Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kiko #102686:
Mapu zón môžeš nájsť v dokumente delenie tržieb na poslednej strane. Číslovanie zón máš vysvetlené v koncepcii (http://www.region-bsk.sk/ViewFile.aspx?docid=10002311 - za názov súboru treba doplniť .pdf).

V tabuľke, kde sa porovnávajú parametre máš vyjadrené, aký je pomer (násobok) mesačného a ročného lístka voči základnému.
Mam otazku ohladom BID: Nikde som nevedel najst mapu zon, existuje nieco take, a kde by som mohol najst?
Co obsahuje zona 101+102, je to dnesna zona 1+2?
Zaujimave, ze sa pouziva oznacovanie zon ako 100,200,300 a nie 10,11,20,30, BA a okolie predsa nie je take velke ?
Pozeral som tabulku kde sa porovnavaju parametre v roznych mestach ako London, ktory je medzi prvou desiatkou miest s najvyssim HDP, nie je mi jasne, ci tie cisla dostali po prepocte na SKK, alebo EUR a ci pouzili pomer HDP Slovenska/Bratislavy.
Reply on: d3k0 #102661:
V pripomienkach sa pise ze suma sa este doplni ?
Reply on: TeBeCe #102683:
Vidíš, zasa som o niečo múdrejší. Až takými informáciami som nedisponoval, každopádne je mi jasné, že LionCity dlho na trhu nie je. ?

Inak vypadlo mi tam kus textu: "...dočasne (napr. kým sa na nejaké iné nenalepí preklama). Ale je to len moja domnienka, nebrať vážne."
Reply on: Valec #102682:
tento typ sa zacal vyrabat v r. 2005, takze su skoro nove. a dokonca maju klimatizaciu ?
Reply on: Peon #102654:

2: Vozy isto parkujú tam kde aj ostatné vozidlá tejto firmy, teda v Petržalke na Bosákovej. Viď mapka na stránke spoločnosti.
3: Vozidlá sú pomerne nové.

Inak ešte ma ohľadne nich napadla jedna vec. Možno že tieto vozidlá na linke ani jazdiť nebudú a sú tu len dočasne (napr. kým Ale je to len moja domnienka, nebrať vážne.

Re #102677 Ike: Predpokladám, že pri zavedení budú v SL busoch maximálne tak papierové mapy.

Trasa linkou 75 sa ti ráta len na 2 zóny. Však prechádzaš cez 100 a 101. Či raz alebo 10x je úplne jedno. Počet zón si určíš podľa počtu ich rôznych čísiel.

Re #102678 kecho: Však d3k0 vysvetlil, že do 100 násobku je tam kvôli zákonným rozdielom. Presná výška sa potom vyšpecifikuje dodatočne.

Re #102680 Ike: Presne tak. Treba to brať aj z toho hľadiska, že obyvateľ 2. pásma necestuje viac preto, že by ho to bavilo, ale preto, že proste musí. Zaujímavé, že nikomu ale pri vytvorení pásiem nevadilo, že za cenu celosieťovej električenky dostal po 1.1.2000 už len jednopásmovú.
Reply on: S499.1023 #102581:
prispevok mal vyzniet v prospech skusenosti. ak mi to nevyslo, tak ma to mrzi. nehlasim sa za experta do klimatizacii, ale neviem si predstavit, co by malo byt na klime za statisice. pozlatene trubky?
Reply on: kecho #102678:
no lenze to 1. a 2. pasmo bola anomalia.. presne ako ti vravi d3k0... Ja som odkazany na preplnenu 21ku, ktora este v casoch vystavby tunela sitina dost dlho cakavala v zapchach... ty ako obyvatel 1. pasma mas ovela vacsi vyber spojov... preco by som mal byt znevyhdonovany...

zrusenie 1. a 2. zony nemozes brat ako znevyhodnenie tych co ziju v 1. zone, ale ako koniec diskriminacie tych co ziju v 2. zone (ti co boli znevyhodnovani)
Reply on: d3k0 #102633:
Ja rozhodne rypat nechcem, vzdy som BID podporoval. Lenze zdrazenim si nikoho neziskate. A toto bude hlavne pri busoch zdrazenie.
Reply on: 810zssk #102550:

viem, lenže prepokladám, že keď boli pripomienky akceptované, že sú aj v texte tarify a pozri tam:
"Tarifa BID ... Upravuje podmienky a ceny" + "Úhrada za cestovanie bez platného cestovného lístka je do 100-násobku základného cestovného."
čiže DO 100-násobku môže byť teoreticky aj 0,-Sk ? a na to sa môžem napr. odvolať, že prečo využíva prepravca hneď pri prvom priestupku maximálnu sadzbu...
podľa mňa by v tarife malo byť priamo zakotvené, aká je výška pokuty a za čo, pretože nevidím dôvod prezerať kvôli tomu ďalších xy zákonov

btw. pokuta po novom už bude 1500 Sk, ak to napokon bude presne 100-násobok, nie?

Re #102543 d3k0:
a čo keď cestujem iba v prvom? to je niečo podobné, ako keby si na pumpe chcel kúpiť 40 litrov, lebo nemáš väčšiu nádrž, ale oni ti povedia, že majú iba 50-litrové kanistry...
veď aj teraz mám pre 1. pásmo a za posledný rok som išiel do druhého dovedna 1-krát, aj to len bleskovo, takže to istil 30-min. lístok čo je menej ako cca 700,- Sk. čiže pre ľudí, ktorí jazdia iba v 1. pásme viac ako 10-percentné zdraženie, ďakujem pekne...
Inak to, budu vodici SL vydavat listky aj v autobusoch je super vec... nakoniec sa zvysi aj rychlost nastupu, kedze predpokladam ze sa bude moct nastupovat oboma dvermi (bude sa moct?)

V praxi to moze vyzerat tak, ze ked nastupim do SL niekde mimoBA a vypytam si listok do DNV, tak mi to vycucne presne pozadovany listok/listky aby som sa uz nemusel o nic starat? to znie fajn...

A este raz sa pytam, budu mat SL vnutorne transparenty? lebo ja si sice mozem kupit listok na 2+3 zony, ale ako mam vediet (no dobre ja si to pozrem na imhd, ale nejaky neznaly clovek) kde konci ta 3.zona v poradi?

inak uz tomu rozumiem, chcelo by to ale nejaku poriadnu kampan.
ak cestujem mimo ba, prioritne ma zaujimaju zony, nie cas.
ak cestujem vramci ba, prioritne ma zaujima cas, nie zony.
je tak?

a este jedna otazocka na zaver... ak cestujem 101+100+101 (napr L75), rata sa to ako 2 zony, ci ako 3? vdaka ?
Reply on: 810zssk #102608:
Jeeeešiši, pripočítaj si k tomu aspon 10-minutovy listok na MH D BA ku kazdej ceste. Kolko percent ludi púracuje pri stanici.

Mne sa tiezcena podla toho zmeni pri BUS SL a BID z 21 na 27-33 (podla M 9-11). Len akurat si k tomu nebudem musiet dokupovat DPB 10 minut za 14, cize finalne musim uvazovat s 35 na 27-33, t.j. zlacnenie o 8-2 Sk na jednu jazdu.
Reply on: Ámos #102673:
Este posledna vec - ano, da sa nastavit tarifa tak, ze ti platnost casoveho listka vyprsi hned ako prides na ASMN. A potom moze ten listok stat to iste, co doteraz. Alebo je tu druha moznost - ktorou ide BID - ze ti ten listok este nejaky cas platit bude dalej a budes nan moct pouzit aj MHD, za ktoru by si v tom prvom pripade zaplatil minimalne 15 korun. A 25+15 resp. 28+15 je viac ako 36...
Reply on: Beus #102665:
🙂 A pouzil si velmi dobry argument, ze ak by sa od roku 2004 zohladnovala inflacia, tak by PCL pre 1. pasmo stal 685 Sk. Takto dostanu cestujuci za 679 Sk PCL pre celu Bratislavu. Takze realne je to oproti roku 2004 zlacnenie pre vsetkych okrem tych par vlastnikov PCL cisto pre 2. pasmo.

Re #102663 Ámos: V pesej dostupnosti ma Cunovcan: 91, ..... N91 s prestupom na Jasovskej a este .... hradzu. Ty mas 59, 91, 92, 98, 99, 2 nocaky bez prestupu (a hradzu tiez :D). A o pocte obyvatelov si dovolim polemizovat, taka Dubova ma biedny pocet obyvatelov a aj tak ma celkom dobry pocet spojov, co je sposobene tym, ze je blizsie k centru a nie tym, ze ma nejaky velky pocet obyvatelov.

Este si neodpustim jednu otazku - ked je 30' listok a rozdelenie PCL na pasma v ramci mesta take vyhodne, preco to nema ani Brno, ani Praha a ani vacsina porovnatelne velkych miest v zapadnej Europe? Zeby BA objavila Ameriku a oni sa mali chodit k nam ucit, aky superspravodlivy system tu mame? 🙂 Moja odpoved je, ze tieto mesta nie su take bohate, aby si mohli dovolit poskytovat dalsie zlavy. Pretoze presne o tom 30' CL a 1.-pasmova elektricenka su. O dalsich zlavach. A castokrat aj o dalsich problemoch, ked niekomu nevyjde prestup a uz mu 30' listok neplati a namiesto za 18 Sk cestuje za 32 alebo 36; ked si niekto neuvedomi hranicu pasma v ramci jedneho celku a stoji ho to k PCL pre 1. pasmo este dalsich 1400 korun. Proste zbytocne zlozity system. Novy nebude jednoduchy, ale pre Bratislavcanov bude rozhodne jednoduchsi.

Som este zvedavy, kedy pride na pretras zrusenie kombinovaneho listka clovek+pes 😃


Re #102667 Ámos: Cize podme zdraziet elektricenky pre 1.+2. pasmo a 2. pasmo, aby vacsina ziskala na ukor mensiny. To je ta logika? Alebo v ramci spravodlivosti zdvihnut cestovne nie vacsine, ale vsetkym?


Re #102668 Ámos: Udajne uplatky v PID ma nezaujimaju, bavime sa o BID. Ja som o moznosti, ze DPB dostane menej, nehovoril. Len som reagoval na Tvoj prispevok, kde si o tom vravel ty a toto bola jedna z moznosti, ako by k tomu mohlo dojst. Ibaze ta moznost by sa najskor musela naplnit, co je vysoko nepravdepodobne vzhladom na nastavenu tarifu.

Re #102670 Ámos: 😃 a ja ze odkial vietor fuka 😃

Re #102673 Ámos: Opat porovnavas hrusky s jablkami a vypichujes len ten typ cestujuceho, ktoreho sa to dotkne v negativnom zmysle. Skoda len, ze takyto cestujuci je v tomto pripade v mensine...

Re #102672 Ámos: Takze uz teraz argument o nespravodlivosti neplati? 😃 Cize tebe by sa pacilo, keby sa v prvom kroku zvysila cena 1.-pasmoveho PCL na 660 Sk a v druhom kroku na vyslednych 720 Sk? A mali by sme opat jednotny listok, akurat ze o 40 korun drahsi ako je navrh BID... Takze teraz mi uz nie je celkom jasne, ci ti ide o nezdrazovanie alebo zdrazovanie 🙂

No nic, aj spat treba, takze... 🙂 Kazdopadne kazda pripomienka je cenna, aspon je zrejme, co treba objasnovat.
Reply on: Beus #102671:
mne sa BID lubi. Linkovanie, jeho filozofia,... Co sa mi nelubi je, ze cesta, ktora teraz stoji 28Sk u SL bude stat 36. Ak by som odratal dvihanie cien u SL v tomto roku a ratal so zavedenim BID v decembri tak behom roka je to z 25 SK na 36. To je 44%
Reply on: Beus #102669:
Nie moznostou by bolo nehat PCL tak ako su dnes, cize tri typy. Pricom cenu celosietoveho zmrazit. Postupnym zvysovanim by sa dosiahla suma rovnajuca sa celosietovemu a mohli by sa zrusit.
Presne tak by sa podla mna mala zmrazit aj cena nezlavnenych CL a dvihat ceny len tych zlavnenych. Pricom cestovanie zadarmo v case spicky je neakceptovatelny prezitok. Ak stat zacne platit akciovym spolocnostiam za socialne cestovne prosim. DPB a ani ine podniku tu vsak nie su na hradenie statnej neschopnosti v oblasti socialnej politiky. Ak dochodca nema na plne cestovne problem nie je u DPB. Problem je v state. Mesto nie je stat. Ale to uz som uplne niekde inde.
Reply on: Beus #102669:
Po slovensky povedané: kritizovať vie každý. Skús sa Ty sám posadiť na miesto koordinátora, a vymyslieť také riešenie, ktoré by podľa teba bolo všetkými akceptovateľnejšie, než toto.
Doteraz len frfleš, aké je zlé to, čo sa vymyslelo. Žiaden lepší nápad si nám však stále nepriniesol.

Howgh, dobrú noc.
Reply on: d3k0 #102666:
inak ked uz konspiraciu, tak vies kto je vlastnikom SL? Bus transport vlastni HB Reavis Management s.r.o. (70%) a Tourbus s.r.o. Brno (30%). Takze to Brno tam mame ? ? ? ?
Reply on: Ámos #102667:
"A tak sa pytam. Zda sa vam byt normlane ked sa podmienky upravuju tak aby sa zhorsila situacia vacsiny na ukor mensiny?"
Odpoviem nepriamo. Máš lepšie riešenie, akceptovateľné VŠETKÝMI stranami? Inou možnosťou by bolo ponechať PCL na zónu 100 a na zóny 100+101 a zdvihnúť ceny oboch, čím by si situáciu zhoršil všetkým. A neskôr by si ju tým prvým zasa musel ešte raz zhoršiť pri rušení nezmyselného PCL na zónu 100. Bolo by to tak podľa teba lepšie? A keby si ceny nezdvihol, nedokázal by si zabezpečiť potrebné tržby dopravcom, čo by samozrejme tí nemohli akceptovať. Iný nápad?
Reply on: d3k0 #102666:

Ja viem ako sa podplaca v PID pri udelovani lincencii na jednotlive linky. A ako veduci DPP moze dat akurat tak vlajocku a kalendar.

Ty si hovoril o moznosti, ze DPB dostane mensiu cast trzieb aka mu prinalezi. A ako to dosiahnut aby nedostal DPB ale SL. No zabezpecit u koordinatora. Ano dnes BID bezi s par milionmi rocne. Ale pride den, ked cez neho budu tiect desiatky milionov. A take nieco na Slovensku neostane nepovsimnute.

V roku 2007 mal DPB stratu cca 40 mil. A tento rok by mal bezat bez straty. MAL!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement