Reply on: Beus #102664:
cestujuceho inflacia nezaujima
cestujucemu je jedno, ze na pociatku spravil DPB chybu pri urcovani tarifnych zon a deleni mesta na dve zony. Dnes tymto krokom uskodis dohromady 63% cestujucich oproti 37% ktorym cestovanie zlacnis.
A tak sa pytam. Zda sa vam byt normlane ked sa podmienky upravuju tak aby sa zhorsila situacia vacsiny na ukor mensiny?
Nebolo heslom petrzalskych zmien v 9/2005 pre vacsinu je to vyhodne a tym by sa mal dopravca riadit?
d3k0
Ad. garancia trzieb: K ubytku trzieb ako sa domnievas, by mohlo dojst, ak by
- tych tvojich druhych 50% malo viac znizene cestovne, ako tych prvych 50% zvysene (v inom prispevku ale pises, ze celkovo bude viac zvysene, t. j. celkovo by na zaklade tvojich prispevkov mali byt trzby vyssie)
- bolo prerozdelenie trzieb medzi dopravcov v BA bolo take, ze by DPB dostal mensiu cast, nez mu prinalezi.
Urcite si sa docital, ze trzby sa v zonach delia na zaklade odjazdenych miestovych kilometrov po odcleneni skutocneho zisteneho poctu cestujucich vlakovej dopravy. Urcite vies, ze DPB prevadzkuje kapacitnejsie vozidla ako Slovak Lines, teda aj miestovych kilometrov na jeden vzkm najazdi podstatne viac ako Slovak Lines. Cize tvoj buduci cas vo vete "Bratislavcania opat budu doplacat na region" odporucam zmenit na podmienovaci sposob, pretoze odpoved je: NEBUDU A len na okraj... ked ma niekto garantovat rovnaku uroven trzieb (=doplatit pripadnu stratu), nemal by potom zinkasovat cely pripadny zisk?