na Sorkách sa to objavuje už niekoľko rokov. Dokonca sa dá nájsť i prelepenie diery nálepkou o čiernom pasažierovi apod. Holt, zvyk je železná košeľa ?
kritika tejto skutočnosti v mojom príspevku (ani medzi riadkami) nebola ? Skôr som bol milo prekvapený, že stačí fyzická prítomnosť bez vypĺňania nejakých formulárov. Na pracovníčky prvého kontaktu slovenských úradov to išlo až prirýchlo ?
mna v AT zmena trvaleho pobytu nestala nic, ale to potom vsade treba behat s meldezettlom (papier A4). Ak chces mat univerzalny platny preukaz vo forme karticky (nahradzuje aj pas), tak si treba vybavit Lichtbildausweis fur EWR a to stoji 300 makovych.
Teraz som si uvedomil, že mňa v ČR nestojí zmena trvalého pobytu nič, keďže nemám OP ale preukaz o povolení trvalého pobytu, čo je knižočka pasového typu, do ktorej sa zapisuje. Kto má OP, si ho musí za 50,- CZK vymeniť, Aj tak je to ale pekný rozdiel oproti SK, kde za výmenu OP zaplatí tuším 4,5 evri.
Takéto riešenie exstuje - voľno na ostrovčekových semaforoch skončí skôr ako na krajných. Ale vyprázdňovaciu dobu musíš tak či tak počítať od teh dlhšej zelenej, takže v praxi to znamená len skrátenie zelenej z cesty na ostrovček.
a malokto z chodcov ozelie zelenu, aby si pockal, kym sa strudla posunie dalej, o to bizarnejsie to tam posobi
co mi nejde do hlavy, ked L95 ma 4 minuty interval v spicke, preco za nou ludia utekaju a ohrozuju aj seba, aj soferov? vcera z tej skupiny zbehli 3-4 pred bus rovno do krizovatky bez toho, ze by cekli situaciu
a podobnu situaciu vidavam aj rano na halovej, ked beziaci chodci miesto priechodu pred krizovatkou zbehnu cez vsetkych 7-8 pruhov uprostred krizovatky rovno medzi prichadzajuce auta len aby stihli bus, raz dokonca aj babicka s malym vnukom, ktory ledva stacil utekat, ti ludia vobec nepremyslaju, akonahle vidia bus, bezia hlava nehlava
A ako chceš pri intervaloch 4 až 8 minút zohľadniť pri prestupe aj spoj idúci načas, aj spoj s meškaním 6-7 minút, tak aby nikdy nikto nečakal a vždy hladko prestúpil?
Ono je to aj dôsledok úplne idiotskej koordinácie semaforov a priechodov. Ak práve príde tramvaj z mesta a vystúpi z nej štrúdľa ľudí, tak im to pri normálnej chôdzi vychádza práve tak, že musia všetci ostať na stredovom ostrovčeku na ktorý sa ani nepomestia, o kočíkoch nehovoriac.
Ja osobne by som zakázal také signálne plány, ktoré vyslovene ľudí uväznia na stredových ostrovčekoch, aj za cenu obmedzenia priepustnosti pre automobily. Ako prvé by som to začal na všetkých svetelne riadených križovatkách v blízkosti škôl a prestupných uzloch. Zvyšok mesta potom.
tak tak a potom clovek v L99 pocas cakania na zelenu pozera von oknom na ludi, co sa vrhaju pred bus do krizovatky, aby just stihli L95
zrovna tyzden dozadu som videla rozflaknute okno auta, ktore zrazilo chodcu pri zst petrzalka, zachranka ho tam ratovala, sofer tam stal v soku a machal rukami
Kĺb sa pri Auparku určite otočí, veď na 50 jazdili kĺby. Naposledy tuším počas dušičiek a neviem o tom, že by tam mali problém.
Ako píše Error 0x007, po dostavaní električky a zrušení 95 by zase ľudia nadávali, že prišli o dobrý spoj k Auparku. Po druhé, v prípade predĺženia by sa o dosť zhoršil prestup na Farského, keďže 95 by stála až na rampe za križovatkou ako N80.
Akosi si protirečíš. Pár príspevkov dozadu píšeš, že by 99 mohla mať cez víkend interval 7-8 minút. Tu píšeš už o intervale 12 min, ale zároveň tvrdíš, že aj pri súčasnom intervale 15 min jazdí poloprázdna.
Zhrniem to. 7-8 min je cez víkend zbytočnosť. Ak by tam bol interval 12 min, tak by sme síce dosiahli preklad s linkami 68, 80, 83 a 88 (pozitívum), ale zároveň by zanikla podľa môjho názoru dôležitá naviazanosť na električku, lebo teraz nadväzuje každý spoj 99 na električku rovnako, teda ľahko si zapamätáš, že vždy ti na linku 1 nadväzuje 99 a opačne. V prípade rozdielneho intervalu by linka 1 prichádzala na Farského 12 27 42 57 a linka 99 odchádzala povedzme 03 15 27 39 51. Teda pri ceste spojom linky 1 s príchodom 27 by si samozrejme čakal 12 min na prestup.
Ďalšia vec, rozbil by sa preklad 98+99 v úseku Technopol - Ľubovnianska.