Nevidím dôvod, prečo by mala AMS vodičov buzerovať za spotrebu nafty, keď kraj prepláca reálnu spotrebu na linkách. Takže ak má vodič nižšiu, tak kraj menej zaplatí a naopak ak vyššiu, kraj zaplatí viac. Nie je preto žiaden dôvod, aby to nad tým niekto sedel, vyhodnocoval to a robil z toho závery. A zas tých prejazdov nie je toľko, aby tam nejaká úspora 2 l/100 km priniesla firme významný ekonomický prínos.
V iných prevádzkach ARRIVY fungujúcich podľa iných zmlúv to samozrejme môže byť inak.
ale ale, zas si nemysli že každý kto má D vodičák neuteká za hranice len kvôli tomu ktorému zamestnávateľovi. Žiaden dopravca v SR nedokáže poskytnúť také podmienky ako v zahraničí, a zasa akosi nie je počuť zatiaľ žiadne ponosy vodičov na Arrivu. (Btw. SL im častokár tiež toleroval veľa vecí ktoré nemusel) Ver že tí, ktorí chceli ísť robiť za hranice už z 80% tam sú.
Je pravda, že sa jazdí už relatívne normálne, ale stále sa sa občas vyskytne nejaký riadny kiks. Napríklad poslednú sobotu 05.02.2022, linka 725: Nešli (resp. nemali ísť - boli žltým zafarbené a skutkový stav som nezisťoval) prvé tri spoje po sebe ráno do BA. Prvý spoj tak odchádzal z Miloslavova o 07:17. Potom mal ísť len každý druhý spoj, a tuším niekedy poobede alebo podvečer tiež nemali ísť dva spoje po sebe. Zaujímavé je, že na nedeľu už neboli zafarbené žiadne spoje, aj nasledovné pracovné dni boli tiež relatívne v pohode.
Na nejakej inej linke, počas posledného víkendu, som zas postrehol nevypravenie posledného večerného spoja, hoci všetky ostatné spoje vypravené mali byť. Takže síce sa Arriva tvári, že jazdí v priemere na 95%, ale stále je podľa mňa situácia neakceptovateľná.
Inak skutočne je pravda, že vodiči sú buzerovaní nereálnymi normami na spotrebu? Čo som sa niekoľkokrát viezol Arrivou, tak štýl jazdy vôbec nepripomínal štýl jazdenia vo väčšine SADiek
(teda v obci zväčša 30 km/h, mimo obce 60). Jazda bola normálna, rýchla, štýl jazdy porovnateľný s väčšinou v DPB
95% spojov po 3 mesiacoch? To je skôr na plač nie na smiech.A nečudujem sa, že k nim nik nechcel ísť pri povesti ktorú Arriva má. Keby som bol vodič SL a vedel že dopravca pre mňa už nemá robotu, na Arrivu by som sa tiež z vysoka...a šiel robiť za hranice. Navyše pri pohľade na tú zbierku libchavských vrážd jednu horšiu ako druhú a základné crossy z vysokého mýta spojených s komunistickými praktikami vedenia (napr.jazda na nereálne spotreby)by ma prešla aj tá posledná chuť jazdiť u nich.
Vtipne je, ako Debility Solutions vydavaju schopnost po troch mesiacoch rozosierania systemu konecne odjazdit TAKMER vsetky spoje za neviemaky uspech. Hlavne veta: "Slubili sme, ze situaciu vyriesime." Lebo pokial si pamatam, oni bohorovne slubovali, ze ziadna situacia nenastane.
Ale tak ked holt "lidra v doprave" nikto nepochvali, musi sa sam....
Po takmer troch mesiacoch sa vytešovať, že už vedia odjazdiť väčšinu spojov, je samo osebe vtip. A spôsob, akým si BSK umýva ruky, je tiež riadny výsmech.
Zastávky, informatika a ostatné čo spomínaš sú takisto veci, ktoré mali byť dávno nachystané... Nemôžeme sa tváriť, že je normálne, ak každých iks rokov musia cestujúci trpieť nejaké nepísané skúšobné obdobie ktoré výrazne narúša úroveň ich pendlovania.
Čo je na tom vtipné? Naozaj sa už jazdí celkom normálne. Už len osadiť označníky s vitrínkami alebo vitríny na prístrešky a konečne sa venovať informačnému systému, lebo linky 10xx neexistujú, a ani prestupové možnosti či odchody nie sú implementované zatiaľ.
Ako píšeš, vozidlo ráno robí spoj linky 737 do Čilistova a vracia sa hneď späť, zakiaľ čo poobede ide o vozidlo, ktoré príde linkou 727 na Mliečno a presúva sa na Čilistov.
Spoje na Čilistov nie sú kvôli preprave žiakov v rámci Šamorína ale kvôli požiadavke obcí Kalinkovo a Hamuliakovo na prepravu študentov do gymnázií v Šamoríne (slovenské a s VJM), teda kvôli zastávke Šamorín, Gymnázium. Ak by bolo obratisko vybudované tu, končili/začínali by spoje tu, ale keďže je najbližšie obratisko na Čilistove, spoje premávajú až sem. Ak by nebola požiadavky obcí (najmä Hamuliakovo), tak by spoje končili štandardne na aut. stanici v Šamoríne.
Na to by bolo treba najprv ZSSK vysvetliť, že zbytočne si dáva do zmlúv na NADku plošnú podmienku busov s batožinovým priestorom, keď pri výlukách aj tak zvyčajne nie je čas a chuť otvárať kufre a manipulovať s batožinou.
Veď sa to tu písalo, že poobede ide ten spoj do Mliečna, kde chodí viac ľudí tým spojom. Z Mliečna ide ako SJ bez cestujúcich do Čilistova, odkiaľ ide do BA s ľuďmi. Keď som tam, ale fotil Slovak Lines sorku, tak išla prázdna. Treba to brať tak, že z toho gymnázia je to kúsok na zastávku Šamorín, Bratislavská cesta, odkiaľ chodí viac spojov do Bratislavy.
Pre zaujímavosť: Pre British International School v Dúbravke som videl aj v súčasnosti zmluvnú dopravu Slovak Lines (busy, ktoré v minulosti jazdili na linke do Viedne - na tej linke často menili vozidlá).
Ozaj a neplánoval náhodou Volkswagen zrušiť zmluvnú dopravu v rámci BA - tie busy v mestskom prevedení od Satur Transport? Neboli by tie vhodnejšie na plánovanú a mimoriadnu NAD pre ZSSK než tie súčasné zájazdové busy?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.