Tuto križovatku používam /žiaľ/ denne niekoľkokrát z pracovných dôvodov. Je to na nervy. Tí čo idú od Mosta pri BA alebo od Dolných Honov sú chudáci. V špičke je nemožné sa dostať na hlavnú. Čakáme ako púšť na dážď na kruhový objazd. Dúfam ale, že bude dostatočné veľký. Ten most cez Malý Dunaj už rozšírili. Fakt sa nevieme dočkať!!!
Celá tá oblasť je z hľadiska MHD poddimenzovaná. Ak si niekto myslí, oné zácpy vyrieši rozišovaním cesty (tak ako si to myslí 99% projektantov), je na veľkom omyle, naopak povedie to ešte k zhoršeniu. Doprava tam vyzerá preto tak, ako vyzerá, pretože tam nie je dostatočná kapacita MHD.
"Ja ti poviem preco to tak je: Lebo niekto si na magistrate nerobi svoju robotu tak akoby mal." To je tvoj nazor??? Preco mna obvinujes z toho ze sa riadim svojimi pocitmi ked to robis ty??? Povies ako by si to riesil ty??? Davam ti konkretne otazy: preferencia tbusov, abusov na uliciach: Stefanikova, Sancova, Limbova, Radlinskeho, Vazovova, Nam Slobody, Novy most...
Ja musim povedat ze keby som na magistrate tak by som to vyriesit jednoducho nevedel, lebo to nejde, nemam peniaze, ale ty istotne vies ako - tak to prosim prezrad!!!
no a samozrejme sa musí pri rozhodovaní zohľadniť aj miestne pomery. Napríklad budúci kruhový objazd vo Vrakuni.. Do križovatky tam ústi veľa ciest, a ešte dosť divným spôsobom ? takže tam bude kruhový objazd asi najlepšie riešenie.. Uvidíme, ako to bude fungovať, keď to bude hotové..
a to sme ešte zabudli na Letisko na ktoré už tlačí viac ľudí a nadáva na slabú premávku 61, plus rozšírenie trate vo Vrakuni / Pod. Biskupice a Vlčie hrdlo, neni tak?
Som z Petržky a potešilo by ma to ale aby na úkor toho bola doprava mizerná inde a hlavne tam kde trolejbusy treba viac - t.j. kopcovité terény tak to si ten t-bus v Petržke odpustím. Ak sa o ňom uvažovalo tak sa mal trolejbus zaviesť sem zároveň so sputením prevádzky na moste Apollo.
Odpovies niekedy na KONKRETNU EXAKTNU OTAZKU???
zoberme si za priklad Stefanikovu ulicu a Sancovu ulicu (najma usek Racianske myto - Trnavske myto, ale aj Racianske myto - SAV).
Podla teba je tam mozme vybudovat BUS pruh (obojstranne jeden) bez toho ze sposobis kolaps IAD alebo bez velmi vyraznych investicnych nakladov???
Ake by boli podla teba naklady, kebyze miesto toho ze zaberies jeden z dvoch pruhov pouzivanych IAD na BUS pruh, tak tam jednoducho polozis kolajnice v trase jedneho jazdneho pruhu??? (dufam ze expertom tvojho rangu nemusim vysvetlovat ze pri stavbe trate su hlavne naklady v spevnovani podkladu, povrchovych upravach... a v tomto pripade predsa mozno pouzit zcasti podklad cesty...)
náklady na výstavbu nie sú podstatné.. Podstatné je, či to bude fungovať dlhodobo.. Myslím, že náklady na výstavbu sú až na poslednom mieste pri porovnávaní a rozhodovaní, či kruhový objazd alebo svetelná križovatka..
Ja si myslím, že KO je bezpečnejší, ale dvojpruhový KO už až tak bezpečný nie je..
okrem toho dvojpruhový KO už potrebuje veľa miesta, takže aj to je ďalšia nevýhoda dvojpruhového KO..
?
A nech si je Marcelllooo istý, že skôr ako trolejbusová trať cez Hroboňovu, prepojenie Dlhých dielov a pri miernom prižmúrení očí aj Vlárska a Patrónka do Petržalky trolejbus nezavíta.
Takže, Marcelllooo, AKO, za KOĽKO, KÝM a KEDY je zabezpečené financovanie trolejbusových tratí v Petržalke ? na rozdiel o budúciach sa električkových preferenčných zariadení.
Keď sme už pri tom Česku, choď sa už konečne pozrieť do Brna, odporúčam ti pomerne čerstvo zrekonštruovanú križovatku na Pisárkach ? Je tam všetko, miesto pre autá, zabezpečenie rýchleho prejazdu električky podjazdom (To je presne to, čo ty v Bratislave nazývaš nemožné a strašne drahé) a dokonca cyklopruhy
Všimni si ten rozpor medzi tým, že na jednej strane vie garantovať rýchly trolejbus a bus-pruhy pre neho a rozsiahlu sieť trolejbusov v Petržalke. Na druhej strane všetky možné posuny k lepšiemu pre električku ani z ďaleka nevidí tak optimisticky (preferencia, rýchlosť, vozidlá).
Keď sa postaví NS do Petržalky, tak pochybujem, že ešte aj trolejbus sa bude tak rýchlo stavať. Hoc by som sa potešil ale určite ostatné MČ by hromžili ako napríklad Lamač, že roky čakajú na trolejbus alebo Koliba - Kramáre, druhá stopa na Patrónke, spojenie Dlhé diely - Slávičie údolie - nábrežie.
A u koho mám plakať pre bus pruhy? Ty tu obhajuješ trolejbus ako budú pre neho vytvorené bus pruhy a podobne a teraz keď od teba žiadam rukolapný dôkaz nejakého udržiavania a vzniku bus pruhov tak sa tváriš akoby sa to teba netýkalo, že ty si nič také nepovedal a ani nikdy nepočul. Tak potom sa prest odvolávať na rýchlosť trolejbusu, ktorá bude istená bus-pruhmi keď ich nemôžeš garantovať, alebo lepšie povedané od nikoho nemáš zaručené, že tie bus-pruhy budú hoc ty sám ich môžeš akokoľvek presadzovať a chcieť čo je záslužné ale ak sa ti na to vykašľú asi ťažko ich pôjdeš sám maľovať za čo by si mal ešte aj prúser...
Nuž, milý Marcelllooo, ale potom by sme nemohli vlastne nikdy nič plánovať. ?
Ak si všimneš, medzi koľajnicami je na určitých miestach nasypané väčšie množstvo kameňov. Vieš čo to je? ?
Preferencia teraz nefunguje, pretože "naši" s ňou nevedia robiť a preto sa to začalo riešiť. Ivan by ti vedel niečo povedať.
Nie, neobišiel som CMO, pretože spomínaná linka 5 má veľmi jednoduchý prejazd cez CMO s výnimkou Floriánskeho námestia.
Kto prebuduje oblúky na oblúky s väčším polomerom? No predsa vtedy, keď sa bude rekonštruovať dotyčná trať. ? Alebo mi chceš povedať, že trate sa rekonštrovať nebudú? ?
O preferencii električkovej dopravy sa hovorí dlho. O rekonštrukciach tratí tiež. Je to všetko v plánoch, podobne rekonštrukcia tunela.
Máš pravdu, projektuje to AJ Dopravoprojekt. To, kam však pôjde tá ktorá linka neprojektuje.
Ešte k prvej etape, ktorá je plánovaná po Bosákovu, máš pocit, že niekto je tak tupý, že zavedie električkovú linku v trase Bosákova - Šafárikovo nám.? ?
Ak teda hovoríš ako to je nerealizovateľné napojenie električky z Petržky na existujúcu sieť tak ešte väčší problém je zabezpečiť premávku električiek s rozchodom 1000mm zároveň s vlakmi (1435mm) na spoločnej trati. Keby sme mali električkév trate 1435 a 1000 mm tak by bolo oveľa viac vlastností vozidiel pre ako proti spoločnej premávke na jednej trati ale s vlakom to nejde. Jedna nízkopodlažná električka sa tu prezentovala a pokiaľ viem tak na mnohých úsekoch kde sú koľajnice vložené do asfaltu museli ho orezávať práve aby mohla Škoda T06 prejsť, takže je to problém, ale tie trate treba aj tak zrekonštruovať - minimálne Ružinov a Dúbravku, čiže potom by sa Petržalské moderné električky mohli v kľude premávať po ostatných tratiach, ktorých opravu treba vykonať nevyhnutne a taktiež K2, T3 a T6 tu nebudú navždy, čiže ak nové električky tak aj nové trate umožňujúce ich premávku. Tým, že sa tu postaví vlak a teda nebude tak urgentná ptoreba rekonštrukcie ostatných tratí pre vyššie uvedený problém však problém nevyriešime, len oddialime a tak ako to VŽDY býva sa to bude len zhoršovať.
Omyl. Nie ja degradujem planovanie trati Transpor Tycoonom. Ja totizto nic neplanujem.
Ja len pomenuvam veci pravym menom a ukazujem, ze "kral je nahy". Ze sa tu ine hovori, medialne-marketingovo prezentuje a ine sa bude realne robit.
Lenze, ked sa uz zacne stavat, bude uz neskoro.
Zoberme si poucenie z Ceska. Ked sa isiel realizovat zeleznicny koridor v CR, Klausa doslova podviedli, ze bude stat do 16 mld CZK. Ked sa zacal realizovat, ukazalo sa, ze to bolo znacne podhodnotene a naklady sa vysplhali na 34 mld CZK. Lebo takyto projekt ti uz niktonezastavi.
A o to iste sa tu hra aj teraz: hocijako zacat nieco stavat, lebo potom sa uz nic nezastavi nech to bude barsjaka hovadina a barsjako draha.
Zmenit sa to teoreticky da, ale prakticka stranka veci pokulhava! Jednak chybaju financie a jednak chyba vola! Dovody: Minimalne METRO, DPB a niektore projekcne kancelarie sa o to biju.
Ciastkove opatrenia existuju, ba dokonca aj celkove systemove existuju a vsade v normalnom svete sa aj realizuju. To len akymsi carudivnym sposobom v BA je vzdy vsetko inak. Dovody: Parcialne zaujmy a od nich odvodene politicke rozhodnutia a nasledne riesenia.
Zaujimave, ze ked je ta preferencia na radialach zrealizovana, ze nefunguje. Povedz mi teda nejake podrobnosti o tej preferencii. Ake je jej technicke riesenie? Previazanost dopytu elektricky na semafory, casova naslednost krizovatiek atd. Pokial ja viem, nic take tam nie je.
A taktiez si taktne obisiel malicky technicky problem: CMO.
Nehovoriac o tom, ze trat sa prebuduje, uropbia sa vacsie obluky... Kto ichprebuduje kedy?
A znovu ta vecna otazka penazi: Kde su na to peniaze? V rozpocte na tento rok ani v predpokladoch na roky 2009 - 2013 som tieto polozky nezbadal.
To kam pojde elektricka projektuje (aj) Dopravoprojekt na objednavku mesta. Takze je to viac nez relevantny zdroj info.
"Najkrajšie" je to, že už nie len že degraduješ plánovanie nových tratí Transport Tycoonom, ale už aj hovoríš proti čiastkovým opatreniam vo Zvyšku Mesta, ktoré sú prvým krôčikom. Blivajz.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
Ja len pomenuvam veci pravym menom a ukazujem, ze "kral je nahy". Ze sa tu ine hovori, medialne-marketingovo prezentuje a ine sa bude realne robit.
Lenze, ked sa uz zacne stavat, bude uz neskoro.
Zoberme si poucenie z Ceska. Ked sa isiel realizovat zeleznicny koridor v CR, Klausa doslova podviedli, ze bude stat do 16 mld CZK. Ked sa zacal realizovat, ukazalo sa, ze to bolo znacne podhodnotene a naklady sa vysplhali na 34 mld CZK. Lebo takyto projekt ti uz niktonezastavi.
A o to iste sa tu hra aj teraz: hocijako zacat nieco stavat, lebo potom sa uz nic nezastavi nech to bude barsjaka hovadina a barsjako draha.