Reply on: hlas #26624:
Naozaj krásny učebnicový príklad neobjektívneho článku (najmä tá anketa).Územný plán Bratislavy zo 70-ych rokov, ako aj Generel železničného uzla Bratislava predpokla dali zrušenie tejto bývalej železničnej stanice vrátane pnjazdnej kofaje a včlenenie predmetného územia do mestského organizmu. - tie isté uzemné plány predpokladali aj také veci ako zbúranie Podhradia, priečnu os, zbúranie celej štvrte pod súčasnou stanicou a vybudovanie novej stanice, či nebodaj "skultúrnie" Račianskeho mýta výstavbou ďalšej vetvy križovatky smerujúcej k severnej tangente.
... zabezpečili komplexné odborné preverenie problému, čo predstavovalo vypracovanie štúdie riešenia dopravných systémov v dotknutej oblasti v štyroch variantoch, z ktorých ako najvhodnejšie sa ukázalo riešenie ukončenia prímestskej železničnej dopravy v stanici Predmestie a uvofnenie územia dnešnej Filiálky pre polyíunkčnú zástavbu. - samozrejme, štúdia určite predpokladala metro, a vo všetkých prepočtoch bolo zrejme aj zohľadnené. Od roku 98 sa však situácia s NS MHD zmenila a štúdie nemusia byť aktuálne ...
Umiestnenie stanice v danom území je v rozpore s ostatnými zámermi v území, lýka sa to najmá priečnych komunikačných prepojení: predÍžená Tomášikova ulita, Pluhová, Riazanská, Jarošova a ostatné ulice medzi Vajnorskou a Račianskou ulitou od Jarošovej po Šancovu ulitu. - a keď bude v tejto trase postavené metro, nebude tvoriť bariéru. Že bude pod zemou? A železničná trať nemôže byť?
Dost' nepochopitelný je tento minimálne 10 mld. zámer Železnic SR pre zabezpečenie prímestskej dopravy v súčasnosti už len s 11 tis. cestujúcimi za deň. - nemusí ísť len o 11.tis cestujúcich v prímestskej doprave, môžu tu končiť všetky vlaky z tratí 120 a 130, vhodnými opatreniami samosprávneho kraja sa dajú "preliať" cestujúci z autobusov na železnicu, či sa odľahčí Račianska ulica. Tým nebude potrebné budovať preložku cesty 502 (tá už nebude tvoriť bariéru?) Nehovoriac o tom, že na pozemkoch železníc a v bezprostrednej blízkosti stanice by sa dalo postaviť obchodné a administratívne centrum, ktoré by sa samotnú výstavbu mohlo "splácať".
Škoda písať ...