ja by som videl z dlhodobejšieho hľadiska ako efektívnejšie nahradiť L801 nejakým S-bahnom zo zástavkami v Rajske, Rusovciach, Južnom meste a prestupom na elinu pri Janíkovom dvore a konečnou zastávkou na Petržalskej stanici.
Bezžliabkové koľajnice sú lacnejšie ako tie žliabkové, ale sú určené predovšetkým pre otvorené koľajové zvršky, keďže nie je tak ľahké (lacné) ich prekryť a "uzavrieť".
Bezžliabkové majú aj nejaké ďalšie obmedzenia (napr. limitovaný polomer oblúkov kvôli možnému vykoľajenie električiek), naopak žliabky zas treba napríklad pravidelne čistiť.
Veď to nový vložený spoj myslený asi ako školský.. Omnoho viac by som privítal keby konečne poriešili večerné spoje smer BA. Posledný Os smer Ba z N.Zámkov o 19:22!! čo je nonsens hlavne ,keď chcú dostať ludí do vlakov.
Pokial ide o 91, najidealnejsie by bolo zahustit takt s tym, ze vykony by sa zobrali z 90/801, ktore by premavali len medzi Cunovom a Rajkou/AVS. Len to by niekto musel rozmyslat ked robil ten projekt na 801.
Hups, tak to mi nejako ušlo ?
Každopádne, cestujúcich na 91 a 191 v posledných rokoch dosť pribúda, takže kĺby by som určite cez pracovné dni už nemenil.
Zmluva o výkonoch nie je celoročná nemenná dogma. Pokiaľ viem tak ušetrené km z 91/191 boli použité na predĺženie 90 a zavedenie intervalu spolu s 801. Takže dokopy by to mala byť 0. A výmena krátke/kĺbové medzi 9194 bola vraj objednávateľom aj odsúhlasená...
Táto situácia nikomu nevyhovuje. Aj krátke vozy (niekedy aj 9,5-metrové) na linke 94 bez zmeny intervalu sú absolútne nepostačujúce. Po prvej väčšej dodávke nových vozov by sa mal okamžite vrátiť predošlý stav – kĺbové vozy na 94 a hustejší interval s 12-metrovými vozmi na linke 91. Nakoniec, bola vôbec takáto zmena reflektovaná v zmluve o výkonoch?