na celom svete okrem nás ide), je tu krásne vidno, že sme na Slovensku, kde sú si niektorí rovnejší. Dotyčná papaláškyňa by mala povinne každé ráno cestovať električkou, aby si odskúšala, aké to je, stáť úplne zbytočne najmenej minútu na KAŽDÝCH svetlách po ceste. To by bolo telefonátov...
Záver: Pokiaľ na ODP nášho slávneho magoriátu pracujú ľudia s takým zmýšľaním, aké nám tu prezentuješ, tak sa vôbec nečudujem, že tu ide v oblasti dopravy všetko od desiatich nie k piatim, ale nanajvýš ku dvom. A kým sa toto myslenie (resp. ľudia, ktorí ho presadzujú) nezmení, tak to tu naozaj pôjde s celou dopravou veľmi rýchlo do análneho otvoru. A pritom stačí tak málo (a zároveň tak veľa) na odvrátenie tohto trendu - zmeniť myslenie.
A ospravedlňujem sa ostatným za príšerne dlhý spam, no nedalo mi nereagovať.
Lamacskej, dostavba na Trnavskej,...
CSS pri technopole nie je treba, Stacil kruhac. Lachova nie je treba. V Petrzalke by snad na polovici dnesnych CSS stacil kruhac. Urcite tie pri Esso pumpe, technopol a pri cervenej poste.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
NN
"Zatiaľ sme neriešili tarify. Treba jasne povedať, že sa budú musieť z technických dôvodov zaokrúhľovať na päťcenty. Suma však zatiaľ nie je určená. Optimálne by bolo, aby 10 minútový základný lístok stál približne 50 centov, čo je asi aj súčasná cena," informoval Aktuálne.sk generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár."
ano Kadnar, povedal si to naozaj JASNE, este by si mi mohol napisat ty matematik napisat kde kupim euro za 28Sk ked podla teba ty pako je 50 centov sucasna cena 10min listka