Moze mi niekto dopekla vysvetlit ako je mozne ze 8 dni pred spustenim IDS nie je NIC schvalene a mesto sa rozhoduje co a ako vlastne bude? Toto je tak sialena fraska... co robili 5 rokov??
len pár poznámok k bodu 1,
je pekné, že vravíš o platiteľoch podielových daní v Bratislave. Treba si však uvedomiť, že nezanedbateľná časť ľudí s deklarovaným trvalým pobytom v hlavnom meste okráda niektoré obce v blízkosti mesta a zároveň spôsobuje ujmy aj Bratislave, či dokonca celému Slovensku - ide o tých, ktorí majú trvalý pobyt písaný v Bratislave, avšak zároveň trvalo bývajú v obciach v okolí hlavného mesta.
V prvom rade okrádajú tieto obce o podielové dane, spôsobujú deformácie pri prerozdeľovaní dotácií, využívajú a neplatia obecné služby, v druhom rade spôsobujú diskomfort (skutočným) obyvateľom Bratislavy svojim pravidelným masívnym presunom a s tým spojeným upchávaním príjazdových komunikácií. Väčšina bytov v Bratislave, v ktorých majú tieto osoby deklarovaný trvalý pobyt je prenajímaná iným osobám, prenájom je realizovaný "načierno", nie sú z neho odvádzané zákonom stanovené platby, čím dochádza k znižovaniu príjmov štátneho rozpočtu a tým pádom k okrádaniu celého Slovenska.
Pokiaľ bude vôľa riešiť protiprávnu činnosť tejto vrstvy obyvateľstva (nielen zo strany represívnych orgánov štátu, ale aj zo strany zainteresovaných miest a obcí) môžu si svoju (nielen finančnú) situáciu zlepšiť tak okolité obce ako aj Bratislava a potom už bude irelevantná akákoľvek debata o zľavách.
Linka 59 jazdi len v spicke v obmedzenom intervale, preto je logicke ze tam primarne nasadzuju stare autobusy. Dovody su dva:
1. novy autobus nieco stal a preto si musi svoju cenu odrobit. To znamena jazdit co najviac.
2. stare autobusy potrebuju castejsiu udrzbu, napriklad aj pocas pauzy medzi rannou a poobednou spickou.
"Ale kompenzácia peniazmi je len časť kompenzačného systému, preto je logické, že dôchodci nad 70 rokov majú tiež MHD zadarmo ako ďalšia forma kompenzácie."
A tá nepeňažná kompenzácia sa vzťahuje len na občanov nad 70 rokov, alebo na všetkých dôchodcov rovnako? Lebo v tomto zmysle by mali byť rovnako nepeňažne kompenzovaný všetci, teda aj dôchodcovia ktorí majú 55 rokov. ?
Stále platí nerovnica: bratislavčan platí dane + cestovné, mimobratislavčan platí len rovnaké cestovné... ani vám by sa nepáčilo ak by ste si platili odvoz odpadu a okoloidúci vám tam hádzali smeti... to len pre poriadok...
ale odbočili sme od témy, a tou je odôvodnenie, prečo občan ZTP z Bratislavy by mal mať odôvodnený nárok na bezplatné cestovné, ak platí miestne dane... a tou je aj otázka prečo sú dane v Bratislave vyššie ako inde, a prečo je infrašruktúra neporovnateľne v Bratislave vyššia, ako inde... aj nájomné vyššie.. .ak sú výdavky vyššie, a zároveň Bratislava dotuje pracovnými miestami tretinu slovenska, potom aj kompenzácie musia byť vyššie ako inde... takže takto to je so skutočnou rovnosťou.
Kto tu zvyhodnuje cezpolnych? Ved pre vsetkych obyvatelov platia rovnake podmienky, resp. obyvatelia BA este dostanu 10 percent zlavu na predplatny listok!
1. Keď už, tak teda spisovne: nehovorí sa drisdat ale drízdať
2. práve som vysvetlil v príspevku že Ústava SR garantuje nezdanenie dôchodkov a teda aj kompenzácií... ale to nechajme právnikom... isté je že v Bratslave sa človek bez MHD nepohne, a v takej Nitre má centrum dostupné pomaly aj pešo... takže zohľadnime špecifiká...
1. Mesto Bratislava poskytuje oveľa viac pracovných príležitostí, ako dostáva na daniach. zamestnáva až 300000 denne dochádzajúcich z okruhu až 100 km. Tieto pracovné miesta existujú iba kvôli kvalitnej infraštruktúre, ktorú vybudovalo mesto Bratislava z miestnych a podielových daní. Cezpoľní však platia oboje tieto dane v mieste trvalého bydliska. Naopak, v Bratislave platia najmä miestne dane aj invalidní dôchodcovia. Takže sa navec pozrime z tohoto uhľa pohladu - toto nie je projekt pre bratislavčana ktorý ide na záhorie raz do roka, ale dotačný projekt pre cezpoľných, a za peniaze aj zdravotne postihnutých bratislavčanov. takže ak invalidný dôchodca si platí vidiečana, mal by mať právo užívať kompenzačné inštitúty. Takže nie sme to my invalidi, kto sa zadarmo zvezie na zľavách jednotného cestovného. Celý projekt jednotnej dopravy je z hľadiska dodržania spravodlivých princípov nedotiahnutý a je skôr iniciatívou o pozitívnu diskrimináciu cezpoľných pod pláštikom zrovnoprávnenia viditeľných platieb, pričom sa ale nehovorí o daniach, a to sú (neviditeľné) platby, ktoré rovnako tvoria cenu skutočného cestovného! Toto je snaha o neviditeľné pokrivenie systému. Skôr by malo platiť pravidlo, že ten, kto platí dane v Bratislave, by mal mať nárok na zľavu zo štandardného cestovného.
2. Starobný dôchodok je kompenzáciou za odpravované roky, to sa zhodneme. Invalidný dôchodok je odrazom poistenia a odpracovaných rokov, takže tiež je to rovnaký princíp. Ale kompenzácia peniazmi je len časť kompenzačného systému, preto je logické, že dôchodci nad 70 rokov majú tiež MHD zadarmo ako ďalšia forma kompenzácie. Z tohoto hľadiska je spoplatnenie HMD dôchodcom niečo ako pokus o zdanenie príjmu, resp. nútenie do ďalších
Ziadne bod ustavy, ani ziadny legislativny predpis nedava drzitelom preukazov TZP pravo na bezplatnu dopravu, ostatne, vo vacsine miest SR sa tato ani neposkytuje.
Povazovalo by sa za verejne prospesnu cinnost odstranenie istej osoby z Rovniakovej 14? Nejak ma tie ich neopodstatnene vypady voci vsetkemu zacinaju iritovat. Aspon keby tie svoje vypady skryval ako politici.....
Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 1371/2007/ES o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave.
preambula, bod 10:
(10) Osobná železničná preprava by mala byť všeobecne v prospech
občanov. Zdravotne postihnuté osoby a osoby so
zníženou pohyblivosťou v dôsledku postihnutia, veku alebo
z akéhokoľvek iného dôvodu by preto mali mať možnosti
cestovania železničnou prepravou porovnateľné
s možnosťami ostatných občanov. Zdravotne postihnuté
osoby a osoby so zníženou pohyblivosťou majú ako všetci
ostatní občania rovnaké právo na voľný pohyb, slobodu
výberu a nediskrimináciu. Osobitná pozornosť by sa mala
okrem iného venovať poskytovaniu informácií o prístupnosti
železničných služieb, podmienkach prístupu k vozňom
a k zariadeniam vo vlaku zdravotne postihnutým
osobám a osobám so zníženou pohyblivosťou. S cieľom
poskytnúť najlepšie informácie o meškaniach pre cestujúcich
s poškodením zmyslových orgánov by sa mali používať
vizuálne a zvukové systémy, podľa toho čo je vhodné.
Zdravotne postihnuté osoby a osoby so zníženou pohyblivosťou
by mali mať možnosť zakúpiť si prepravné doklady
vo vlaku bez dodatočných poplatkov.
Citujem: by preto mali mať možnosti cestovania železničnou prepravou porovnateľné s možnosťami ostatných občanov.
Ak teda občan so ZTP nemá alebo ani nemôže mať také možnosti príjmu ako ostatní občania, potom aj 50% zľava je neúmernou záťažou voči porovnateľným podmienkam zdravého odčana. Uvediem príklad: invalidný dôchodok býva väčšinou v rozsahu 100-300 €ur, zdravý občan má možnosť zaroviť okolo 500-700 € minimálne. Ale ak niekto platí prioritné platby a to nájom, teplo, energie, stravu, zo zvyšku ťažko hovoriť iba o 50% rozdiele. Napríklad aj bezplatná právna pomoc sa riadi hranicou 1,6 násobku životného minima, a vianočné príspevky dôchodcov sa vyplácajú až do príjmu nad 400€. Ak teda chcete spoplatniť dôchodcv, musíte v rámci zákazu diskriminácie spoplatniť aj starobných dôchodcov nad 70, a to by bola morálna hanba tohoto štátu, keďže vy rozhadzujete to čo oni vybudovali. Ak teda chcete spoplatniť všetkých dôchodcov, potom by ste to mali odstupňovať podľa príjmu, a to minimálne rovnakým pravidlom ako je 1,6 násobok životného minima, ale ani to sa nedá porovnať, keďže cestovanie v MHD je jedinou veľakrát spojnicou postihnutého so životne dôležitými potrebami napríklad s nákupom potravín, nejde teda o jednorazovú pomoc ale o systémové naviazanie, a v tom prípade by toto číslo mallo byť minimálne 2-násobok životného minima, aby si invalidný dôchdca nemusel úzkostlivo kontrolovať či si môže drobnou brigádou privyrobiť. Alebo potom nech sa postupuje v zmysle zákona a dôchodok nech sa nepočíta vôbec medzi príjem, predsa je to návrat hodnôt ktoré platil štátu vo forme odvodov poistenia počas odpracovaných rokov. A nezdaniteľnosť dôchodkov garantuje Ústava SR, z tohoto dôvodu je spoplatnenie MHD v tak veľkej aglomerácii akou je Bratislava siahnutím na toto ústavné právo, resp. aj iné práva.
Citoval som nariadenia Európskeho parlamentu pre železničnú dopravu; je však zrejmé že zjednotením všetkých typov dopráv sa toto nariadenie týka aj MHD.
Napokon, bezplatná doprava môže zostať na území veľkej Bratislavy, tak ako to bolo doposiaľ. A mimo Bratislavy nech platia primerané zľavy. Nerozumiem, prečo by na MHD odkázaný bratislavčan mal doplácať na to, že nejakí záhoráci chú do bratislavy cestovať výhodnejšie, napokon aj občania ZTP platia domovú daň v Bratislave, DPH pri akomkoľvek nákupe majoritne v Bratislave (v mieste trvalého pobytu), a vidiečania nie!
Jazdí nejaká autobusová linka pozdĺž električkovej trasy v KV? najmä časť Molecova - Karlova Ves , poprípade ešte Krčace. Resp. ako funguje preprava imobilných v tejto časti, kedže električky nie sú nízkopodlažné?
Pride mi to ako blbost, uz len z toho dovodu ze od marca sa zavadzaju len predplatne listky, teda napr. zlavy Junior ktoru uvadzas sa to nema ako dotknut, kedze ta je na jednorazove listky. Dotknut by sa to mohlo len toho, ze ZSSK by na tu trat nemohla predavat tratove listky, co mi pride sialene nerealne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.