Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #100545:
a nedala by sa nastolit podmienka tak (legislativne som v tom uplne mimo) ako napriklad pri stavbe nadstavby na dom (nadstavba ano, ale oprava celeho domu a jeho fasady)? ze napr vystavba sa schvali, ale investor musi prispiest na MHD (v zaujme buducich obcanov/zamestnancov vyuzivajucich budovu). Najlepsie nie financne, ale kupou povedzme urciteho poctu autobusov (napr 2, ktore by mali reklamu na danu stavbu bez expiracie). Nebol by to kompromis? realny?
Reply on: Ike #100551:
MHD samu seba ťažko zablokuje, ak bude "upchaté celé mesto" tak bude upchaté kvôli IAD.

Okrem toho neviem, k čomu sa teraz vyjadruješ, keď hovoríš "hrrrbrrr", to je reakcia na mňa?

Treba hovoriť radšej konkrétne.
Reply on: ivanbuto #100552:
jeejda, kde pisem ze chcem halu bez MHD? MHD k hale by mala byt samozrejmost v case majstrovstiev aj znacne posilnena... a vobec by som nebol proti keby v cene listku na hokej bola aj trebars (pol)denny predplatny listok na MHD... turisti by si este mohli popozerat mesto bez vydierania revizorov a vyuziavnia taxikov...
Reply on: hoppusmark01 #100550:
To je jasné, ale veď nikto nehovorí, že tam má byť 0 parkovacích miest.
Reply on: Ike #100547:
Kažopádne lokalita pri letisku bez dobrej obsluhy VHD by bola rovnako zlá, aj keď povezdme z iných dôvodov.
Reply on: 810zssk #100526:
MHD by sa mala v prvom rade preferovat tak, aby nezablokovala sama seba... lebo ked teraz hrrrbrrr spravime vela antiIAD opatreni, tak bude upchate cele mesto aj s MHD
Reply on: ivanbuto #100541:
ešte k tej hale: časť ľudí tam určite dojde s IAD, takže parkovacie miesta budú musieť byť vytvorené tak či tak.. Napríklad ľudia z okolia Bratislavy alebo z celého Slovenska pôjdu podľa mňa určite autom.. keďže pre viac ľudí je cesta autom lacnejšia, keď sa to rozpočíta.. a na hokejové zápasy a iné podujatia väčšinou chodí spolu viac ľudí.. takže to všetko hrá v prospech IAD..
Samozrejme, Bratislavčania môžu prísť s MHD, ale ťažko rozkážeš zvyšku Slovenska, aby sem nechodili autom..
Reply on: hoppusmark01 #100545:
Teraz si to pomenoval už lepšie... a bohužiaľ je pravda, že pri riešení dopravy sa na MHD nemyslí. Otázka financovania je veľmi aktuálna, nakoľko mesto neplánuje zásadne zvýšiť prevádzkové náklady na MHD, teda aby sa mohli reálne posilniť výkony.
Reply on: 810zssk #100526:
Ešte by si sa mohol zamyslieť nad významom slova "preferencia" - preferuje/uprednostňuje sa niečo pred niečím iným, inak ten pojem stráca zmysel.

A ešte OT: Ak si robíš srandu zo spojenia "v plytkom tunelY", tak nerob podobné hrubky aj ty.
Reply on: ivanbuto #100543:
dobre dobre, len som sa pytal ? ja som len chcel naznacit ze pri sucasnych intervaloch na radialach je mi jedno ci sa mi v spicke zdrzi elektricka 5 minut alebo nie

Re #100542 ivanbuto: no, ved preto mi nie je jasne preco sa v meste uprednostnuje IAD, ale pri stadione sme velky MHDisti, ked naopak by to davalo omnoho vacsiu logiku (pochybujem ze ludi zo slovenska donutis aby do BA cestovali neIAD na zapas).

A ono nejde ani o tie parkovacie miesta, ako o tie frekventovane ulice. Ale to letisko by bolo asi najlepsie 🙂 riesilo by to aj domacich aj cudzincov... a ide sem aj linka z HLST
Reply on: hoppusmark01 #100545:
no teda vadí mi ešte architektúra tých výškových budov Polusu a v okolí Polusu, ale to už je na inú debatu ?
Reply on: ivanbuto #100541:
ja nehovorím, že 3 veže sa nemali stavať.. ja len hovorím, že v nich bude bývať veľké množstvo ľudí, a teda aj nároky na dopravu budú veľké.. a tento problém sa mal riešiť posilnením MHD.. neviem teraz presne povedať, že ako konkrétne, nad tým by trebalo trocha porozmýšľať.. napr. mohol sa investor zaviazať, že kúpi X kusov autobusov na posilnenie L98, alebo že by vybudoval BUS-pruhy na Bajkalskej.. proste nejak sa mala riešiť aj MHD..

Lenže v Bratislave sa povolí veľké množstvo stavieb, bez vyriešenia MHD v danej lokalite, a potom nám tu vznikajú veľké zápchy..

Napr. aj okolie Polusu je už prehustené výškovými budovami.. to mi v princípe nevadí.. Vadí mi ale to, že ani po vybudovaní všetkých týchto výškových stavieb sa neposilnila MHD v okolí Polusu... to isté platí aj pre Lakeside Park.. majú tam byť 4 výškové budovy.. neviem, či budú tie tisíce ľudí z tých budov chodiť s L50 alebo ako to chcú vyriešiť.. ?
Reply on: 810zssk #100526:
Zase si začal trepať od veci? Ani bus pruhy nemáme robiť, aj na chodníkoch máme parkovať, aby nebodaj chudáci vodiči neboli obmedzovaní?
Reply on: Ike #100540:
Si zástanca električkovej dopravy, a eletričky ako NDS, tak by si to mohol vedieť. ?

Ideálny stav je:

1. Maximálna možná preferencia na križovatkách (prednosť v jazde, alebo dynamická, dobre naprogramovaná CSS).

2. Preriešenie niektorých zastávok.

3. Rekonštrukcia tratí.
Reply on: Ike #100539:
Ak sa má IAD regulovať, tak to má byť konzistentná politika, nie že zrazu pri nejakej jednej stavbe sa regulovať nebude.

Aj tak sa obávam, že tá lokalita sa vybrala pre halu z iných dôvodov, nie regulácie IAD, o ktorej tu ja hovorím.
Reply on: hoppusmark01 #100531:
Takže 3 veže sa nemali stavať, lebo tam budú zápchy? Ani v zóne Chalupkova sa nemá stavať, lebo už teraz je tam zlá doprava, a budú tam zápchy?

Ja som by som bol tiež za lokalitu pri letisku, ale iba ak by sa ako podmienka riešilo aj obslúženie lokality MHD.

Ak niekto má takú predstavu, že hala má byť niekde čo najviac "mimo", kde sú čo najširšie cesty, a najlepšie hneď tých 13 000 parkovacích miest pre max. kapacitu, tak takúto predstavu a takýto urbanizmus nemienim podporovať.
Reply on: ivanbuto #100538:
a co je to ten idealny stav?
Reply on: ivanbuto #100537:
nemusis mi nic opakovat. Ja len tvrdim ze ked sa bude IAD regulovat takto, tak najviac dotknutymi budu aj tak zahranicini turisti co sem pridu a doprava bude aj tak kolabovat (prave preto ze mnohi parkuju nelegalne a zadarmo). Aj tak na to doplatia nevinny. Budeme obmedzovat IAD pri takejto akcii, ale s rozsirovanim prazskej sa veselo planuje...
Reply on: Ike #100529:
Áno, čítam, ale povedal si blbosť, lebo NIE je jedno, či električka má v centre zdržanie 5 min. navyše oproti ideálnemu stavu. A eletkrička v centre NEJDE plynule, v dôsledku zbytočného státia. Napr. na Floriánskom či Kamennom námestí.
Reply on: Ike #100524:
Ja som nehovoril teraz konkrétne o tom, že nemajú byť parkoviská. Aj tak, tie počty, čo sú tam naplánované, sú na výrazne menšinový podiel IAD, určite nie 13 000. Takže MHD sa musí riešiť tak či tak, a musí sa riešiť prioritne. Je preto nesprávne, že sa tu stále najviac kričí o záujmoch vodičov a IAD.

Ty sám dobre vieš, že zvlášť pokiaľ sú platené parkoviská, tak v BA nemajú problém vodiči zaparkovať nelegálne a zadarmo, ale to, že sa to v súčasnosti toleruje, hádam nepokladáš za normálny stav?

Opäť, objem IAD sa dá rozumnými nástrojmi regulovať.... len ma prekvapuje, že je ti to treba opakovane vysvetľovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.