Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #100560:
Áno, a odkiaľ máš tú prax overenú? Počul si o príkladoch zo zahraničných miest, príkladoch tzv. regulácie dopytu po doprave, kde sa práve kombinovala preferencia MHD, obmedzovanie dopravného priestoru pre IAD, a niekedy práve aj úbytok parkovacích miest?

Jednoducho rozumná dopravná politika má uplatňovať viacero nástrojov naraz, teda aj posilňovanie a zvyšovanie kvality VHD, aj dbanie na peší pohyb, cyklistickú dopravu, aj obmedzovanie/regulovanie IAD (priestorové, cenové), aj prepojenie na kompaktné územné plánovanie.... a navzájom sa to dopĺňa.

A prepáč, ale to, ak sa dnes niekto odstavuje zadarmo na chodníkoch a chodí v BUS pruhoch, nie je vôbec kvôli nedostatočným podmienkam pre IAD, ale je to kvôli arogancii a zneužívaniu systému, kde sa nedodržiavanie pravidiel toleruje bez adekvátnych následkov.
Reply on: ivanbuto #100527:
Aha, ale ja nepochybujem o dostavbe stanice. Neadekvátna neznamená nefunkčná. Neviem či je akokoľvek správne odstraňovať 20 ročnú budovu, ktorá stála čas a energiu, najmä keď sa nejedná o priestorové dôvody na jej odstránenie.

Pri prestavbe štýlom likvidácia predstavby a následné hĺbenie pod ňou prinesie značné obmedzenia.
Koľkí posudzovatelia image sa vyjadria negatívne o predstavbe ? Alebo sa zamyslím nad nájomníkmi...
Reply on: ivanbuto #100559:
aky nezmysel? je to prax... obmedzovanie IAD je dvojsecna zbran...
zrus parkoviska (aby ludia vyuzivali MHD), postav bus pruhy (aby mala MHD preferenciu)... a vies aka bude prax? IAD ti bude parkovat nelegalne kade tade aj v bus pruhoch a konecny dosledok bude taky ze MHD bude aj tak stat v zapche spolu s IAD a pre ludi bude stale atraktivnejsia IAD cize bude stale narastat... co je na tomto nezmysel?
Reply on: Ike #100557:
Áno, takto si sa už v minulosti vyjadril, to, čo hovoríš, je však nezmysel, a nemám chuť ti po x-tý krát opakovať, prečo.
Reply on: Ike #100557:
teda som sa dobre zamotal... chcel som povedat zatraktivnit, ale neobmedzovat IAD prilis, aby to nemalo opacny efekt... pekne postupne... (ale avizovane rozsirovanie prazskej sem urcite nepatri)
Reply on: ivanbuto #100555:
ano, ale kvoli comu bude mesto upchate IAD? kvoli ignorovaniu IAD (som proti obmedzovaniu, ale nie ignorovaniu) na ukor MHD. Cize defacto MHD sa sama zablokuje... presne ako to mozno bude v pripade stadiona... MHD sa najprv musi vyriesit az potom sa moze obmedzovat IAD
a bola to vseobecna reakcia nie na teba...
Reply on: hoppusmark01 #100545:
a nedala by sa nastolit podmienka tak (legislativne som v tom uplne mimo) ako napriklad pri stavbe nadstavby na dom (nadstavba ano, ale oprava celeho domu a jeho fasady)? ze napr vystavba sa schvali, ale investor musi prispiest na MHD (v zaujme buducich obcanov/zamestnancov vyuzivajucich budovu). Najlepsie nie financne, ale kupou povedzme urciteho poctu autobusov (napr 2, ktore by mali reklamu na danu stavbu bez expiracie). Nebol by to kompromis? realny?
Reply on: Ike #100551:
MHD samu seba ťažko zablokuje, ak bude "upchaté celé mesto" tak bude upchaté kvôli IAD.

Okrem toho neviem, k čomu sa teraz vyjadruješ, keď hovoríš "hrrrbrrr", to je reakcia na mňa?

Treba hovoriť radšej konkrétne.
Reply on: ivanbuto #100552:
jeejda, kde pisem ze chcem halu bez MHD? MHD k hale by mala byt samozrejmost v case majstrovstiev aj znacne posilnena... a vobec by som nebol proti keby v cene listku na hokej bola aj trebars (pol)denny predplatny listok na MHD... turisti by si este mohli popozerat mesto bez vydierania revizorov a vyuziavnia taxikov...
Reply on: hoppusmark01 #100550:
To je jasné, ale veď nikto nehovorí, že tam má byť 0 parkovacích miest.
Reply on: Ike #100547:
Kažopádne lokalita pri letisku bez dobrej obsluhy VHD by bola rovnako zlá, aj keď povezdme z iných dôvodov.
Reply on: 810zssk #100526:
MHD by sa mala v prvom rade preferovat tak, aby nezablokovala sama seba... lebo ked teraz hrrrbrrr spravime vela antiIAD opatreni, tak bude upchate cele mesto aj s MHD
Reply on: ivanbuto #100541:
ešte k tej hale: časť ľudí tam určite dojde s IAD, takže parkovacie miesta budú musieť byť vytvorené tak či tak.. Napríklad ľudia z okolia Bratislavy alebo z celého Slovenska pôjdu podľa mňa určite autom.. keďže pre viac ľudí je cesta autom lacnejšia, keď sa to rozpočíta.. a na hokejové zápasy a iné podujatia väčšinou chodí spolu viac ľudí.. takže to všetko hrá v prospech IAD..
Samozrejme, Bratislavčania môžu prísť s MHD, ale ťažko rozkážeš zvyšku Slovenska, aby sem nechodili autom..
Reply on: hoppusmark01 #100545:
Teraz si to pomenoval už lepšie... a bohužiaľ je pravda, že pri riešení dopravy sa na MHD nemyslí. Otázka financovania je veľmi aktuálna, nakoľko mesto neplánuje zásadne zvýšiť prevádzkové náklady na MHD, teda aby sa mohli reálne posilniť výkony.
Reply on: 810zssk #100526:
Ešte by si sa mohol zamyslieť nad významom slova "preferencia" - preferuje/uprednostňuje sa niečo pred niečím iným, inak ten pojem stráca zmysel.

A ešte OT: Ak si robíš srandu zo spojenia "v plytkom tunelY", tak nerob podobné hrubky aj ty.
Reply on: ivanbuto #100543:
dobre dobre, len som sa pytal ? ja som len chcel naznacit ze pri sucasnych intervaloch na radialach je mi jedno ci sa mi v spicke zdrzi elektricka 5 minut alebo nie

Re #100542 ivanbuto: no, ved preto mi nie je jasne preco sa v meste uprednostnuje IAD, ale pri stadione sme velky MHDisti, ked naopak by to davalo omnoho vacsiu logiku (pochybujem ze ludi zo slovenska donutis aby do BA cestovali neIAD na zapas).

A ono nejde ani o tie parkovacie miesta, ako o tie frekventovane ulice. Ale to letisko by bolo asi najlepsie 🙂 riesilo by to aj domacich aj cudzincov... a ide sem aj linka z HLST
Reply on: hoppusmark01 #100545:
no teda vadí mi ešte architektúra tých výškových budov Polusu a v okolí Polusu, ale to už je na inú debatu ?
Reply on: ivanbuto #100541:
ja nehovorím, že 3 veže sa nemali stavať.. ja len hovorím, že v nich bude bývať veľké množstvo ľudí, a teda aj nároky na dopravu budú veľké.. a tento problém sa mal riešiť posilnením MHD.. neviem teraz presne povedať, že ako konkrétne, nad tým by trebalo trocha porozmýšľať.. napr. mohol sa investor zaviazať, že kúpi X kusov autobusov na posilnenie L98, alebo že by vybudoval BUS-pruhy na Bajkalskej.. proste nejak sa mala riešiť aj MHD..

Lenže v Bratislave sa povolí veľké množstvo stavieb, bez vyriešenia MHD v danej lokalite, a potom nám tu vznikajú veľké zápchy..

Napr. aj okolie Polusu je už prehustené výškovými budovami.. to mi v princípe nevadí.. Vadí mi ale to, že ani po vybudovaní všetkých týchto výškových stavieb sa neposilnila MHD v okolí Polusu... to isté platí aj pre Lakeside Park.. majú tam byť 4 výškové budovy.. neviem, či budú tie tisíce ľudí z tých budov chodiť s L50 alebo ako to chcú vyriešiť.. ?
Reply on: 810zssk #100526:
Zase si začal trepať od veci? Ani bus pruhy nemáme robiť, aj na chodníkoch máme parkovať, aby nebodaj chudáci vodiči neboli obmedzovaní?
Reply on: Ike #100540:
Si zástanca električkovej dopravy, a eletričky ako NDS, tak by si to mohol vedieť. ?

Ideálny stav je:

1. Maximálna možná preferencia na križovatkách (prednosť v jazde, alebo dynamická, dobre naprogramovaná CSS).

2. Preriešenie niektorých zastávok.

3. Rekonštrukcia tratí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.