Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #102693:
ale podnik ťa naozaj núti kupovať si hodinový, pretože 10 minút je pri hustote zastávok DPB v BA (napr. centrum či Petržalka) veľmi málo. Príklad: za desať minút sa nedostaneš ani z obyčajného Ovsišťa po Aupark. Alebo keď zmenili 30 min. na 60 min., mali zmeniť aj 10 min. na 15 min alebo 20 s cenou dajme tomu 16 Sk. Ale potom to aj dôkladne kontrolovať a za každé prekročenie by mala byť pokuta.
Reply on: Valec #102692:

zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? 🙂 ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.
Reply on: d3k0 #102674:

So zrusenim 30min listka suhlasim, len to treba dobre odkomunikovat. Nehovorit o zruseni 30min. a zlacneni 60min. Hovorit o zruseni 60min. zdrazeni 30min. na zaklade inflacie a ako bonus predlzenie jeho platnosti o 100%. Alebo to vymysliet hocijako inak, len aby sa podnik vyhol reciam, ze chcem zarabat ked zrusil 30min. listok a nuti si kupovat 60 min. aj ked cestuje niekto 15 -20min. 2 koruny su zanedbatelna suma ale luida sa budu stazovat. Pokial tuto zmenu dobre neodkomunikujes, tak ti cast ludi odiide.

Ide tu o zdrazovanie PCL sposobom, kedy ti to ludia odmietnu. Alebo vymysli sposob ako to odkomunikujes aby to prijali. A vermi argument ze bubu moct cestovat bez cvakania listku do Vajnor ich zaujimat nebude. Oni cestuju v relacii sidlisko - centrum.
Ak by si cenu PCL (1+2) zmrazil a knej sa postupne behom piatich rokov priblizoval s PCL na 1. a na 2. pasmo, tak ti to ludia vezmu lepsie ako takto.
Ak by som bol studentom, tak si po zavedeni BID elektricenku urcite nekupim.
Reply on: kecho #102691:
Treba si pozrieť aj zoznam pripomienok na konci a potom zistíš, prečo to vyšpecifikované nie je:

ZPP:
"Slovak Lines: V prepravnom poriadku BID je stanovená pokuta 50-násobok cestovného, čo je v rozpore so zákonom 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3, kde je stanovené 20-násobok."

"BID, s. r. o. bude pred zavedením systému iniciovať zmenu zákona NRSR 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3 pre dopravcu pravidelnej autobusovej dopravy zapojeného do integrovaného dopravného systému formou výnimky."

Tarifa:
"DPB, OR a ER: Zachovať súčasnú úroveň úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka a možnosť zníženia výšky úhrady pri úhrade priamo vo vozidle. Zachovať súčasnú úroveň poplatku za dodatočné preukázanie vlastníctva PCL."

"BID: Výška úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka bola stanovená do 100-násobku výšky základného cestovného. Konkrétne úhrady budú určené po dohode majoritných dopravcov a doplnené do ZPP."
Reply on: AAA #102690:
a to je taký problém rozpísať, že vo vozdilách DPB X-násobok, vo vozidlách SL Y-násobok a vo vozidlách ZSSR Z-násobok? veď tak veľa tých prepravcov nie je... okrem toho, myslím si, že to vedia už teraz, slovo "dodatočne SA" spraví sa mi príliš nepáči a ďalšia vec, toto je tuším návrh na schválenie a v tom ak sa bude robiť ešte niečo "dodatočne", tak je to zaujímavé...

Re #102686 kiko: 100 je prvé pásmo a 101 druhé pásmo. keď to už teda rozdelili, mohli spraviť aj PCL iba na 100 a iba na 101
Reply on: kecho #102678:
100 násobok tam nie je preto, lebo ten platí len na MHD, napr. u vlakov je to tuším 10 násobok základného cestovného v 1. tarifnom pásme a plus cestovné od východzej stanice vlaku. U PAL je to zas iný násobok. Teda keby dali 100 násobok bolo by to v rozpore so zákonmi a súd by tie pokuty rušil jedna radosť.
Reply on: Valec #102687:
Dik, uz tomu zacinam chapat. ?
Reply on: kiko #102686:
Ano vo vsetkych zapadnych mestach stoji zakladny listok cca 1 promile z priemernej mesacnej mzdy daneho mesta. V Ba by to muselo byt 28 Sk, cim by si ale nasa MHD stratila znacnu cast cestujucich, preto sa pristupilo este k nizsiemu pomeru ako maju bezne EU mesta a bude to 20 Sk za hodinovy listok.
Reply on: kiko #102686:
Mapu zón môžeš nájsť v dokumente delenie tržieb na poslednej strane. Číslovanie zón máš vysvetlené v koncepcii (http://www.region-bsk.sk/ViewFile.aspx?docid=10002311 - za názov súboru treba doplniť .pdf).

V tabuľke, kde sa porovnávajú parametre máš vyjadrené, aký je pomer (násobok) mesačného a ročného lístka voči základnému.
Mam otazku ohladom BID: Nikde som nevedel najst mapu zon, existuje nieco take, a kde by som mohol najst?
Co obsahuje zona 101+102, je to dnesna zona 1+2?
Zaujimave, ze sa pouziva oznacovanie zon ako 100,200,300 a nie 10,11,20,30, BA a okolie predsa nie je take velke ?
Pozeral som tabulku kde sa porovnavaju parametre v roznych mestach ako London, ktory je medzi prvou desiatkou miest s najvyssim HDP, nie je mi jasne, ci tie cisla dostali po prepocte na SKK, alebo EUR a ci pouzili pomer HDP Slovenska/Bratislavy.
Reply on: d3k0 #102661:
V pripomienkach sa pise ze suma sa este doplni ?
Reply on: TeBeCe #102683:
Vidíš, zasa som o niečo múdrejší. Až takými informáciami som nedisponoval, každopádne je mi jasné, že LionCity dlho na trhu nie je. ?

Inak vypadlo mi tam kus textu: "...dočasne (napr. kým sa na nejaké iné nenalepí preklama). Ale je to len moja domnienka, nebrať vážne."
Reply on: Valec #102682:
tento typ sa zacal vyrabat v r. 2005, takze su skoro nove. a dokonca maju klimatizaciu ?
Reply on: Peon #102654:

2: Vozy isto parkujú tam kde aj ostatné vozidlá tejto firmy, teda v Petržalke na Bosákovej. Viď mapka na stránke spoločnosti.
3: Vozidlá sú pomerne nové.

Inak ešte ma ohľadne nich napadla jedna vec. Možno že tieto vozidlá na linke ani jazdiť nebudú a sú tu len dočasne (napr. kým Ale je to len moja domnienka, nebrať vážne.

Re #102677 Ike: Predpokladám, že pri zavedení budú v SL busoch maximálne tak papierové mapy.

Trasa linkou 75 sa ti ráta len na 2 zóny. Však prechádzaš cez 100 a 101. Či raz alebo 10x je úplne jedno. Počet zón si určíš podľa počtu ich rôznych čísiel.

Re #102678 kecho: Však d3k0 vysvetlil, že do 100 násobku je tam kvôli zákonným rozdielom. Presná výška sa potom vyšpecifikuje dodatočne.

Re #102680 Ike: Presne tak. Treba to brať aj z toho hľadiska, že obyvateľ 2. pásma necestuje viac preto, že by ho to bavilo, ale preto, že proste musí. Zaujímavé, že nikomu ale pri vytvorení pásiem nevadilo, že za cenu celosieťovej električenky dostal po 1.1.2000 už len jednopásmovú.
Reply on: S499.1023 #102581:
prispevok mal vyzniet v prospech skusenosti. ak mi to nevyslo, tak ma to mrzi. nehlasim sa za experta do klimatizacii, ale neviem si predstavit, co by malo byt na klime za statisice. pozlatene trubky?
Reply on: kecho #102678:
no lenze to 1. a 2. pasmo bola anomalia.. presne ako ti vravi d3k0... Ja som odkazany na preplnenu 21ku, ktora este v casoch vystavby tunela sitina dost dlho cakavala v zapchach... ty ako obyvatel 1. pasma mas ovela vacsi vyber spojov... preco by som mal byt znevyhdonovany...

zrusenie 1. a 2. zony nemozes brat ako znevyhodnenie tych co ziju v 1. zone, ale ako koniec diskriminacie tych co ziju v 2. zone (ti co boli znevyhodnovani)
Reply on: d3k0 #102633:
Ja rozhodne rypat nechcem, vzdy som BID podporoval. Lenze zdrazenim si nikoho neziskate. A toto bude hlavne pri busoch zdrazenie.
Reply on: 810zssk #102550:

viem, lenže prepokladám, že keď boli pripomienky akceptované, že sú aj v texte tarify a pozri tam:
"Tarifa BID ... Upravuje podmienky a ceny" + "Úhrada za cestovanie bez platného cestovného lístka je do 100-násobku základného cestovného."
čiže DO 100-násobku môže byť teoreticky aj 0,-Sk ? a na to sa môžem napr. odvolať, že prečo využíva prepravca hneď pri prvom priestupku maximálnu sadzbu...
podľa mňa by v tarife malo byť priamo zakotvené, aká je výška pokuty a za čo, pretože nevidím dôvod prezerať kvôli tomu ďalších xy zákonov

btw. pokuta po novom už bude 1500 Sk, ak to napokon bude presne 100-násobok, nie?

Re #102543 d3k0:
a čo keď cestujem iba v prvom? to je niečo podobné, ako keby si na pumpe chcel kúpiť 40 litrov, lebo nemáš väčšiu nádrž, ale oni ti povedia, že majú iba 50-litrové kanistry...
veď aj teraz mám pre 1. pásmo a za posledný rok som išiel do druhého dovedna 1-krát, aj to len bleskovo, takže to istil 30-min. lístok čo je menej ako cca 700,- Sk. čiže pre ľudí, ktorí jazdia iba v 1. pásme viac ako 10-percentné zdraženie, ďakujem pekne...
Inak to, budu vodici SL vydavat listky aj v autobusoch je super vec... nakoniec sa zvysi aj rychlost nastupu, kedze predpokladam ze sa bude moct nastupovat oboma dvermi (bude sa moct?)

V praxi to moze vyzerat tak, ze ked nastupim do SL niekde mimoBA a vypytam si listok do DNV, tak mi to vycucne presne pozadovany listok/listky aby som sa uz nemusel o nic starat? to znie fajn...

A este raz sa pytam, budu mat SL vnutorne transparenty? lebo ja si sice mozem kupit listok na 2+3 zony, ale ako mam vediet (no dobre ja si to pozrem na imhd, ale nejaky neznaly clovek) kde konci ta 3.zona v poradi?

inak uz tomu rozumiem, chcelo by to ale nejaku poriadnu kampan.
ak cestujem mimo ba, prioritne ma zaujimaju zony, nie cas.
ak cestujem vramci ba, prioritne ma zaujima cas, nie zony.
je tak?

a este jedna otazocka na zaver... ak cestujem 101+100+101 (napr L75), rata sa to ako 2 zony, ci ako 3? vdaka ?
Reply on: 810zssk #102608:
Jeeeešiši, pripočítaj si k tomu aspon 10-minutovy listok na MH D BA ku kazdej ceste. Kolko percent ludi púracuje pri stanici.

Mne sa tiezcena podla toho zmeni pri BUS SL a BID z 21 na 27-33 (podla M 9-11). Len akurat si k tomu nebudem musiet dokupovat DPB 10 minut za 14, cize finalne musim uvazovat s 35 na 27-33, t.j. zlacnenie o 8-2 Sk na jednu jazdu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.