Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #102673:
Este posledna vec - ano, da sa nastavit tarifa tak, ze ti platnost casoveho listka vyprsi hned ako prides na ASMN. A potom moze ten listok stat to iste, co doteraz. Alebo je tu druha moznost - ktorou ide BID - ze ti ten listok este nejaky cas platit bude dalej a budes nan moct pouzit aj MHD, za ktoru by si v tom prvom pripade zaplatil minimalne 15 korun. A 25+15 resp. 28+15 je viac ako 36...
Reply on: Beus #102665:
🙂 A pouzil si velmi dobry argument, ze ak by sa od roku 2004 zohladnovala inflacia, tak by PCL pre 1. pasmo stal 685 Sk. Takto dostanu cestujuci za 679 Sk PCL pre celu Bratislavu. Takze realne je to oproti roku 2004 zlacnenie pre vsetkych okrem tych par vlastnikov PCL cisto pre 2. pasmo.

Re #102663 Ámos: V pesej dostupnosti ma Cunovcan: 91, ..... N91 s prestupom na Jasovskej a este .... hradzu. Ty mas 59, 91, 92, 98, 99, 2 nocaky bez prestupu (a hradzu tiez :D). A o pocte obyvatelov si dovolim polemizovat, taka Dubova ma biedny pocet obyvatelov a aj tak ma celkom dobry pocet spojov, co je sposobene tym, ze je blizsie k centru a nie tym, ze ma nejaky velky pocet obyvatelov.

Este si neodpustim jednu otazku - ked je 30' listok a rozdelenie PCL na pasma v ramci mesta take vyhodne, preco to nema ani Brno, ani Praha a ani vacsina porovnatelne velkych miest v zapadnej Europe? Zeby BA objavila Ameriku a oni sa mali chodit k nam ucit, aky superspravodlivy system tu mame? 🙂 Moja odpoved je, ze tieto mesta nie su take bohate, aby si mohli dovolit poskytovat dalsie zlavy. Pretoze presne o tom 30' CL a 1.-pasmova elektricenka su. O dalsich zlavach. A castokrat aj o dalsich problemoch, ked niekomu nevyjde prestup a uz mu 30' listok neplati a namiesto za 18 Sk cestuje za 32 alebo 36; ked si niekto neuvedomi hranicu pasma v ramci jedneho celku a stoji ho to k PCL pre 1. pasmo este dalsich 1400 korun. Proste zbytocne zlozity system. Novy nebude jednoduchy, ale pre Bratislavcanov bude rozhodne jednoduchsi.

Som este zvedavy, kedy pride na pretras zrusenie kombinovaneho listka clovek+pes 😃


Re #102667 Ámos: Cize podme zdraziet elektricenky pre 1.+2. pasmo a 2. pasmo, aby vacsina ziskala na ukor mensiny. To je ta logika? Alebo v ramci spravodlivosti zdvihnut cestovne nie vacsine, ale vsetkym?


Re #102668 Ámos: Udajne uplatky v PID ma nezaujimaju, bavime sa o BID. Ja som o moznosti, ze DPB dostane menej, nehovoril. Len som reagoval na Tvoj prispevok, kde si o tom vravel ty a toto bola jedna z moznosti, ako by k tomu mohlo dojst. Ibaze ta moznost by sa najskor musela naplnit, co je vysoko nepravdepodobne vzhladom na nastavenu tarifu.

Re #102670 Ámos: 😃 a ja ze odkial vietor fuka 😃

Re #102673 Ámos: Opat porovnavas hrusky s jablkami a vypichujes len ten typ cestujuceho, ktoreho sa to dotkne v negativnom zmysle. Skoda len, ze takyto cestujuci je v tomto pripade v mensine...

Re #102672 Ámos: Takze uz teraz argument o nespravodlivosti neplati? 😃 Cize tebe by sa pacilo, keby sa v prvom kroku zvysila cena 1.-pasmoveho PCL na 660 Sk a v druhom kroku na vyslednych 720 Sk? A mali by sme opat jednotny listok, akurat ze o 40 korun drahsi ako je navrh BID... Takze teraz mi uz nie je celkom jasne, ci ti ide o nezdrazovanie alebo zdrazovanie 🙂

No nic, aj spat treba, takze... 🙂 Kazdopadne kazda pripomienka je cenna, aspon je zrejme, co treba objasnovat.
Reply on: Beus #102671:
mne sa BID lubi. Linkovanie, jeho filozofia,... Co sa mi nelubi je, ze cesta, ktora teraz stoji 28Sk u SL bude stat 36. Ak by som odratal dvihanie cien u SL v tomto roku a ratal so zavedenim BID v decembri tak behom roka je to z 25 SK na 36. To je 44%
Reply on: Beus #102669:
Nie moznostou by bolo nehat PCL tak ako su dnes, cize tri typy. Pricom cenu celosietoveho zmrazit. Postupnym zvysovanim by sa dosiahla suma rovnajuca sa celosietovemu a mohli by sa zrusit.
Presne tak by sa podla mna mala zmrazit aj cena nezlavnenych CL a dvihat ceny len tych zlavnenych. Pricom cestovanie zadarmo v case spicky je neakceptovatelny prezitok. Ak stat zacne platit akciovym spolocnostiam za socialne cestovne prosim. DPB a ani ine podniku tu vsak nie su na hradenie statnej neschopnosti v oblasti socialnej politiky. Ak dochodca nema na plne cestovne problem nie je u DPB. Problem je v state. Mesto nie je stat. Ale to uz som uplne niekde inde.
Reply on: Beus #102669:
Po slovensky povedané: kritizovať vie každý. Skús sa Ty sám posadiť na miesto koordinátora, a vymyslieť také riešenie, ktoré by podľa teba bolo všetkými akceptovateľnejšie, než toto.
Doteraz len frfleš, aké je zlé to, čo sa vymyslelo. Žiaden lepší nápad si nám však stále nepriniesol.

Howgh, dobrú noc.
Reply on: d3k0 #102666:
inak ked uz konspiraciu, tak vies kto je vlastnikom SL? Bus transport vlastni HB Reavis Management s.r.o. (70%) a Tourbus s.r.o. Brno (30%). Takze to Brno tam mame ? ? ? ?
Reply on: Ámos #102667:
"A tak sa pytam. Zda sa vam byt normlane ked sa podmienky upravuju tak aby sa zhorsila situacia vacsiny na ukor mensiny?"
Odpoviem nepriamo. Máš lepšie riešenie, akceptovateľné VŠETKÝMI stranami? Inou možnosťou by bolo ponechať PCL na zónu 100 a na zóny 100+101 a zdvihnúť ceny oboch, čím by si situáciu zhoršil všetkým. A neskôr by si ju tým prvým zasa musel ešte raz zhoršiť pri rušení nezmyselného PCL na zónu 100. Bolo by to tak podľa teba lepšie? A keby si ceny nezdvihol, nedokázal by si zabezpečiť potrebné tržby dopravcom, čo by samozrejme tí nemohli akceptovať. Iný nápad?
Reply on: d3k0 #102666:

Ja viem ako sa podplaca v PID pri udelovani lincencii na jednotlive linky. A ako veduci DPP moze dat akurat tak vlajocku a kalendar.

Ty si hovoril o moznosti, ze DPB dostane mensiu cast trzieb aka mu prinalezi. A ako to dosiahnut aby nedostal DPB ale SL. No zabezpecit u koordinatora. Ano dnes BID bezi s par milionmi rocne. Ale pride den, ked cez neho budu tiect desiatky milionov. A take nieco na Slovensku neostane nepovsimnute.

V roku 2007 mal DPB stratu cca 40 mil. A tento rok by mal bezat bez straty. MAL!
Reply on: Beus #102664:

cestujuceho inflacia nezaujima
cestujucemu je jedno, ze na pociatku spravil DPB chybu pri urcovani tarifnych zon a deleni mesta na dve zony. Dnes tymto krokom uskodis dohromady 63% cestujucich oproti 37% ktorym cestovanie zlacnis.

A tak sa pytam. Zda sa vam byt normlane ked sa podmienky upravuju tak aby sa zhorsila situacia vacsiny na ukor mensiny?
Nebolo heslom petrzalskych zmien v 9/2005 pre vacsinu je to vyhodne a tym by sa mal dopravca riadit?
Reply on: Ámos #102662:
Ak nieco garantovat, tak vysku trzieb, ale nie zisk a vykryvanie straty, ktoru uz teraz DPB ma pomerne vysoku (v roku 2006 takmer 200 milionov). Ty chces, aby SROcka s rocnymi prijmami radovo miliony Sk zaplatila podniku tuto stratu sposobenu roznymi faktormi a este k tomu plus zisk? Taktiez porovnavas stat s uplne inymi financnymi moznostami a spolocnost, ktora len koordinuje integrovanu dopravu na zaklade poverenia BSK a Bratislavy (prave oni vykryvaju stratu dopravcov).

Tvoje paranoidne reci ma uz ale nebavia. Ak vyjadrujes pochybnost, ze SL moze podplacat, budem rad, ak to niecim dolozis. Lebo na rovinu ti poviem, ze to je uplna hlupost, kedze dobre viem, na zaklade coho cela tarifa vznikala. Vies, urcite totiz SL podplatila pred rokmi aj IDS JMK, lebo urcite vedela, ze ten ich system prevezmeme aj do BA... Nuz, nestacim sa divit, aka konspiracia je za tym celym 😃

SL robia na uzemi mesta cca 4% vykonov miestovych km.
Reply on: d3k0 #102661:
Kým som to písal, nečítal som maily, takže som si nevšimol, že už si napísal praktcky to isté čo ja 😉
Reply on: Ámos #102659:
Na tú poslednú vetu ozaj nie je čo povedať, na takú kapitálnu fantazmagóriu to chce ozaj veľmi bujnú fantáziu. Len tak na okraj - prečo by sa mali papaláši zapodievať nejakými podradnými električenkami, keď si svoje detičky vyvážajú pohodlne v autíčkach?

Áno, Čunovčan toho pri ceste do centra skutočne prejazdí viac. Ale v tom prípade chcem naozaj spravodlivosť, a žiadam pre seba nižšie cestovné, keďže bývam pri Slimáku, a nemienim predsa doplácať na niekoho, kto býva na Patrónke, v Karlovke, na Ostredkoch, alebo na konci Petržalky, a na ceste do centra prejazdí toho ďaleko viac než ja... kde je tu spravodlivosť?
Takto si to myslel? Ak áno, tak končím debatu. Ak nie, tak nerozumiem, prečo si myslíš, že práve obyvateľ Hanulovej ulice by mal byť nepomerne znevýhodnený oproti obyvateľovi Borskej ulice. Prípadne obyvateľ Račianskej 175 oproti obyvateľovi Račianskej 165. Raz som obyvateľ mesta Bratislava, tak mám právo na rovnaký PCL ako ktorýkoľvek iný obyvateľ Bratislavy, bez ohľadu na to, že toho prejazdím viac. Keby Rača bola samostatná dedina s vlastnou samosprávou a rozpočtom, bola by situácia iná. Ale keď je raz integrálnou súčasťou Bratislavy, tak aj jej obyvatelia majú mať rovnaké práva ako obyvatelia napr. Starého mesta, a nebyť diskriminovaní. Ak toto nechápeš, tak nie je o čom debatovať.
A tým prílivom áut by som si tiež taký istý nebol. Cestovné už dávnejšie nebolo zvyšované, a inflácia je stále. Keby sa namiesto tarify BID pristúpilo k pravidelnému zvyšovaniu cestovného, cena PCL na 1. pásmo by nebola nijako výrazne nižšia od ceny PCL BID na zóny 100+101. Takže?
Reply on: d3k0 #102661:
neviem co su strme vrsky ale asi nejaka vilova strvt ked otom pises ? A pisal som ze mi to tak pripada, nie ze to tak je. OK bola to zrejme blbost.

Co sa jednej linky do Cunova (30min ineterval) a dvoch liniek (12min inetraval) kumne tyka, tak to mozno bude tym, ze v Cunove byva tolko ludi ako na mojej ulici. Nehovoriac otom, ze moja L98 bude vecer zarucene plnsia ako L91.
Jednoducho zo zrusenim PCL na 1. pasmo a 2. pasmo v ramci mesta nemozem suhlasit a tvoje argumenty ma nepresvedcili.

Jo a takyto krok vacsie trzby neprinesie. O tom sme sa uz pri zvysovani cien CL presvedcili v BA viackrat. A ked DPB a BID dobre neodkomunikuju zrusenie 30min. listka tak este aj zato ich ludia sprdnu a budu nadavat.
Reply on: d3k0 #102660:

ja sa prave bojim tohto:
- bolo prerozdelenie trzieb medzi dopravcov v BA bolo take, ze by DPB dostal mensiu cast, nez mu prinalezi. DPB nema na podplacanie. SL ano.
Aj stat pri fiskalnej decentralizacii garantoval prvy rok uroven prijmov mestam. A kedze ich mesta Bratislava mala nizsie ako rok predtym tak stat jej doplatil. (tusim 300mil.)
Ak bude prerozdelenie trzieb take, ze DPB vykryje stratu plus zabezpeci minimalny zisk, to zvysne si BID kludne moze nehat.
Neviem kolko miestovych vzkm najazdi SL na uzemi mesta ale 4minutovy interval na trase ASMN - Ivanka pri Dunaji nebude malo.
No nic nehame sa v januari a cely rok 2009 prekvapkat a uvidime.
Reply on: Ámos #102659:
Ja ako obyvatel centra mam preco dotovat rovnaky PCL tebe, ktory byvas od centra podstatne dalej nez ja? A Jozo, co byva o dve zastavky dalej odo mna, ma preco rovnako drahe cestovne? 😃 Pytas sa, aka je to spravodlivost. Jednoducha - teraz su obyvatelia 2. pasma znevyhodovani hned 2x - jednak platia drahsie cestovne a jednak maju nizsiu ponuku spojov. Takze sice budu Bratislavcania platit vsetci rovnako, ale taky obyvatel Cunova bude mat vecer spoj raz za 30-40 minut, zatial co ty ho budes mat castejsie a uz nie len jednu linku. To bude (je) ten profit obyvatelov byvajucich blizsie k centru.

A tvoj dovetok o papalasoch... Ani neviem, ci taku perlu mam komentovat, zaiste totiz tisice deti zo Strmych vrskov, odkial je MHD vzdialena polhodiny peso, budu vyuzivat MHD a okradat tym obyvatelov 1. pasma 😃
Reply on: Ámos #102655:
X, Y, Z su pocty cestujucich, nie mena osob... ? Skoda, ze som tieto "nezname" neoznacil greckou abecedou, ale to by si potom niekto mohol mysliet, ze pisem o uhloch 😃

Ad. garancia trzieb: K ubytku trzieb ako sa domnievas, by mohlo dojst, ak by
- tych tvojich druhych 50% malo viac znizene cestovne, ako tych prvych 50% zvysene (v inom prispevku ale pises, ze celkovo bude viac zvysene, t. j. celkovo by na zaklade tvojich prispevkov mali byt trzby vyssie)
- bolo prerozdelenie trzieb medzi dopravcov v BA bolo take, ze by DPB dostal mensiu cast, nez mu prinalezi.

Urcite si sa docital, ze trzby sa v zonach delia na zaklade odjazdenych miestovych kilometrov po odcleneni skutocneho zisteneho poctu cestujucich vlakovej dopravy. Urcite vies, ze DPB prevadzkuje kapacitnejsie vozidla ako Slovak Lines, teda aj miestovych kilometrov na jeden vzkm najazdi podstatne viac ako Slovak Lines. Cize tvoj buduci cas vo vete "Bratislavcania opat budu doplacat na region" odporucam zmenit na podmienovaci sposob, pretoze odpoved je: NEBUDU 🙂 A len na okraj... ked ma niekto garantovat rovnaku uroven trzieb (=doplatit pripadnu stratu), nemal by potom zinkasovat cely pripadny zisk? 😃
Reply on: Beus #102657:
Na jednej strane sa tu argumentuje spravodlivou tarifou ratanou cez vzdialenosti: "Zoberme si tvoj nepriamy navrh - chces mat iba casovy listok - napr. 60 minut - a ides cestovat. Za 60 minut sa dostanes napr. z Race do Dubravky a zaplatis 20 Sk. Za 60 minut sa dostanes aj z Hlavnej stanice do Zavodu. Tiez za 20 Sk. Zda sa ti to primerane za 50 km?" na druhej strane obyvatel Cunova prejazdi viac v buse ako Petrzalcan pri este do centra, rovnako ako Dubravcan v elektricke prejazdi viac ako Karlovestan pri ceste do centra.
Je logicke ze bus prepravujuci Cunovcana zozere na neho viac nafty ako ked prepravuje mna. Takze nie, ze doteraz druhe pasmo dotovalo 1. Po zmene to bude naopak. Som si isty, ze to sposobi opat vacsi prilev aut do ulic. Kedze cele BID sa tyka hlavne regionu. Obyvatelom pri pohybe po meste takmer nic neprinasa. Akurat budu platit viac.

Skor mi to pripada ako setrenie papalasov na elektricenkach svojich deti, byvajucich v lukrativnych lokalitach ako Zahorska Bystrica, Cunovo, Rusovce, Jarovce a ostatne v druhom pasme.
Reply on: Peon #102654:

4) ked prestanu zli nakupuchtivi navstevnici Shoping palacu vyuzivat linky 2, 4, 53, 630,... prestanu ne-nastevnici zneuzivat linky schopnig palacu. ?
Reply on: Ámos #102656:
Jedno to nie je, pretože je to anomália, ktorá by skôr či neskôr musela byť eliminovaná. A radšej skôr, pretože sa ruší ťažšie, keď sa viac "vžije". A ako sa má cítiť napr. taký obyvateľ Dúbravky, že si za PCL musí platiť viac ako trebárs petržalčan, a pritom je úplne rovnako obyvateľom Bratislavy? Argumentácia zvýšením cestovného je sama o sebe scestná, pretože nižšie cestovné bolo za tú cenu, že naň doplácajú obyvatelia z odľahlejších častí BA, ktorí sú neprávom znevýhodnňovaní. Jediný správny prístup je mať jednotný PCL pre celé mesto, a nediskriminovať bratislavčanov voči bratislavčanom.
Reply on: Martin Fundárek #102643:
15% nie je "o čosi". Je jedno, ze na zaciatku bolo rozdelenie BA na dve zony chybne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.