Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #156784:
V prvom rade je dôležité určiť si nejakú koncepciu rozvoja MHD a skvalitňovania poskytovaných služieb. Od nej by sa dali potom rozvíjať ďalšie kroky, ktoré by tejto koncepcii neodporovali. Lenže v súčasnosti sme svedakami toho, že každú chvíľu (je to aj menej ako 4 roky, čo je volebné obdobie) sa robia kroky, ktoré absolútne narúšajú doterajší systém a v podstate sú výsmechom do tváre cestujúcich - voličov. Ja uznávam, že L133 je využívaná. Ale keď sa raz rozhodlo, že sa budú rušiť linky, ktoré sú v súbehu s KAPACITNOU električkovou dopravou, a to sa aj spravilo, tak naozaj nechápem, prečo niekto toto porušuje. Prečo by mali mať Dlhé diely expresnú linku do mesta, keď k najbližšej električkovej trati to trvá 6 minút? Načo sa teda rušili všetky tie expresné linky radu 100? Som za zefektívnenie dopravy, to nepopieram, ale nech to má hlavu aj pätu. Keď sa raz kúpili trolejbusy s pomocným diesel - elektrickým pohonom, tak nasledujúce vedenie by sa malo tomuto faktu prispôsobiť, to znamená, že už dávno mala byť táto oblasť napojená na zvyšok siete. A nie tu ťahať medové motúzy popod nos s nejakou L133, pričom nosná L33 chodí poloprázdna. Pokiaľ sa budú tieto problémy opakovať, tak sa budeme stále len pohybovať v začarovanom kruhu.
Par krat do mesiaca chodim rano do Mlynskej doliny.Eliny ako tvrdite nie su vobec narvate smer centrum okolo pol osmej. Vynimku samozrejme tvori mozna medzera viac ako 2-3 min. z intervalu. No v naslednom "vlaciku dalsich T-ciek su vozy poloprazdne. Vozy L133 boli samozrejme primerane plne no kto by ich nevyuzil,ked nie je nutnost prestupu.

Napr.Mne keby chodila L 39 alebo L94 po celej Racianskej aj ja by som kaslal na eliny a isiel jednym spojom do ciela.

Mne skor chyba skore ukoncenie L17 o 7,44 smer centrum z Vinohradov. Neskutocne baliky vozia eliny do 9,00 po Racianske myto.
Reply on: frenky #156779:
to bola reakcia nato, že pod mostom je málo miesta 🙂 ono sa dá nájsť, keby sa chcelo... napr. pod mostom denne zavadzia aj "nedotovaná" 901...
Neviem, koľko ľudí jazdí smer ASMN-NM a konkrétne MScéna-NM, ale veď by mohli prestúpiť na 28čku buď pri EV alebo prejsť cez cestu na MSc... Prípadne 70tku točiť cez Šafko... a opačný smer sa nemení, tam jazdí 50tka...
Reply on: frenky #156773:
isiel si dakedy tbusovou 133 ? Okrem 1.spoja chodiĺi natrieskane vsetky az pod most,kde isli vsetci na 88/70/pešo do centra. Okrem toho,ked uz poobede nechodila 133,iba 33 s 7,5 intervalom a 32 s 15 - tak to bol "des" - horšie ako za ery Bambusov
Reply on: setra #156780:
29 ponechat ako sezonnú vikendovu linku , na 28 Citelisy s rovnaký intervalom ako dnes, 133 12 minutovy interval Solarisy.

Re #156777 no.ev.di.: ty si dobry manier

Re #156772 Yzerman22: sa ani nečudujem,že sú plné 28ky večer od Eurovey ,predsa komu sa chce trepat až na Šafko ,potom sa motat slimačím tempom až po NM elinou
Reply on: kecho #156778:
Hovorim ti, že ak by boli na to vytvorené podmienky (teda logické linkové vedenie elektrièiek, posila 33), 133 sa môže k¾udne zrušiť. O tom som ale písal celý èas.
A ešte k tej druhej veci - neviem, naèo je dobre optimalizovať už úplne všetko. So zrušením 82 súhlasím, spoje 29 by sa mohli povedzme zaèleniť do 28 s lepším intervalom, ale ufakliť 70 po Malú scénu ?
Reply on: kecho #156778:
70 by som urcite neskracoval po Malu Scenu. Relacia ASMN-Novy most (po nabrezi) by zanikla a to je dost vyuzivany tah.
Reply on: Marek1978 #156771:
a čo takto? zrušiť 82, 29 skrátiť po Riviéru... prípadne 70 stočiť na Malej Scéne... a už máš miesta dosť 😉
Re #156770 setra: tak ešte raz - prečo nemôže jazdiť pod most aj 1, keď je tam podľa teba taký dopyt? prečo DD nedupú na DPB a mesto, aby im zlepšil interval elín, ale chcú priamy spoj odvšadiaľvšade a najlepšie taký, ktorý nestojí na všetkých klasických zastávkach?
Reply on: setra #156775:
ja som L133 poslal do riti úplne aj spolu s rozmaznanými dlhodielskymi maniermi a namiesto toho nechal cez KV premávať 4 električkové linky obsluhované súpravami TT s intervalom 8min = int. počas špičky 2min a mimo špičky 4min (každý druhý odchod 2min) a cez víkendy 3 linky s 15min intervalom, dúfam, že sa to podarí pretlačiť a bude pokoj s idotizmami na DD. Tiež by namiesto L35,36 a 135 postačovala jedna minibus linka 35 : Kuklovská - Šaštínska - Sološnícka - Krčace (tu by som pridal zastávku pre minibus linku pri Juvente) - Harmincova - Polianky - Harmincova - Tesco Lamač a bolo by vybavené. Alternatívne by som linku odklonil od TESCA Lamač cez Zidiny na Segnáre, kde by sa točila.
Reply on: setra #156775:
Ujko, ale ja len konstatujem, nenapadam tvoje tvrdenia...
Reply on: frenky #156773:
Čo sem pletieš to, čo bolo pred dvoma rokmi? Navyše, neviem, či si dobre pamätáš, aká tam bola situácia. Ono by možno aj bola využívanejšia v úseku Molecova-Nový most, keby sa do nej na DD zmestil, keďže tie spoje chodili päť minút po plných 32 a 10 po 33. Takto polovica vystúpila na Molecovej, ďalej išla poloprázdna. Navyše, chceš poprieť, že 133 a električky chodia v SÚČASNOSTI plné? Ešte by som ťa pekne poprosil, aby si mi našiel príspevok, v ktorom hovorím, že treba posilniť 133 na 6 minút a kde hovorím, že sa nemajú preferovať tbusy.
Reply on: no.ev.di. #156763:
Už si sa viezol niekedy L28?
Ja tiež súhlasím, že by sa na L28 posilnenie zišlo. Linka chodí plná v oboch smeroch, nakmä v poobednej špičke.
Reply on: setra #156770:
Je ale zaujimave, ze pokial robili 133ku trolejbusy pod Novy most, tak s tym necestovalo take kvantum ludi a nikomu to ani nechybalo v popoludnajsej spicke, nakoniec sa ta linka zrusila. Potom prisiel Zahradnik, spravil z toho expreslinku pomaly dobre ze nie do kancelarii na Olejkarskej a zrazu aka super linka, 12min interval je malo, dajme rovno 6 minut. Naco sa potom ale stavala ta trolejbusova trat na DD, ked tam tie trofle chodia prazdne v spicke?
A pokial si dobre pamatam, tak uz v casoch liniek 44 a 62 bol pokus o linku z DD pod Novy most, ale ani ten sa neuchytil.
PS: Suhlasim s nazorom, ze je treba nejakym sposobom trolejovo spojit DD so zvyskom siete, nechapem dodnes, preco sa to rovno neurobilo pocas reko Mlynskej doliny.
Reply on: no.ev.di. #156763:

Ja si napríklad spomínam, ako často chodievala L29. A práve to je to smutné, že teraz chodí L28 až do DNV a ten interval sa oproti tomu keď chodila L29 a len po Devín príliš nezmenil. A to,že chodí poobede L28 aj L29 je aj tak irelevantné, pretože L29 chodí 5 minút pred L28. Súhlasím s frenkym, že nejaké posilnenie by sa zišlo. Napríklad niektoré večerné spoje od Eurovey sú plné už pri Malej scéne (aj to len preto, lebo už nechodí slávna L133).
Reply on: kecho #156769:
Ale po most uz nevojde ziadna dalsia linka
Reply on: kecho #156769:
Na linke v úseku Karlova Ves - Šafárikovo nám. by si s dvoma súpravami vyčaroval prinajlepšom 30 minútový interval. To ti je jasné, že? A ešte raz to skúsim, 133 chodia plné, 4/12 chodia plné. Vyplýva z toho asi to, že pravdepodobne veľa ľudí cestuje do mesta, alebo chce prestúpiť na 50/70/82/88/91/191/78/95... Takže asi dosť ľudí cestuje pod most, resp. ďalej... Iste, môžeš im spojenie zrušiť, aby si upokojil svoje antidlhodielske chute, ale nečakaj, že ti niekto bude cestovať MHD. To je ako keby som povedal, že zrušte 95, lebo však v Petržalke už chodí 93.
Reply on: setra #156760:
a všetci z Molecky idú práve(!) pod Nový most, však? 😉 to mi pripadá, ako lolo kedysi tvrdil, že všetci budú jazdiť na Nivy
okrem toho je úplne jedno "koľko" liniek ide ale dôležitý je interval. takže - je problém vybrať dve elinové súpravy na "otočku" Šafko-Karlovka? je to lacnejšie či drahšie ako ťahať nezmyselnú 133? je problém stiahnuť 1-tku z tunela k Dunaju? a keď podľa teba všetci idú pod most - je problém skrátiť 133 po most? veď spod mosta sa dostaneš na 1 prestup 50/70/28 na MSc i ku EV 😉
ad2/ok, tak čo takto dať tie vozy na nejakú úplne inú linku...? 😉
Reply on: no.ev.di. #156763:
Ale je ti jasne, ze 28cka chodi az do DNV, ano? Tym padom porovnanie byvalej 29 a terajsej 28cky je uplne scestne. By si sa cudoval, ale 28cka by si zasluzila lepsi interval.
Reply on: TEDOM-1103 #156766:
Pozor, ja sa 133 nezastávam. Ja tvrdím, že je absolútne zvrhlá. Len si myslím, že v súčasnej situácii by bolo jej zrušenie ešte zvrhlejšie. ?
Reply on: setra #156765:
Konečne sa tu dakto zastáva 133?
Bez 133 si to fakt neviem predstaviť však okrem 1tky sú všetky eliny narvaté. A tiež každý si tu predstavuje 133 tak, že sa v nej vezie 5 ľudí. Prd však ja musím ísť ráno hore na konečnú aby som sa zmestil (Kto neverí tak nech sa zvezie 7:04, 7:10 alebo 7:16 z Kuklovskej)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.