Reply on: yale #37467:
Pokiaľ viem, oficiálna informácia mesta o budovaní trate z Petržalky na Šafárikovo nám. pochádza z uznesenia mestského zastupiteľstva č. 251/2003 (http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71366#251), ktoré v časti B. schvaľuje hovorí:nasledovné zásady nosného systému mestskej hromadnej dopravy:
1. Cieľom nosného systému je založiť otvorený, perspektívny, spoľahlivý koľajový segregovaný systém, schopný prispôsobiť sa budúcim podmienkam rozvoja mesta a nárokov na prepravu.
2. Nosný systém má umožniť vo výhľade maximálnu kompatibilitu mestského a regionálneho systému na báze koľajového rozchodu 1435 mm.
3. Pre cieľový stav sú najvhodnejšie trasy potvrdené doterajšími prijatými dokumentáciami, ktoré v centre mesta vytvárajú okruh, na ktorý sa napájajú štyri radiály. Radiály sa napájajú na okruh v dvoch prestupových uzloch.
4. Nosný systém bude segregovaný, v centre mesta v podzemnej úrovni a na radiálach bude segregácia podmienená lokálnymi pomermi územia.
5. Definitívne napojenie Petržalky na centrálnu mestskú oblasť bude riešené tunelom pod Dunajom.
6. Radiála v Petržalke má byť vedená v rezervovanom koridore v trase s definitívnym smerovým a výškovým vedením.
Ak budeš ignorovať bod 4. tohto uznesenia, teda vravieť, že podzemné vedenie v CMO sa neplánuje, musíš takisto ignorovať uznesenie ako celok, teda aj bod 6., čiže žiadna trať do Petržalky sa nestavia.
Samozrejme, je možné, že mi unikol nejaký novší dokument. Ak o nejakom vieš, daj mi vedieť. V každom prípade Ťa prosím, aby si mi uviedol zdroj, z ktorého vieš o výstavbe trate do Petržalky, a z ktorého by vyplývalo, že sa ide stavať električková trať Petržalka - Šafárikovo nám. a zároveň sa neplánuje výstavba podzemných tratí v centre.
?