Ten problem co popisujes v prvom odseku je uplne najvypuklejsi pri dialkovej doprave na tratiach 120+180 kde maju ZSR priam fobiu z toho ze by Ex mal obiehat rychlik a vdaka tomu su tie vlaky vedene niekedy v nevyhovujucich polohach.
K druhemu odseku: Ja nepredpokladam ze pripadne presmerovanie vlakov Bp-Praha by znamenalo ze by nejazdilo nic medzi Bp a Budapestou, hoci mozno by doslo k uprave ponuky. Ten variant vedenia Bp-Vieden-Praha by mal mnoho vyhod aj nevyhod, takze tazko povedat ci by sa to podarilo presadit.
My sme nebavili o probléme otočiť jednu linku v 15 min. takte.
Push pull vieme aj my relatívne rýchlo otočiť. Napr. zo 130 sa momentálne točia na hlavnej v 15 min.vate. Problém však robia push pully ťahané náhradnou laminátkou, kde sa obieha súprava.
V okolí Bratislavy na všetkých tratiach sú menšie odchýlky od taktu už teraz, podľa potrieb a možností počas rannej špičky, nie je to žiadnou novinkou ani u nás teda. Samozrejme zostávajúcou úchylkou železníc je zatiaľ to, aby žiaden vlak nebol odstavený na vedľajšiu koľaj aa predchodený vlakom vyššej kategórie, aj keď ten samotný osobný má trasu 100 km, proste to musí vyjazdiť. Týmto tvoria grafikon pre vlastné potreby, nie podľa dopytu cestujúcich.
EC vlaky by mali hlavne zrýchliť - modernizovať trať 110 a 130, lebo konkretne 130 sa doslova rozpadáva, na 110 padajú troleje. Aj preto sa uvažovalo o trasovaní týchto vlakov mimo SR.
Zo Štúrova dosť ľudí denne cestuje do Budapesti za prácou.
Radsej by som najprv investoval do šťanice a potom by sme videli, ci Filialku vobec treba. Hlavne treba efektivnejsie vyuzit nastupistia na stanici, a dolezita je priepustnost zhlavii. Napr. na vychodnej strane by nemal byt problem startovat dva a mozno aj tri vlaky naraz (120, 130, 131). Na zapadnej strane treba hlavne tretiu a mozno aj stvrtu kolaj. Efektivite vyuzitia nastupist by mohli pomoct aj slepe kolaje z obidvoch stran, zo zapadnej napr. pre Rexov z Viedne, z vychodu pre RegioJety prip. nesprejazdovane Os zo 120, 130...
Asi by ma niektory tu ukamenovali, ale este nieco co som si vsimol v Rakusku:
V rannej spicke je hlavne dolezita kapacita. Ludia co cestuju v rannej spicke byvaju väcsinou dochadzajuci pracujuci a kedze timto ludom väcsinou kazdy den zacina robota v ten isty cas, pouzivaju vzdy ten isty vlak a tym padom si zapamätaju odchod(y). Preto v rannej spicke netreba na silu udrziavat presny takt. Samozrejme ked sa da, tak by sa mal dodrziavat, ale prioritne by vlaky mali jazdit v casovych polohach, kedy odvezu najviac ludi a ak je to nutne, mozu sa naplanovat mensie uchykly od standardnych casov odchodu...
Toto snad nemozes myslie vazne! Zastavovat dialkove vlaky niekde v nejakej prdeli? Cestujuci z Madarska do Ceska sa urcite potesi, to zastavovanie totiz zozerie viac ne minutu statia. Na obsluzenie menovanich obci maju sluzit regionalne vlaky...
Keby som bol RegioJet, urcite by som svoje vlaky netahal na Filialku (co momentalne ani nie je mozne) lebo by som sa obral o potencialnych zakaznikov z Rakuska, Ciech a inych medzinarodnych krajin, takisto ako o cestujucich z dalsich casti Slovenska, prichadzajucich napr. v rychlikoch, atd.
Priklad z Viedne (v aktualnom grafikone uz nefunguje):
Na stanici Wien Meidling kazdil 15 minut koncil S-Bahn, prichadzajuci zo severu. Vsetko ale vychadzalo, lebo vlak prisiel a 6 minut neskor uz mal zase odchod. Takze aj keby vlak koncil na šťanici, bleskovym obratom by hned zase uvolnil miesto. Ale tak zabudam ze na Slovensku plati §nikdysatotaknerobilo a §všetcisunaobede a §tosaneda, vlak musi stat polhodzinu pred odchodom uz na nastupisti...
No tak samozrejme ze vlaky z Madarska do Nemecka sa netaktovali podla potrieb Slovenska. Naopak, vacsina vlakov v SR je odvodena od polohy EC (podla nich su 6xx a 8xx a nasledne aj dalsie na ne pripojene vlaky). To ale pointu vobec nemeni.
Vlaky ako napr. z Prahy do BA po 20tej su zial zasadbe proti filozofii MDVRR (vid. ten fail s Cassoviou) podla ktorej maju ludia po 22:00 spat. Pritom este jeden taktovy vlak z Prahy (19:49) z pohladu dopravnej obsluhy opodstatneny rozhodne je.
Čo som čítal v minulosti tak bola v hre aj varianta mimo SK cez Viedeň. Ministerstvo ich objednáva no o polohách moc nerozhoduje. To linkovali skôr DE,CZ,HU.
Z Prahy by sa napr.určite využil vlak s odchodom okolo 20 tej. po BA.
Strelu by som vypravoval v piatky až do N.Z. a v pondelky odtial.
Prípadne aj ten posilový EC Devín po Breclav obojsmerne.
Uvítal by som tu komerčnú prevádzku na spôsob PHA - Ostrava pre zlepšenie spojenia.
To je to najmenej obísť Slovensko. Keď dokončíš školskú dochádzku a dostaneš sa na pozíciu na ktorej budeš o takýchto veciach rozhodovať, bude to len v tvojich rukách.
Keď to berieš takto, tak aj Kúty sú významnou stanicou pre rómsku komunitu a nie len v letnom období. Škoda len že táto kategória cestujúcich nikdy cestovné neplatila. A to ani pred tým, než ich Ficman od cestovného oslobodil oficiálne(všetci sú totiž invalidní dôchodcovia).
"Dialkovym vlakom navyse v relacii do 500-1000 km silno konkuruju dialkove autobusy, IAD a letectvo."
A preto ich úplne dorazme tým, že im predĺžime jazdnú dobu a napcháme do nich kvantum cestujúcich, vďaka ktorým sa v špičke bude problém dostať na WC ?
Navyše toto je cesta do pekiel aj pre prímestskú/regionálnu dopravu, pretože cestujúci dochádzajúci do práce na krátke vzdialenosti potrebujú v prvom rade spoľahlivosť, a nie aby každý deň tŕpli, kedy a aké meškanie ten ich vlak na svojej 800 km dlhej trase chytí...
1. Tak ja plne suhlasim s tym aby tie vlaky boli na uzemi SR komercne, napokon v Cesku aj su. Usetrene vozokm by sa potom dali pouzit na zlepsenie regionalnej dopravy na prislusnej trase.
2. Nevidim dovod preco by mala byt potrebna trat na 200-250 km/h aby malo zmysel nezastavovat v Sturove ci Kutoch.
3. Vlakom by "v tychto podmienkach" chodil ten kto nimi chodi dnes. Rozhodne tie vlaky dnes nezivoria a nie je to kvoli Kutom. Mozno s vynimkou prvych dvoch rannych vlakov smer BA.
4 minuty zdrzania by si spravil len na pobytoch, zrychlovanie a brzdenie by ti spravilo este dalsie zdrzanie navyse. Ono tie EC supravy nie su zrovna lahke.
V pripade BA-Praha mi pride usmevne hovorit o nevyuzitej kapacite, tie vlaky velmi casto vozia baliky. Na useku BA-Bp je to menej jednoznacne, ale tiez su casy kedy je to proste narvate. Bohuzial, problem tej linky je v jej silnej sezonnosti, takze kym nebude vola prevadzkovat v lete posilove vlaky, tak vzdy bude problem s tym ze niekedy to ide prazdne a niekedy preplnene.
Ja by som kazdopadne najradsej videl tu linku rozseknutu v Bratislave, pricom vzniknuta linka BA-Bp by kludne mohla byt kategorie R s viacero zastavkami a primeranou kapacitou.
Na to, aby si mal vyclenene dialkove vlaky, ktore napr. na trase BP-PRG tranzitom cez slovensko budu stat len v NZ a BA, potrebujes posilnit (alebo inak vyriesit vypadok v spojeni) regionalnu dopravu a aby mali zmysel taketo vlaky, aj separatnu trat aspon na 200-250km/h. Inak to nema vyznam. Dialkovym vlakom navyse v relacii do 500-1000 km silno konkuruju dialkove autobusy, IAD a letectvo. Takze kto by v tychto vlakoch v sucasnych podmienkach chodil? A este aj vo zvazku verejneho zaujmu...?! Ked uz, tak to je skor parketa pre nejakeho sukr. dopravcu, kt. bude bez dotacii na komercnej baze "kopirovat" dnesne Eurolines busy BA-Brno-PRG bez inych zastaveni. Po dopravnej stranke bez problemov ... Jeden rusnovodic uz teraz taha v celku BA-PRG a naspat. Rozkazy sa daju za Kuty a Breclav uz v BA... Preprah nutny nie je...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.