Radšej by som si zobral príklad z ceny opravy trate na Hlavnú stanicu, kde cca 500 metrov dvojkoľajne vyšlo na 1,355 mil. € a to tam nie je žiadna meniareň, dokonca ani trolej rekonštruovaný nebol.
Druhá vec je, že pre vybudovanie dráhy je potrebné splniť aj nejaké normy a predpisy. A tu si myslím, že za tých 40k € bude stáť len projekt a povolenia.
Niekto to musí naprojektovať tak, aby tam tá električka mohla jazdiť, koľajnice tiež nemôže položiť len tak na trávu, potrebuje stĺpy, vedenie, tú meniareň, a vravel o stovkách metrov, nie pár metroch.
Keď si vezmeme, že petržalská trať čo má 2,4 km stojí 70 miliónov, z toho odpočítame most, úplatky a skrátime dĺžku trate na pár stoviek metrov, tak sme možno na takých 10 miliónoch.. Ak by aj mal na to materiál nejak pozbieraný lacno, zrejme si to nebude stavať svojpomocne, to by mu trvalo tak 10 životov, takže ak by do toho chcel ísť, museli by mu to postaviť tie firmy, čo stavajú trate aj reálne a asi by to nerobili len tak zadarmo... ? Ak to spraví za 40 tisíc, tak sa rád prídem previezť a 4 eurá prispejem
Pre pol hodinou som prechádzal cez Dúbravku a v obratisku stála súprava mám pocit že to bola 7763+64 a na bočných transparentoch mala cieľ 4 ZLATÉ PIESKY vyobrazený presne tak isto ako to býva vpredu. Idú prerábať BUSEčka? Predpokladám že vodič si to tam nemôže dať len tak. S tou súpravou som si nie istý ale prvá 4 čo išla pred ňou bola 7807.
PS: bude to asi velmi mimo temu, ale ak nevadi tak by som rad rozprudil diskusiu aj tymto smerom, zatial len v hypotetickej rovine, tak poprosim aby ste ma neukamenovali
Mam par desiatok kolajnic na svojom sukromnom pozemku, na to by som rad dal T3 elektricku v mojom osobnom vlastnictve ako staticku vystavu pod pristreskom. Ale momentalne mi skrsla v hlave mozno sialena ale podla mna uskutocnitelna myslienka(ak nie prosim upravte ma a odhovorte hlavne tej meniarne sa bojim/dostanem sa k tomu/). Ta myslienka je postavenie vlastnej trate do kruhu s par vyhybkami (predbiehacia kolaj/len tak pre zabavu nech si uzijem aj prehadzovaie(manualne)vyhybiek, dalej nejaka odstavna kolajnica a odbocka pod pristresok s jamou)
celkova dlzka kolaje do kruhu by mohla byt napr par stoviek metrov. Bojim sa kolko by to asi stalo a tiez ceny meniarne lebo trakcne napätie asi inak nezabezpecim. Mam firmu kde mam priemyslne trafo aj vlastnu odbocku VN, tak ked by meniaren nestala vela tak by sa to asi dalo zrealizovat. Co na to vravite? Usmernite ma prosim. Dakujem. PS: mam kamarata ktory vlozil do modelovych TT zeleznic cez 40000e, tak hadam ja by som mohol do mierky 1:1 vlozit tolko +mozno aj viac.
Dakujem
dakujem za odpoved, ano viem T3M nema zrychlovac (primarne by som chcel niektoru T3 so zrychlovacom) viem ze T3M ma tyristorovu vyzbroj.
Nie som odbornik vo vybave a typovych ozanceniach T3, ale rad by som sa spytal v BA jazdia este zrychlovace mohli by ste mi napisat ktore oznacenia to su? lebo po tych modernizaciach tomu uz vobec nechapem.
ja sa uspokojim s ktoroukolvek T3 ktora ma svoj peknynedotknuty vzhlad, ale naozaj najradsej by som bral klasiku so zrychlovacom a motorgeneratorom, s tou klasickou podlahou (transparenty nech si nechaju aj tak si to prerobim na tabulacika
Inak už keď sa tu rozoberá kúpa električky tak mňa by zaujímalo koho je tá Karosa čo stojí vzadu v Petržalke bez pohnutia už asi mesiac aj niečo. Všímam si že sa s tým chodí niekto hrať s BUSE transparentom ale že by sa hýbala sa mi nezdá a navyše to má furt prevozné čísla a podľa mňa tam je isté obmedzenie platnosti. Nemalo by sa to prihlásiť?