A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) = 24%
Takže to sedí
A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) =
Pri súčasnom vedení liniek samozrejme nie. Ibaže by podchodom na L99. Ja práve kritizujem to, že nemajú možnosť sa k električke dostať. Ak by sa počas opravy mosta SNP zaviedla nejaká L194 (časť spojov z L94), ktorá by končila na Farského, potom by sa videlo, aký asi je záujem.
Je naivné domnievať sa, že cestujúci smerujúci k Blumentálu zo zastávok VŠ Manažmentu, ŽST Petržalka, Rusovská cesta či Dvory sa budú vracať smerom do Petržalky iba aby prestúpili na ten jediný „správny druh“ hromadnej dopravy.
Využijú L80 alebo L93, ktoré sú už aj tak vyťažené a presupovať budú na Kapucínskej.
Správna nosná linka má mať kratky interval. Tak sa argumentovalo aj v roku 2005. Výšší počet obyvateľov uživí väčší počet nosných liniek. Ak dostatočne veľkú čast cestujúcich pobrerú električky, niektoré linky by sa logicky nemali uživiť. U mňa je kandidátom na odstrel po predĺžení elekričky do Janíkovho dvora nosná linka L94.
Keď bude tento rok uzavretý most SNP mohol by sa spraviť experiment a presmerovať to, čo sa dá na L1, L3. Možno si ľudia radi navyknú chodiť z Pe k Blumentálu električkou a nie L94, uvidíme.
Tvoj argument o zachovaní všetkých liniek by mohol (s prižmúrením oka) platiť jedine v prípade, že by sa zároveň so zavedením električky zvýšil počet obyvateľov Petržalky.
Súhlasím, 5.9.2005 znamenal výrazný krok vpred, ale nech si DPB dnes spracuje analýzu, aké všetky autobusové spojenia by mohla nahradiť električka, ak by sa spravil správny prípoj. Napríklad dnes nie je dôvod voziť ľudí z Lúk na Račiansku cez preplnenú Zochovu, ale linkou L3 z Pe.
Obyvatelia ostatných mestských časti, nože sa pozrite aké luxusné problémy tu v Petržalke riešime: zachovať 22 linek cez Dunaj a 2 električky blokujúce celý 1 most iba pridať ako bonus.
Ja sa nesťažujem, že na Lúkach máme málo busov, to skôr naopak. Ten argument "kopírovanie trasy budúcej elektricky" poznám, bol kedysi OK, ale už platí len čiastočne odkedy sa vybudovala trať do Pe. A zavedenie X95 ho popiera úplne. NS MHD treba v provom rade čo najviac sprístupniť niekedy aj na úkor kopirovania, hlavne ak ide o koncový úsek, ako je môj prípad. Na Vyšehradskú polovičný interval bohate stačí a inde to vplyv nemá žiaden. Na Vyšehradskú aj tak električka nezabočí. Tu ide o úsporu financií a počtu bus vodičov! Tie stoja za mierne porušenie povinného kopírovania.
Nie je dôvodov, aby sa po otvorení novej trate do Petržalky rušili nejaké autobusové linky. Zmena linkového vedenia autobusov v súvislosti so zavedením električkovej dopravy do Petržalky bola už predsa zrealizovaná, a to od 5.9.2005.
Jediné provizórium je L95, ktorá predstavovala a predstavuje dočasnú autobusovú verziu budúcej električky. Ostatné linky sú už vedené s ohľadom na novú trať.
L95 má kopírovať trasu budúcej električky. Tá na Jasovskú nie je v pláne. Prestupovať budú tak či tak aj potom z 98,99.
Prípadne tam majú rýchlu 90,91,191...
To máš úplnú pravdu, ale zrejme pre zapchatie papule Kreuzovi bolo treba to nejako spojiť s 95. Inak by to mohla byť linka nie Farského ale Lúky - ASMN, len nie zviazaná s električkou.