Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #204419:
pri Petrzalskej trati si zabudol na vsimne vo vyske 20-30%
Reply on: jan1112 #204425:
Trakčné stožiare sa veľmi dávno robili aj z vyradených koľajníc a trať sa taktiež dá urobiť na "boso" t.j. odkope sa zem do hĺbky cca 30cm navozí sa šotolina ,uvalcuje, položia koľajnice aj s podvalmi a zaklinuje sa trať.? ? ?
Reply on: jan1112 #204425:
Električka T3 sa dá celkom dobre rozbehnúť na obyčajný zvárací aparát s jednosmerným výstupom čo má 50V na výstupe.Nastaví sa max. prúd na zváračke a električka môže dosiahnuť až 10Km/h.Takto sa spojazdňujú vozy po vážnych elektroporuchách na trakčnom silovom obvode. ? ? ?
Bohužiaľ, potrebuješ projekt aj všelijaké možné povolenia, aby si si tú trať mohol postaviť, aj keď ide o tvoj súkromný pozemok ako tvrdíš. Je to presne to isté, ako keď si chceš povedzme postaviť dom, tiež bývaš v ňom iba ty a nikto iný, a napriek tomu potrebuješ súhlas, že si ho musíš na tom ktorom pozemku postaviť. K jazde o nízkom napätí sa vyjadriť neviem, lebo som len laik... Tvoj zámer sa mi pozdáva, len neviem či je na Slovensku tak ľahko realizovateľný, každopádne držím palce. Ak sa ti podarí, daj vedieť a prišiel by som si to pozrieť ?
Reply on: Andy #204419:
Dakujem za odpoved, chcel by som to mat na cisto sukromne ucely na svojom vlastnom oplotenom pozemku, takze naozaj potrebujem povolenia? Ked sa v tom nikto okrem mna vozit nebude (bude to take ako ked mate neprihlasene auto na svojom oplotenom pozemku si mozem jezdit kolko len chcem,nie?)
Ceny meniarne sa bojim... tie pojazdne su zaujimave, dost ma potesili, ked by sa dali zohnat a bavime sa o kruhu ktory ma ovvod tak 200m + nejaku predbiehaciu kolajenicu +50m a nejake dve odstavne kolajnice max 50m.
kolaje nejake by som nasiel, podlozie to by sa dalo zariadit lacno, jedine vyhybky (mechanicke chcem) a trakcne stlpy tie by boli drahsie.
PS: Naozaj ste ma prekvapili, ze potrebujem projekt a povolenie na vlastnu sukromnu trat na mojom sukromnom pozemku, kde nikde nebudem nikoho vozit? hmm
PS2: ta jazda na nizke napätie ako funguje prosim Vas? Viem ze sa kedysi pouzivala na jazdu po umyvarke. Aka je max rychlost a nevidel som tam nikde troleje.
dakujem
Reply on: Solider #204423:
Suma je tu na webe aj v zmluve, ktorá je k správe priložená. Koľko to nakoniec bolo v skutočnosti je jedno, aj tak sa bavíme o véééééľmi približnom odhade.
Reply on: Valec #204422:
A to si vypočítal podľa zmluvy alebo podľa faktúr? Lebo reálne niektoré veci zo zmluvy neboli realizované.
Reply on: Andy #204419:
Radšej by som si zobral príklad z ceny opravy trate na Hlavnú stanicu, kde cca 500 metrov dvojkoľajne vyšlo na 1,355 mil. € a to tam nie je žiadna meniareň, dokonca ani trolej rekonštruovaný nebol.

Druhá vec je, že pre vybudovanie dráhy je potrebné splniť aj nejaké normy a predpisy. A tu si myslím, že za tých 40k € bude stáť len projekt a povolenia.
Reply on: MatejBA #204420:
a co je na nom zle, ze sa snazi a preveruje veci a tlaci na zlepsenie?
Reply on: ross #204416:
Niekto to musí naprojektovať tak, aby tam tá električka mohla jazdiť, koľajnice tiež nemôže položiť len tak na trávu, potrebuje stĺpy, vedenie, tú meniareň, a vravel o stovkách metrov, nie pár metroch.
Keď si vezmeme, že petržalská trať čo má 2,4 km stojí 70 miliónov, z toho odpočítame most, úplatky a skrátime dĺžku trate na pár stoviek metrov, tak sme možno na takých 10 miliónoch.. Ak by aj mal na to materiál nejak pozbieraný lacno, zrejme si to nebude stavať svojpomocne, to by mu trvalo tak 10 životov, takže ak by do toho chcel ísť, museli by mu to postaviť tie firmy, čo stavajú trate aj reálne a asi by to nerobili len tak zadarmo... ? Ak to spraví za 40 tisíc, tak sa rád prídem previezť a 4 eurá prispejem 😃
Reply on: Mike #204417:
Aha, dik za info. Inak nevypadalo to zle, podľa mňa by to mohli mať všetky súpravy tak. V iných krajínách to bežne takto funguje.
Reply on: mathre #204412:
Áno, v jednej T3kovej súprave je v prvom vozni zle nahratý bočný transparent a zobrazuje sa ako čelný.. to je už dlho tak..
Reply on: Andy #204414:
40miliov za par metrov trate? Zasa neprehanaj...
Reply on: jan1112 #204411:
Rozpočet isto plánuj viac aj kebyže sa ti podarí zohnať staré koľajnice a podvaly tak tie budú stáť asi najmenej. Meniareň je podľa mňa nereálna z pohľadu financií.
Teoreticky ma napadajú dve možnosti:
1. Spraviť to tak ako to majú v Strašiciach (ale jazdu si príliš neužiješ): https://www.facebook.com/video.php?v=548610305198730&set=vb.120088648048559&type=3&video_source=pages_video_set

2. Tiež nie príliš reálna, ale možno sa ti pošťastí nájsť niekde v okolitých krajinách starú mobilnú meniareň, DPB voľakedy také vlastnil: http://imhd.sk/ba/galeria/update/648/mobilne-meniarne-3-5-2004.html
Reply on: jan1112 #204411:
Upravil by som ten finančný odhad na 40 miliónov eur.
Reply on: jan1112 #204411:
? ? ?
Pre pol hodinou som prechádzal cez Dúbravku a v obratisku stála súprava mám pocit že to bola 7763+64 a na bočných transparentoch mala cieľ 4 ZLATÉ PIESKY vyobrazený presne tak isto ako to býva vpredu. Idú prerábať BUSEčka? Predpokladám že vodič si to tam nemôže dať len tak. S tou súpravou som si nie istý ale prvá 4 čo išla pred ňou bola 7807.
PS: bude to asi velmi mimo temu, ale ak nevadi tak by som rad rozprudil diskusiu aj tymto smerom, zatial len v hypotetickej rovine, tak poprosim aby ste ma neukamenovali 🙂
Mam par desiatok kolajnic na svojom sukromnom pozemku, na to by som rad dal T3 elektricku v mojom osobnom vlastnictve ako staticku vystavu pod pristreskom. Ale momentalne mi skrsla v hlave mozno sialena ale podla mna uskutocnitelna myslienka(ak nie prosim upravte ma a odhovorte hlavne tej meniarne sa bojim/dostanem sa k tomu/). Ta myslienka je postavenie vlastnej trate do kruhu s par vyhybkami (predbiehacia kolaj/len tak pre zabavu nech si uzijem aj prehadzovaie(manualne)vyhybiek, dalej nejaka odstavna kolajnica a odbocka pod pristresok s jamou)
celkova dlzka kolaje do kruhu by mohla byt napr par stoviek metrov. Bojim sa kolko by to asi stalo a tiez ceny meniarne lebo trakcne napätie asi inak nezabezpecim. Mam firmu kde mam priemyslne trafo aj vlastnu odbocku VN, tak ked by meniaren nestala vela tak by sa to asi dalo zrealizovat. Co na to vravite? Usmernite ma prosim. Dakujem. PS: mam kamarata ktory vlozil do modelovych TT zeleznic cez 40000e, tak hadam ja by som mohol do mierky 1:1 vlozit tolko +mozno aj viac.
Dakujem
Reply on: S499.1023 #204408:
dakujem za odpoved, ano viem T3M nema zrychlovac (primarne by som chcel niektoru T3 so zrychlovacom) viem ze T3M ma tyristorovu vyzbroj.
Nie som odbornik vo vybave a typovych ozanceniach T3, ale rad by som sa spytal v BA jazdia este zrychlovace mohli by ste mi napisat ktore oznacenia to su? lebo po tych modernizaciach tomu uz vobec nechapem.
ja sa uspokojim s ktoroukolvek T3 ktora ma svoj peknynedotknuty vzhlad, ale naozaj najradsej by som bral klasiku so zrychlovacom a motorgeneratorom, s tou klasickou podlahou (transparenty nech si nechaju aj tak si to prerobim na tabulacika 🙂

dakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.