Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #242679:
+ 3pa3ck3 #242680

Beriem, zlý pojem, tak teda súbežná, v každom prípade tam dráty mohli byť už dávno...
Reply on: Joyki #242677:
Nie, s BIDkou tá tabuľa nemá aktuálne nič. Ako som písal, dáta do nej plynú priamo z TD, aj to len o busoch.

A to, že sa nikto neozve, že tú tabuľu treba nadobro vypnúť atď je ďalšia hlúposť, nakoľko práve BID iniciovala to, aby sa v decembri tabuľa nadobro vypla, aby nemiatla cestujúcich zlými informáciami. Následne mesto kvôli sťažnostiam cestujúcich opätovne bez predchádzajúcej komunikácie tabuľu dalo v januári zapnúť. Tak isto BIDka má záujem tie tabule po dátovej stránke spravovať, ale to musí najprv mesto ich dať do poriadku, lebo v súčasných podmienkach to možné nie je.
Reply on: S499.1023 #242679:
Ešte by to hypoteticky mohlo byť považované za kompenzačné opatrenie z pohľadu ochrany životného prostredia
Reply on: trolejbus6207 #242676:
Vyvolaná investícia je, že musí niekto vybudovať náhradu za to, čo zlikvidoval ale Mlynskou dolinou žiadne drôtolezy nejazdili.
Reply on: trolejbus6207 #242676:
Aký je súvis medzi výstavbou diaľnice a novej trolejbusovej trate, ktorá dovtedy nestala (okrem toho, že sa akurát musela robiť preložka cesty, po ktorej by tá trať viedla)?
Reply on: branislav #242672:
Od Mesta Senec (fb posty) to mám, že BID "spravuje" a dodáva tok informácii, dáta. To, že ľudí nevie ani jedna inštitúcia ani len informovať o tom, kto vlastne je ten, ktorý je najviac neschopný už nie je môj problém. Mojim problémom je, že tá tabuľa poskytuje mne ako cestujucemu nepoužiteľné dáta, a nikto okrem cestujúcich sa neozve, že tú tabuľu treba nadobro vypnúť, rozbiť a kúpiť novú.
Reply on: S499.1023 #242674:
Ústí - tam sa hodia, nemajú APU, otázne je, koľko ich reálne zaradia do premávky a koľko použijú na náhradné diely 🙂
Naše by možno za cenu šrotu zobral DSZO 😁

K druhej časti Tvojej odpovede - jednoznačný súhlas, ale v tej dobe Škodovka nič iné neponúkala, pritom stačilo tak málo - dať NDS-ke zatrolejovať Mlynskú dolinu ako vynútenú investíciu, mohli tam v pohode jazdiť 15Tr/15TrM (v tej dobe). A obstarať dvojmotorové Trollino bolo zjavne mimo uvažovania vtedajšieho vedenia DPB...
Reply on: Salomon #242671:
Tvoj postreh je podľa mňa akurát ten, že nevieš, čo chceš ale si proti.
Reply on: trolejbus6207 #242673:
Ale Ústie nad Lábom sa ulakomilo. U bratislavských by na rozdiel od šalingradských nemuseli ani obracať polaritu.
Keď si spomeniem, koľko nelichotivých titulov mi udelil BW, keď som mu vravel, aby tie vozy nekupovali...
https://www.cs-dopravak.cz/v-nedeli-skonci-v-brne-provoz-trolejbusu-skoda-25-tr/

Najvyšší čas zbaviť sa tých rároh aj u nás...
Reply on: Joyki #242667:
Nie, tabuľu nespravuje BID a neviem odkiaľ to máš. Dáta do tabule sa dodávajú v dvoch verziách, dynamické dáta o autobusoch, ktoré prúdia priamo z dispečingu TD a statické dáta o vlakoch, ktoré sa vkladajú cez TD a prístup k tomuto systému zanikol a teda aktuálne nie je pán, ktorý by tieto dáta aktualizoval. Infraštruktúrne tabuľu spravuje mesto Senec. BID sa aktívne zaujíma o to, aby kŕmila dátami tabuľu priamo z dispečingu tak, aby boli všetky dáta dynamické a aktuálne (teda spolu vlaky aj busy), avšak nie je to možné bez investície do tabule (min. softvérová zmena, ideálne celá nová tabuľa kvôli zlému technickému stavu) a to stojí už dlhšie obdobie na meste.
Reply on: Ike #242670:
Aj áno aj nie. Každý deň ráno,
počúvam ľudí ako nadávajú na prečíslované trolejbusové linky.
Oblastné značenie, nemá zmysel a hotovo! Slovensko si aj zoberie príklad z iných krajín, aj to zavedie ale nedotiahne to do konca. Toť všetko, môj postreh!
Reply on: Salomon #242669:
Dávať číselníkom historický rozmer je chyba ako hrom. Emailu by sme precislovat aj EAN kódy? Systém má byť stabilný a spoľahlivý a hotovo. To cestujuci ocení najviac.
Reply on: Mhr1 #242665:
Rád ťa doplním o mesto kde boli trolejbusy tiež v samostatnej číselnej rade.
Tým mestom bol Mníchov.
V rokoch 1948-1961 mali trolejbusy samostatnú číselnú radu 30-39. Boli zavedené dve linky, označené ako O32 a O33.
December 1961, kedy mesto Mníchov má zmeny v cestovných poriadkoch, prečíslovali a boli tiež v samostatnom číselnom rade. Dostali čísla O41 a O42.
V roku 1965 prečíslované na O58 a E58
Posledná premávka trolejbusov bola 29.4.1966.
Keď mesto Mníchov zavádzalo oblastné značenie, číslo 41 dostal autobus premávajúci po identickej trase ale od Romanplatz,
predĺžená po Moosach.
V rokoch 2002-2005 sa zaviedli MetroBusy a číslo 41 sa prečislovalo na 51. Majú však nočnú linku 41.
Záver: sú krajiny ktoré nezatracujú históriu kdežto my, ju rady zatracujeme!
Reply on: birch #242662:
To aby sme začali vytipovávať nejaké historičáky z tých našich. 😁

#8011 (ex #4226) by mohol byť dobrý prvý adept ak mu ako jedinému nebola domontovaná klimatizácia (alebo ju dostal aj ten?). 😈
ŽST Senec: zastavkove infotabule už štvrtý rok nefungujú, centrálna tabuľa aktuálne áno - v decembri ju vypli, aby kvôli výpadkom Arrivy a zssk to nemietlo cestujúcich. Koncom januára to zase zapli, lenže svieti tam minuloročný grafikon vlakov). No tak to absolútne nie je metuce fakt teda 😀
Dátum a čas nevedia nastaviť, to sa dalo vedieť už dávnejšie.
Tabuľu spravuje BID.
Zda sa mi to alebo naozaj su tie Otokáry strašne hlučné v interiéri (najmä v strede)? Prehlušovalo to normálnu hlasitosť slúchatiek.
Reply on: ceres #242663:
Priaznivci MHD a ekologicky priateľskej dopravy (teda nielen šotouši) vždy za pražskými trolejbusmi (oprávnene) smútili. Spomínali na "staré zlaté časy s trolejbusmi", ktoré mali čísla liniek 51-63, tak sa tradicionalisticky chceli k týmto číslam vrátiť. Ako som napísal - je to jedna z logických možností. Netvrdím, že najlepšia, ale jedna zo štandardných, tak prečo nie? A čísla t-busov v samostatnom rade? Bratislava 11-18, potom 201-222, Plzeň (11-16), aj Brno to tak dlho malo, Miláno, Manchester (211-219), skrátka nie je to nič výnimočné, môžete ma doplniť. Ono je to skôr tak, že mestá, ktoré zavádzali t-busy medzi prvými, im vyhradili samostatný rad. A mestá, ktoré už mali rozsiahlu autobusovú sieť, keď začali elektrifikovať dopravu, zostali na pôvodných číslach liniek. Keď v BA prečíslovali narýchlo t-13-15 a 17-18 na 213-215 a 217-218, bolo to núdzové riešenie, pretože sa to riešilo doslova "zo dňa na deň". Skrátka ktosi rozhodol, že treba urýchlene zriadiť e-13, tak sa operatívne preznačila t-13->213. Pár dní len táto linka, niekto chcel tuším aj vymyslieť iný systém pre všetky t-busy, ale nakoniec prečíslovali - pokiaľ sa pamätám - ešte v tom istom týždni - aj ostatné linky. Vtedy boli a-busy na číslach 20 - tuším - niekde okolo 54. Kľudne sa dali t-busy prečíslovať do samostatnej desiatky, či už 6x, 7x, 8x alebo 9x (1xx boli expresné autobusy). No a potom by k nim postupne autobusy "dorástli" a oddelený rad by skončil. Lenže to by tu niekto nesmel vymýšľať s oblastným číslovaním...
Reply on: ceres #242663:
Vieš ako je to s tým kresťanským peklom? Oni to tak chceli.
Reply on: Mhr1 #242660:
Chápem, ale je to vlastne naozaj tak? Máte niekto prehľad, v akej časti trolejbusových prevádzok sú trolejbusy vedené v samostatnom číselnom rade čisto na základe odlišnosti svojej trakcie? Ja nie a možno by stálo za to to zistiť...

A čo budú v Prahe robiť, keď budú mať na nejakej linke čisto elektrobusy? Tiež ju prečíslujú do samostatného radu?

A v neposlednom rade, ak ide o brnkanie na nostalgickú strunu, ak dobre čítam a počítam, celá história predošlej trolejbusovej dopravy v Prahe trvala 36 rokov a skončila v roku 1972. Linka 119 údajne premáva vo viacmenej tejto trase a s výnimkou nejakých 3 či 4 rokov pod týmto číslom od roku 1966. To je 56 rokov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.