MHD by sa mala v prvom rade preferovat tak, aby nezablokovala sama seba... lebo ked teraz hrrrbrrr spravime vela antiIAD opatreni, tak bude upchate cele mesto aj s MHD
ešte k tej hale: časť ľudí tam určite dojde s IAD, takže parkovacie miesta budú musieť byť vytvorené tak či tak.. Napríklad ľudia z okolia Bratislavy alebo z celého Slovenska pôjdu podľa mňa určite autom.. keďže pre viac ľudí je cesta autom lacnejšia, keď sa to rozpočíta.. a na hokejové zápasy a iné podujatia väčšinou chodí spolu viac ľudí.. takže to všetko hrá v prospech IAD..
Samozrejme, Bratislavčania môžu prísť s MHD, ale ťažko rozkážeš zvyšku Slovenska, aby sem nechodili autom..
Teraz si to pomenoval už lepšie... a bohužiaľ je pravda, že pri riešení dopravy sa na MHD nemyslí. Otázka financovania je veľmi aktuálna, nakoľko mesto neplánuje zásadne zvýšiť prevádzkové náklady na MHD, teda aby sa mohli reálne posilniť výkony.
dobre dobre, len som sa pytal ? ja som len chcel naznacit ze pri sucasnych intervaloch na radialach je mi jedno ci sa mi v spicke zdrzi elektricka 5 minut alebo nie
Re #100542 ivanbuto: no, ved preto mi nie je jasne preco sa v meste uprednostnuje IAD, ale pri stadione sme velky MHDisti, ked naopak by to davalo omnoho vacsiu logiku (pochybujem ze ludi zo slovenska donutis aby do BA cestovali neIAD na zapas).
A ono nejde ani o tie parkovacie miesta, ako o tie frekventovane ulice. Ale to letisko by bolo asi najlepsie riesilo by to aj domacich aj cudzincov... a ide sem aj linka z HLST
ja nehovorím, že 3 veže sa nemali stavať.. ja len hovorím, že v nich bude bývať veľké množstvo ľudí, a teda aj nároky na dopravu budú veľké.. a tento problém sa mal riešiť posilnením MHD.. neviem teraz presne povedať, že ako konkrétne, nad tým by trebalo trocha porozmýšľať.. napr. mohol sa investor zaviazať, že kúpi X kusov autobusov na posilnenie L98, alebo že by vybudoval BUS-pruhy na Bajkalskej.. proste nejak sa mala riešiť aj MHD..
Lenže v Bratislave sa povolí veľké množstvo stavieb, bez vyriešenia MHD v danej lokalite, a potom nám tu vznikajú veľké zápchy..
Napr. aj okolie Polusu je už prehustené výškovými budovami.. to mi v princípe nevadí.. Vadí mi ale to, že ani po vybudovaní všetkých týchto výškových stavieb sa neposilnila MHD v okolí Polusu... to isté platí aj pre Lakeside Park.. majú tam byť 4 výškové budovy.. neviem, či budú tie tisíce ľudí z tých budov chodiť s L50 alebo ako to chcú vyriešiť.. ?
Takže 3 veže sa nemali stavať, lebo tam budú zápchy? Ani v zóne Chalupkova sa nemá stavať, lebo už teraz je tam zlá doprava, a budú tam zápchy?
Ja som by som bol tiež za lokalitu pri letisku, ale iba ak by sa ako podmienka riešilo aj obslúženie lokality MHD.
Ak niekto má takú predstavu, že hala má byť niekde čo najviac "mimo", kde sú čo najširšie cesty, a najlepšie hneď tých 13 000 parkovacích miest pre max. kapacitu, tak takúto predstavu a takýto urbanizmus nemienim podporovať.
nemusis mi nic opakovat. Ja len tvrdim ze ked sa bude IAD regulovat takto, tak najviac dotknutymi budu aj tak zahranicini turisti co sem pridu a doprava bude aj tak kolabovat (prave preto ze mnohi parkuju nelegalne a zadarmo). Aj tak na to doplatia nevinny. Budeme obmedzovat IAD pri takejto akcii, ale s rozsirovanim prazskej sa veselo planuje...
Áno, čítam, ale povedal si blbosť, lebo NIE je jedno, či električka má v centre zdržanie 5 min. navyše oproti ideálnemu stavu. A eletkrička v centre NEJDE plynule, v dôsledku zbytočného státia. Napr. na Floriánskom či Kamennom námestí.
Ja som nehovoril teraz konkrétne o tom, že nemajú byť parkoviská. Aj tak, tie počty, čo sú tam naplánované, sú na výrazne menšinový podiel IAD, určite nie 13 000. Takže MHD sa musí riešiť tak či tak, a musí sa riešiť prioritne. Je preto nesprávne, že sa tu stále najviac kričí o záujmoch vodičov a IAD.
Ty sám dobre vieš, že zvlášť pokiaľ sú platené parkoviská, tak v BA nemajú problém vodiči zaparkovať nelegálne a zadarmo, ale to, že sa to v súčasnosti toleruje, hádam nepokladáš za normálny stav?
Opäť, objem IAD sa dá rozumnými nástrojmi regulovať.... len ma prekvapuje, že je ti to treba opakovane vysvetľovať.
ved ja netvrdim ze pouzivat MHD je riziko... riziko je spoliehat sa len na nu... urcite je pohodlnejsie odviezt sa MHDckou a potom popripade oslavit vyhru alebo neviem co... Zial, vies aka je slovenska povaha (staci sa pozriet na extraligovy zapas). Mnohi ludia by autom najradsej vyliezli az na tribunu, daju radsej prednost pohodliu, ako pokoju (vklude si dat pivko)... popripade sa najdu aj taki co skombinuju aj IAD aj pivko
Ak sa postavíme k riešeniu dopravy tak, že nechať využívať návšetvníkov MHD je asi riziko, tak potom to môžeme rovno zabaliť. Posilovú dopravu by som v prípade majstrovstiev bral ako samozrejmosť a nevyhnutnosť, a ako niečo, čo sa určite dá zrealizovať, pokiaľ na tom všetci zúčastnení budú mať záujem.
a teraz si predstav ze sem dojdu nejaki Svedi, Fini, Kanadania a budu stat v zapche v CNG karose, kovli tomu ze typicka slovenska povaha je "ved tam aj tak niekde zaparkujem" a vysledkom bude totalne upchatie mesta... tie dve ulice su uz teraz upchate, a co bude po vystavbe 3 vezi... a zas sa o nas bude hovorit ako keby sme este nezliezli zo stromov ?
neviem, ja si myslim ze ked sa ma obmedzovat IAD, tak v inych oblastiach ale nie na ukor takejto povedzme velmi vzacnej udalosti historie slovenska, ked v inych castiach mesta sa zase len preferuje IAD (rozsirovanie ciest)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike