Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #230559:
"Motivacia zamestnancov.
Zavedenie motivacnych nastrojov za ekonomicku jazdu (%z uspory PHM)."

Neviem, ci SADisticke maniere su to prave orechove...
Reply on: TeBeCe #230554:
Páči sa mi ten Rybanského plán viac ako Rafajov. Ak to bude schopný aj presadzovať, tak dobre vybrali.
Reply on: S499.1023 #230549:
A prečo nie rovno Macejko 😂 už to počujem za zvuku plašičov holubov: "Der Regionalexpresszug im Richtung nach Gänserndorf durch Hochstetten, Ungereigen und Mannersdorf an der March ist wegen Abfahrt am Gleis 1 Bahnsteig 1."
Reply on: intony #230556:
"rýchlosť je totiž jediným benefitom čisto vlakového spojenia Záhorská/Vysoká–Bratislava"
Riešim teraz len úsek Záhorská Ves - Zohor, pretože určite sa zhodneme na tom že od Zohora do BA je už jasnou voľbou vlak, ide len o to ako ľudí do toho Zohora doviezť (a odviezť).

Keď tak pozerám na CP, vlak má jazdnú dobu 20 minút, autobus až 26 minút, takže máš pravdu že vlak je rýchlejší. Na druhej strane je výhodou busu že pre veľa ľudí stojí bližšie, čiže po započítaní pešieho presunu môže stále pre väčšinu vychádzať narovnako - plus pri buse je ešte rezerva na zlepšenie jazdnej doby zmenou odbavovacieho systému.
Reply on: 810zssk #230538:
Poznámka: Nie je v tomto prípade pravda, že vlak by bol pomalší ako autobus – rýchlosť je totiž jediným benefitom čisto vlakového spojenia Záhorská/Vysoká–Bratislava 😉 Ale to je naozaj všetko, v ostatnom súhlasím, trať nemá potenciál a ani z hľadiska cestovného ruchu. Cestovný ruch spomínam pri istotu (keďže tu bola zmienka o 112, trate 154, 174, 187 sú tiež vďačnými terčami) a pre ľudí, ktorí vidia svet výlučne cez čísla, excelovské tabuľky a nevidia iný zmysel. Turistické vlaky na historických, nevyužívaných, lokálnych a zbytkových tratiach existujú na celom svete. Preto by sa nemali rušiť bez rozmyslu. Stupava tak dopadla, tam koľajnice chýbajú, samozrejme nie pomedzi záhradky.
Reply on: 810zssk #230553:
Šamorín možno aj áno, ale zapojiť ho smerom do BA a nie do Kvetoslavova, ako bol pôvodne. Druhá vec je, keď sa postaví R7 a odľahčí I/63, či by v úseku Rovinka - Biskupice mohol byť buspruh. Lebo tá dnešná ponúkaná kapacita busov (SL + SAD DS) v úseku Šamorín - Ba má v rannej špičke rezervu (na rozdiel od RJ), akurát kvôli kolónam v Lužnej sa bežne stáva, že tam 30-40 minút nejde nič, a tie nahromadené busy potom idú v priebehu 10-15 minút, takže prvé dva - tri sú preplnené, potom prázdnejšie a potom ešte prázdnejšie. A plus sú tam aj iné odlišnosti, ktoré by nemuseli byť.

Trať na smer Groby a Pezinok tiež áno, je to aj v územnom pláne BSK. Otázne je či ju stavať v horizonte 5, 10, alebo 30 rokov a či potom nenastane už reurbanizácia tak, ako na západe. Tam by som aj počkal ako zamieša karty s dopravnou situáciou D4 a nové napojenia na D1 (Triblavina), a potom aká bude potrebná kapacita verejnej dopravy odtiaľ (želaná veľkosť prepravného prúdu) a tiež aké budú zdržania medzi Č. Vodou a Zlatými pieskami.

Skapacitnenie 110, 120 a 130 (v tomto poradí) - to je bez debaty, akurát o tom MatejBa nepísal, preto som reagoval že z toho, čo on vymenoval.
Reply on: Mike #230551:
Podľa mňa by Šamorín tiež mal zmysel. A ak jeho "poza letisko niečo do satelitov" znamená trať Ružinov - letisko - Vajnory - Chorvátsky Grob - Pezinok, tak tam by sa tiež dalo uvažovať (aj keď asi len v úseku Vajnory - Pezinok).

Z môjho pohľadu je kľúčové zabezpečiť nie len na trati 131, ale aj okolitých tratiach pri BA dostatočnú kapacitu na vozenie Os v intervale 30 minút + posilové REX v špičke + na 110, 120 a 130 aj diaľková doprava. Na druhom mieste vybudovanie trate cez Groby (Vajnory - Pezinok cez Čiernu vodu) a napokon koľajové prepojenie centra (!) Bratislavy s letiskom Viedeň (či už cez Wolfsthal, alebo Kittsee). To by za mňa boli také tri najdôležitejšie projekty.
Reply on: MatejBA #230542:
Keď už nákladnú dopravu prepcháš cez preťažený uzol Bratislava, tak medzi Zohorom a Kútmi problém fakt nebudeš mať.
Reply on: MatejBA #230550:
z Tebou menovaných by som videl v súčasnosti potrebu iba druhej koľaje Nové Mesto - Kvetoslavov (-DS).
Reply on: S499.1023 #230549:
Ta ňe? 😂

Ale je mi jasne, ze iba trepem kraviny. Ale celkovo skoda, ze sa v BA kraji skor rusia trate a nebuduje viac novych. Zdvojkolajnenie BA - Komarno, odbocka do Samorina, poza letisko nieco do satelitov, extra kolaj alebo trat do okolia Senca a pripadny prepoj Senec - Pezinok. Pri troche snahy spojit Wolfsthal s BA a fantasmagoricky nejak prepojit zapadne trate s Petrzalkou nie len cez Nove Mesto...

Urcite by sa tu vela trati uzivilo.
Reply on: MatejBA #230540:
Megašotoúchylnosť. A keby sa ešte zdvojkoľajnila a dal tam autoblok, začali by tam jazdiť preplnené Jánošíky?
Reply on: Ike #230539:
Závery máš síce správne ale pár nesprávnych premís by sa našlo:
1) Tie percentá ciest a prepravných výkonov sú platné pre celé Slovensko, takže zahŕňajú stovky obcí bez železnice.
2) Diesel pod drôtmi nie je drahý, to je šotoelektrofilná dogma, stojí predne toľko ako diesel na wireless trati. Priamy vlak do BA Hbf. má iné problémy - nedostatočnú kapacitu trate medzi Zohorom a BA Hbf.
Reply on: toso0077 #230544:
Momentálne je tam 2249.
Reply on: MatejBA #230533:
Zo zákona sú povinní trať udržiavať v prevádzkyschopnom stave, kým neprebehne správne konanie o zrušení trate. Ale sme na Slovensku.
Reply on: on-line #230531:
Aby to bolo ešte neefektívnejšie?
Naozaj na 63/1 jazdí Solaris alebo ide len o skúšku palubaku?
Reply on: MatejBA #230542:
Keby sa radšej uvažovalo o Wolfsthali namiesto busov...
Záhorská nemá zmysel absolútne žiadny. OBB do Záhorskej nikdy nič robiť nebude.
Reply on: Ike #230541:
Stale pokracujeme v soto, nech zabavim tu choru myslienku 😂

Bod 1 a 2 - lenze zaroven by sa tadial mohla posielat cast nakladnej dopravy (ak by bola preplnena hlavna trat) pripadne ak je vyluka medzi Breclavom - Kutmi a Zohorom tak by bola alternativna trasa.

Bod 2 - ako bolo povedane, pri lepsej dopravnej obsluznosti spojenej s novymi spojeniami (napriklad Zohor-Breclav alebo aj Malacky-Zohor-Rakusko cez Zahorsku) by to nemusela byt len nezaujimava trat 🙂

Bod 3 - Na Slovenskej casti by stacilo okrem opravy postavit "iba" cca 600 metrov novej trate (ciastocne ale na moste). To az tak nerealne snad nie je, ci?

Bod 4 a 5 - ...preco mi nicis chore soto napady 😂
Reply on: MatejBA #230540:
Zváž:
- hodnotu za peniaze,
- prepravný dopyt na tejto relácii,
- časovú náročnosť konštrukcie,
- priority slovenskej dopravnej politiky vo svetle výborného železničného spojenia s Rakúskom,
- kvantum úzkych miest na iných miestach SR.

A máš odpoveď 😊

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.