Keď sme pri tlačidlách, neplatí, že nie je rozdiel medzi tlačidlom STOP a tlačidlom "otváranie dverí" a obe majú rovnakú funkciu "znamenie + otvorenie"?
Lebo som šiel 2015kovou Sorkou a stlačil som len stop a na zastávke na znamenie sme síce zastavili (aj sa to indikovalo na displeji), ale dvere zostali zatvorené a musel som ešte stlačiť dopyt.
Nepriateľa (cestujúceho) je treba vyhnať z vozidla čo najrýchlejšie Komfortná MHD kde sa musíš tlačiť k dverám cez plný autobus 300 metrov pred zastávkou je náš cieľ!
Ak berieme tento fakt, tak aký je rozdiel medzi súčasným stavom, keď je na znamenie časť zastávok oproti tomu, ak by boli v tomto režime všetky?
A nebolo by práveže lepšie mať tlačidlá iba pri sedadlách pre osoby so zníženou pohyblivosťou a potom pri dverách? Takto prinútime ľudí postaviť sa ku dverám ešte pred príjazdom do zastávky, čo urýchli výmenu cestujúcich
A okrem toho že si to nevidel (ja áno) je dôvod aký?
Problém je zúfalá absencia tlačidiel na znamenie vodičovi, ktoré ani v najnovších autobusoch nie sú v dosahu každého sedadla a pri električkách je tento problém ešte oveľa hlbší. Dovtedy kým sa to vyrieši je podľa mňa rozširovanie zastávok na znamenie nežiadúce. Ale nevidím dôvod aby sa to raz neaplikovalo aj na električky.
Elektricky by nemali mat zastavky na znamenie, v 99% stale niekto nastupuje alebo vystupuje. Zatial som nevidel, ze by v niektorom hlavnom meste mal nosny system zastavky na znamenie. Autobusy a trolejbusy mozu mat vsetky zastavky na znamenie.
Na autobusoch a trolejbusoch už ale dávno mohli byť všetky zastávky na znamenie.
A pri električkách nebol problém len pri T3SUCS? Či ani T3G neukazuje stlačený dopyt?
Inak T6 3. série majú pri poslednom sedadle vľavo špeciálne dopytové tlačidlo. Ukazuje to pri jeho stlačení vodičovi inak?
Ja s tým súhlasím, na margo toho čo píšeš by som ešte doplnil to, že by nebolo zlé už pomaly zaviesť plošne všetky zastávky na znamenie, ale tam to stojí vraj na znamení vodičovi pri starých elinách.
Aj pri prejazde zastávkou na znamenie to teraz hlási nasledujúcu zastávku o čosi skôr. Pred zmenou to častokrát ohlásilo nasledujúcu zastávku až ďaleko za zastávkou na znamenie.
Problém tohto hlásenia čo píšeš je podľa mňa ten, že často vyhlásilo zastávku po zastavení s takým oneskorením, že vozidlo už aj dvere zatváralo. Teraz keď si zoberiem že som spomalený alebo senior, tak radšej nech to vyhlási skôr a pripravím sa, hoci to už hlási s odchodom z predošlej zastávky. Inak si to vysvetliť neviem.
V čom bolo vlastne zlé to pôvodné nastavenie hlásenia, ktoré sa používalo od roku 2002? Teda hlásenie aktuálnej zastávky po otvorení dverí a nasledujúcej po zatvorení? Príde mi také najprirodzenejšie.
Pred nedávnom bol osadený označník pre NAD na úrovni električkovej zastávky Hybešova smer Komisárky, čo je super. Nemohla by tadiaľ jazdiť aj N55, keď už tam je aj zastávka?
Pred zastavením áno, ale až v obvode zastávky (tam ide čisto o technické riešenie kedy sa vyhlasuje podľa GPS, nie podľa dverí). V Bratislave sa hlási už pred zastávkou v stanovenej vzdialenosti.
S kombinovaním čoho si sa ešte nestretol? Že názov zastávky sa hlási dvakrát a súčasne ten druhý raz je ešte pred zastavením v samotnej zastávke?
Minimálne na Slovensku je to najviac rozšírený model (Nitra, Žilina, Banská Bystrica, Prešov, Košice) a určite to registrujem aj z miest v iných štátoch strednej Európy.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.