Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Spectre: Tak teraz neviem, či si to myslel ironocky, ale mne sa Citaro kvalitov cestovania lúbilo zatiaľ najviac. Nemám pocit, že by voz trhalo akurát ho vypravovali na linky kde 15m voz nemá čo hľadať. 93, 83 namiesto 90, 94, 71 etc.
Nie som technik, tak ako veľa ďalších cestujúcich, takže z toho hľadiska to nemôžem posúdiť.

nebojte sa m@rtin je na cestách po strednej Európe, teda jej časti, takže diskus na tému skvelá Karosa nahrozí 🙂 Ale musím s pokorov povedať, viezol som sa SAD v 954 a bol som milo prekvapený. Teda nebolo to skvelé ale lepšie ako som čakal. Pohodlné sedačky, celkom slušný interier, ale aj tak sa všetko triaslo.

Papyr: A nie je Citaro vyrábané aj ako drátolez? 😃 :-d
Reply on: Turbo #17762:
Ze su genialne? A nie su??? 🙂

Btw. Tam, ako bola vyhybka 212ky ku Vojenskej (nie cez Patronku, ale tam, kde normalne chodi len opacnym smerom), tak tam nam visia fungl nove krasne leskle pevne svorky. Mal by si tam ist a skritizovat im to 😃
BM #17720:
Co maju pevne svorky spolocne s elektrickou? Alebo ako mozu ovplyvnit komfort jazdy? Nemas pocit, ze to prehanas? 🙂 Ano, pantograf moze odskocit a natiahnut obluk, ale nie je to az take tragicke, do rychlosti 40 km/h to uplne staci.

novacik #17722:
Vdaka za informacie. Kedze pri Zvaracaku byvam, tak sa mi to naozaj hodi - 16.7. 🙂 Takze to bude v noci zo 16.7. na 17.7.? Mozes upresnit o kolkej hodine? Fotit v noci mi problem nerobi, vezmem stativ, ale potom musim mat stastie, aby podbijacka na 8 sekund zastavila (aby nebola na fotke rozmazana).

novacik #17723:
Co sa tyka Karlovky a Dubravky, tak tam je brusenie vlkovitosti naozaj velmi nutne, najma Karlovka. Ale to navarovanie hlavy kolajnice som velmi nepochopil. Myslis tym, ze sa bude navarovat na S 49? Nebolo by lacnejsie celu kolajnicu v obluku vymenit (netreba ju potom ani brusit, vsak bude nova)? S tym gumokovom pod Lafranconi suhlasim, udajne tam ma byt aj pruzne uchytenie kolajnice, systemom ako sa teraz robilo na prejazdoch za Rackom smerom do Race.

Igorko #17736:
Neboj sa, keby nam tu chceli zaviest Manilu, tak by som jasal a skakal 2 metre. Vsak aj RT8D5M po byvalokm CKD teraz Siemens planuje dalej vyrabat (neviem si predstavit vysokopodlazne Combino 😛 ). Hlavne ze uz definitivne padol ten nezmysel nazyvany METRO. Osobne vsak neverim, ze sa Bratislava uberie zmenou rozchodu celeho systemu, skor som presvedceny, ze sa na vybranych usekoch vlozi 3. kolajnica a to tak, aby sa k ostrovceku vocpala tramvaj o sirke 2.5 metra a kockopes o sirke 2.8 metra (de facto zeleznicky profil) - co aj vychadza, ked vlozis 3. kolajnicu smerom od nastupneho ostrovceka, ktory spravidla byva na pravej strane elektricky. Aby sme sa rozumeli, ja som vzdy tvrdil, ze zmena rozchodu ma iba vtedz zmysel, ak sa zmeni cely system - teda vysoke nastupistia, zabezpecovacka, obojstranne vozy na sposob RT8D5M - prdelou k sebe, alebo T5C5, ale s vysokou podlahou. Lepsie su vsak clankove vozidla ako spajanie viacerych solo tramvaji do jedneho vlaku.

Spectre #17759:
Radsej to nespominaj, lebo ona inkriminovana osoba tu zase zacne ospevovat iseho nemenovaneho vyrobcu autobusov a zacne tvrdit, ze tie autobusy su super, genialne, proste najlepsie, ake len mozu byt... 🙂
Reply on: J #17757:
Jo, a este som zabudol na KVALITNY magistrat, dpb, grafikony, dibustov, hrobustov, trabustov, vrbustov, pabuztov a podobne.

Cela pointa spociva v tom, ze kvalitu si mozes strcit niekam. Keby bol autobus, ktory das pod pneumaticky lis, zapnes to a po vytiahnuti ostane neposkodeny, vtedy by bol kvalitny pre BA. Bohuzial, take materialy este nevyrobili a tu by sa nechytala ani NASA. 🙂

Prispevok #17757 by som si predstavoval asi takto. Citujem: "Vies, mne sa Citaro paci, ale kedze si ho nemozeme dovolit, kupte ho vy". Ta kvalita ma trochu zarazila a pousmial som sa nad nou. Hadam aj preto, ze sme pred chvilkou isli s Petom a Andym na exkluzivnej 201 na Amfiteater a o vselicom sme diskutovali.

Mimochodom (aj ked to patri do dispecera). Ujo vodic z vozidla 6624... Hrobust! Preco sme nezastavili na Sokolskej? No preco? Ze by nas mrzeli premie?
.
.
Keby v DPB fungoval inteligentny system, ze to, co sa blbcom zoberie sa da vzornym vodicom, tak by bol ihned telefonat na ×5950..."Zavolaj mi do klubu"×. Takto je to vsak docela jedno... Vsak je to novinka, tak si musia trochu zvyknut. Nemozeme od nich cakat zazraky, ved su to beusacky vidlaci 🙂
Reply on: J #17757:
Ale inak som schopny uznat, ze ked na Citare stlacis dopyt, tak ti druhe, resp. tretie dvere naozaj KVALITNE posramotia po ruke. Interier ma kapacitne usporiadanie a je v nom mnoho volneho miesta, takze sa urcite aj KVALITNE cestuje. Napokon skusobne Citaro bolo vybavene prevodovkou ZF, ktora KVALITNE tahala do kopca a autobus isiel ozaj "plynule". Alebo je mozne, ze by to bolo iba KVALITNYMI bratislavskymi vodicmi ??? 😃 😃 😃
Reply on: J #17757:
Ze prave ty hovoris o kvalite..... O kvalite toho ktoreho autobusu sa uz bojim hovorit aj ja a to mam pri tom technicke vzdelanie. Ono totiz potom ma vzdy zacnu ludia ako m@rtin hrozne obvinovat a akosi "nahodne" sa strhne diskusia o Karosach 🙂
Reply on: J #17757:
A aj to by sa dalo pripadne do buducnosti unifikovat s trolejbusom?

Alebo vlastne mas pravdu, Citaro je najkvalitnejsi bus na trhu. Kupime. Posli peniaze 🙂
Papyr: Mali ste si radšej MB Citaro O530 kúpiť. 🙂 Ja viem drahé, no kvalitné.
Si>

ked by som chcel byt kompletny, tak to napisem takto>

1.DTPA (to co som napisal)
2.DPA:

0 - Ikarus 415 + Karosa B732
1 - Karosa B732
2 + 3 - Karosa B741
4 - TamBus klbaty
5 - Ikarus 283
6 - Karosa B741CNG
7 - Karosa B732CNG
8 - Ikarus 435 + 2881 Ikarus 280
9 - Ikarus 280

3.DPA:

0 + 1 - Karosa B732
2,3,4 - nieje
5 - SORy
6 - Karosa B732CNG
7 - TamBus kratky
8,9 - nieje

4.DPA:

0 - Karosa B732
1 - nieje
2 + 3 - Karosa B741
4 - TamBus
5 - Ikarus 283
8 - Ikarus 435 (4848 - Ikarus 280 este existuje? Lebo v Katalogu vozov je.)
9 - Ikarus 280

Sorry vsetkym (okrem Sicka) za offtopic.
Janci> no plynaciky si myslel pre Trnavku, alebo si aj ty neprecital pozorne moj prispevok? 😉
Ja by som vcelku aj bral plynaky na Trnavku, najma klbate! ;-D
Reply on: si #17751:
mam ja napisat, co tebe chyba????? Asi okulaire prinajlepsom.

"Toto rozdelenie funguje iba v 1.kolone u ostatnych je to troska ine."

TOTO SOM NAPISAL POD TO CELE ROZDELENIE!
Reply on: Papyr #17744:
Oooo, pekne si mu to vysvetlil 😉 Vdaka 🙂
Reply on: Papyr #17749:
Aj v Lotyssku - v Rige je ich milion 🙂
Reply on: frenky #17748:
takze co ti tam chyba:
x6xx su na druhej kolone dlhe plynofikovane karosy, na 3tej kratke plynofikovane karosy
37xx su kratke TAMy
35xx su SORy
2881 je ik280 (neviem ci su este vo vozovom stave aj neake ine ik280 s ev.c. x8xx), vcera behal na linke 61
Reply on: frenky #17748:
6 - plynaciky
Reply on: fefe #17746:
Solaris Urbino existuje nielen v Polsku, ale aj v Cechach, Nemecku, Madarsku, Svajciarsku a Litve. Zatial bolo vyrobenych 301 kusov Solarisu Urbino 12. Ani jeden z nich vsak nie je na Slovensku. To znamena, ze ten Solaris, ktory bude jazdit v Presove, este fyzicky neexistuje. Bude vyrobeny niekedy v lete a ma byt dodany do Presova v oktobri.

Ked chces nejake informacie o Solarisoch, chod na www.solarisbus.pl - to je oficialna stranka vyrobcu. Je to po polsky, ale som si isty, ze take genialne dieta, ako ty, si s polstinou hravo poradi.

Viem, co je to e-mail. Nie som uplny blbec, e-mail som mal uz vtedy, ked ty si mal dva roky. Akurat, ze sa nehovori e-mailova stranka, ale schranka.

Presovsku podstranku IMHD by som rad dokoncil, ale jednak mam stale malo casu (napriklad: od roku 2000 som nemal prazdniny) a jednak neviem, co tam mam davat. Zijem v Prahe, takze novinky v Presove si nemozem vsimnut a dat na stranku. Fotky presovskych vozidiel nemam. Vsetky ostatne informacie, ktore niekoho mozu zaujimat, ma na svojich strankach Vladimir. Mam iba kopirovat jeho stranky? Naco by boli na internete dve stranky s rovnakym obsahom? Preco tie stranky neurobis ty? Okrem toho, ze nevies pravopis?

Koncim debatu na tuto temu, jednak to Bratislavcanov nezaujima, a jednak asi nemam schopnost (aj ked studujem fakultu detskeho lekarstva) bavit sa s osemrocnym deckom.
spokojny citatel>

pod kolonami DPB rozumej autobusove vozovne.
1.kolona je Trnavka
2.kolona je Jurajov Dvor
3.kolona su Krasnany
4.kolona je Petrzalka

Autobusy sa oznacene 4miestnym ev.c. napr. 1803> z toho vies, ze
1.autobus je z 1.kolony
2.ze je to ik435 (kdeze kazdy voz ma za cislom kolony cislo, ktore sa priraduje tomu istemu typu autobusu).
Napr.
0 - ik415 + Karosa B732
1 - Karosa B732
2,3 - Karosa B741 (1201 je Karosa C744)
4 - TamBus
5 - ik283
6 - to su myslim rozne zajazdove Karosy
7 - ik412
8 - ik435
9 - ik280
Toto rozdelenie funguje iba v 1.kolone u ostatnych je to troska ine.
-----------------------------------
Co sa tyka tych Dubravskych liniek:

20,22,27 a NV504 vypravuje 1.kolona
34 a 83 vypravuje 2.kolona
35 vypravuje 3.kolona
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Mohol by mi z vás niekto prosím vysvetliť čo konkrétne sa skrýva pod 4. kolónami DPB?Sú v nich zadelené vozidlá podľa nejakých kritérií?A z ktorých kolón sú vypravované autobusy do Dúbravky?

A neviete mi niekto povedať: Je možné dostať sa v súčasnosti z Bratislavy do Kuchyne vlakom?Kde by som mohol dostať podrobnejšie informácie? Dík
Reply on: Papyr #17745:
Uz pri tomto nicku ostavam a mam na to i e-mailovu schranku.Neviem,prečo kašleš na imhd.po?šak ju oficiálne otvor!
1./SOLARIS URBINO 12
už existuje a jazdí v Poľsku.Kúpil som si v Auguste
v roku 2002 časopis Transport a bola tam príloha
o SOLARISOCH!!!
2./Tak potom nekecaj,keďˇtam bol!!!
3./E-mail zistíš,keď stisneš toto červene s menom.

4./Sorry,(to sa asi ani nedá ospravedlniť) za tieto prekecy .

Ďik!
Reply on: fefe #17709:


1) Jak ti mam poslat informacie o autobuse, ktory este mimochodom nebol ani vyrobeny?

2) Co je to e-mailova stranka? Ja poznam len web stranku a e-mailovu schranku.

PS: Ked si ten clovek, ktory si myslim, ze si, tak zalez naspat na PO forum na MD a hlavne nemen furt prezyvky. Styl, ktorym pises, je pre Tvoj vek taky typicky, ze az nezamenitelny.

Ostatni: sorry za 2x offtopic.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement