Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ČAS ZAČATIA PREMÁVKY DENNÝCH LINIEK
Re #45540 Mikimaus: V tom článku na http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?rub=ba_ba&cl=2266850 sa píše aj toto:
(Takisto sa posunie začiatok rannej premávky o pol až trištvrte hodiny neskôr oproti súčasnosti. "Ranný nábeh od 5.00 je nevyužívaný," zdôvodňuje sa v materiáli, ktorý dostanú poslanci na rokovaní.")

Tak akože kedy sa začne ranná premávka na väčšine liniek? Medzi 05:30 a 06.00 h.? Niektorí ľudia musia byť už pred 6 h. v robote na druhom konci mesta...

Vykompenzovať by to potom podľa mňa mohli 30-minútovým intervalom na nočákoch po celú noc ?

Pamätáte sa ako pred rokmi jazdili denné linky bežne až do cca 00.20 až 00.50 h.? Potom to cca o hodinu skresali na súčasný stav.
----------------------------------------------------------------------
PATRÍ SYSTÉM "ODVŠADIAĽ VŠADE" UŽ LEN DO MINULOSTI?
Re #45551 BMko: Ale pre cestujúceho je (nielen) podľa mňa naozaj najvýhodnejšie mať linky odvšadiaľ všade ako to bolo približne do roku 1992. Človek si sadne a vezie sa. Dvojnásobne to platí pri hendikepovaných a starých ľuďoch a samozrejme cestujúcich s batožinami.

Možno, keby peniaze z neba padali a všetky vozidlá by boli ekologické, tak by sa systém "odvšadiaľ všade" možno uskutočnil. A mnoho ľudí by potom v rámci mesta určite upustilo od IAD. Alebo je to už absolútne nereálne?
----------------------------------------------------------------------
PREMENOVANIE ZASTÁVOK
Škoda, že Tesco v Petržalke už nebude mať po sebe pomenovanú zastávku, po novom ho tam náhodní nakupujúci ťažšie nájdu...

Niektoré premenovania zastávok mi pripadajú múdre a užitočné (napr. Záluhy / ŽST Lamač, ŽST Lamač / Segnáre - nadchod a iné), ale napr. nechápem nasledujúcim. Majú nejaké historické či geografické opodstatnenie?

Cesta mládeže / Deviaty mlyn
Lesná správa / Bukva (čo je to Bukva?)
Poľn. učilište / Kamenáče (čo sú to Kamenáče?)
Rybník / Drieňovské lúky (veď je tam rybník, nie?)
Reply on: inTony #45594:
Nepísal som, že 66 bude jazdiť v úseku Drieňová - nemocnica, ale "66 v úseku Drieňová - nemocnica bude voziť len tých, čo nevedia, kam to ide. "
Reply on: inTony #45594:
No však on písal o úseku, nie celej trase.
Reply on: ufo #45590:
66 nemá jazdiť v úseku Drieňová - nemocnica, ale v úseku Nemocnica Ružinov - Drieňová - Prievoz (Domkárska)
Reply on: 81-71 #45577:
Ale hovorím o mimoriadnej situácii, však samozrejme, že nebude meškať každý, ale napr. 1 z 10. Keď spoj mešká tak to nie je preto, lebo sa vodič bojí ísť rýchlejšie, ale preto, lebo napr. je zápcha, niekomu prišlo zle, má nejaký technický problém, a podobne. Bohužial, doprava bez meškania neexistuje.
Reply on: AAA #45591:
ja by som tiež linku 3 nerobil podľa toho návrhu, ale nechal linku 11 tak ako je teraz a k tomu urobil linku Ružinov - Vazovova - Obchodná - niekde to otočiť, napr. cez Ľ.Štúra, a po Obchodnej rovnakou trasou späť. A potom by malo aj Trnavské Mýto spojenie s Obchodnou.
No tie električkové zmeny. Prekvapuje ma, že sa vôbec nemyslelo na spojenie Rače s centrom (okolie Kamenného nám., Šafárikovo nám., Jesenského) a to ani pri tom Hydroconsulte.
Podľa návrhu totiž treba ísť L 4, resp. 9 na Legionársku a odtiaľ 3-kou do Rače. Nebolo by preto dobré buď
1. L 4, resp. 9 nechať ísť (aspoň každý 2. spoj) zo Špitálskej cez Americké nám. a Hydroconsult
2. Nechať L 11 po terajšej trase a linku 8 s trasou Ružinov - Špitálska - NÁM. SNP - Obchodná - Vazovova - Ružinov?
(Spojenie Obchodnej s Ružinovom.) Linka 3 by samozrejeme neexistovala.
Ak návrh liniek prejde, linka 66 a možno aj 3 dlho bez zmeny podľa mňa nevydržia. 66 v úseku Drieňová - nemocnica bude voziť len tých, čo nevedia, kam to ide.
Trochu mi chýba spojenie Ružinova a Petržalky, 96 mohli zachovať, po zmene budem namiesto priamej linky dvakrát prestupovať a cestovný čas sa mi minimálne zdvojnásobí. ? ? ?
fobust: Ty máš zase len blbý deň v práci, čo? 🙂 Bývalá a-82 Kúpalisko matador - Hlavná stanica cez celé mesto Ti žily netrhala? Alebo v Brne neutekáš v panike z Mendlovho námestia pred a-68 a jej transparentom? 🙂 Lebo mám pocit, že na základne znôšky svojich sympatií a antipatií k nápisom tu ideš rozbíjať pomerne systémový návrh. 🙂
Reply on: fobust #45587:

A samozrejme 87 so zachadzkou cez Bosakovu, Sustekovu a Bulikovu. Aby sme niecim nahradili vyrovnanu 68... Idem radsej prec, uz ma nebavi nad tym premyslat. ?
Reply on: fobust #45586:

A vobec, ked uz na ASMN, tak linka 89 (99) by mala ist priamo, nie okolo EU a okolo EU by pre zmenu isla 68. Uz ma z toho zacina boliet hlava. Ta Petrzalka je fakt idiotsky postavana.
Osobne by som videl radsej 88 ukoncenu v Ovsisti a 99 otocenu okolo EU cez most Apollo na ASMN. Aspon by bola tato chroma linka vyuzita aj na druhom konci nejako zmysluplne, nie iba ako lokalbus na prestupy. A samozrejme by sa precislovala na 89. Co vy na to?
Reply on: galiyosha #45584:

Ked sme uz pri tom, tak 29 by som skratil po Rivieru, len by sa tam niekde muselo vybudovat obratisko. Alebo po Botanicku zahradu, tam je miesto na obratisko - za pumpou. Naco to jazdi az po most? Ved to ma subeh s kolajovou trakciou a v spicke to stoji v zapche. Naco?

A ked sme uz pri tom, ta linka 88 sa mi vobec nepaci, lebo ma dementnu, aj ked opodstatnenu trasu. Najlepsie by bolo "88 Autobusova stanica Nivy" pod mostom a autobus by isiel krizom cez petrzalku. Alebo na Nivach napi "88 Novy most" a pojde to uplne uletene (pri porovnani s L 70). To sa mi vobec nepaci. Ale sam neviem ako by som to lepsie vyriesil, Petrzalka ma uplne dementny, neprirodzeny tvar, ktory sa normalne obsluzit NEDA. Treba vyvodit zodpovednost voci urbanistom, ktori dopustili, ze sa nieco take vobec postavalo. Petrzalka je hadam najvacsi omyl urbanizacie Bratislavy, dementnejsie byt postavena ani nemohla.
Reply on: Mike #45566:
Tak ale bez toho, aby tie iné veci boli ošetrené, nemôže akýkoľvek systém tvaru kostrové linky + prípoje fungovať. Toho si hádam sú vedomí aj v DPB.

Re #45580 tr3mp: Hm, to vôbec nie je zlý nápad, ale otázka je, či už potom rovno nepotiahnuť a-95 až na Nám. Ľ. Štúra, ako navrhoval Igor. To by zároveň vyvrátilo protesty tých ľudí v dosahu a-95, čo by sa sťažovali, že nemajú priame spojenie s centrom v oblasti Nového mosta. Ale to je skoro kilometer naviac na každý spoj...

Re #45582 fobust: Takže čisto len kvôli odstráneniu súbehu spravíš z linky globálne použiteľnej linku takmer nepoužiteľnú? To mi pripadá, ako keby si chcel a-29 presmerovať cez Lanfranconi k Auparku alebo niekam, lebo od Rivéry po Nový most je predsa súbeh s električkami. 🙂

Re #45583 S499.1023: Hm, na existenciu ďalšej zástavky v smere za Dunaj som nemyslel, ale tá poloha sa mi vzhľadom na umiestnenie iných zástavok príliš atraktívna nezdá.
Reply on: galiyosha #45578:
Prečo by sa predĺžilo cestovanie do Petržlenky? Však vlky smer Engerau by nastupovali na zastzávke Šafárikovo námestie na Vajanského nábreží pred Filozofickou fakultou UK. Alebo spraviť nejakej tramvaji niečo na systém prešovskej "dvojkopäťky" - na Jesenského (pred) by sa prelistovala na 10, odbočila na Ludevýtovom námestí doľava, pred zastávkou Šafárikovo námestie by sa prelistovala zase na svoje kmeňové číslo a pokračovala smer Dúbravka, Pri náboženskom symbole:-P.
Reply on: galiyosha #45578:

Mne sa nepaci ten subeh s linkou 83 v Petrzalke.
Reply on: 81-71 #45577:
Prosím pekne, vieš, čo je to ROPOVODNÁ RÚRA? To si ty. Keď taká električka mešká 14 minút, tak zákonite vlečie za sebou kolónu vozidiel. Takže pravdepodobne sa jednalo o výpadok jedného spoja, čo sa samozrejme pánu Brillovi nemôže stať.
V niektorých DP sa možno za porušovanie pravidiel piká, v DPB saa za to pyká. To len vy, vlčí substrát, máte dojem, že vodiči hrajú na konečnej karty a nič sa im za to nestane.
A nepísalo sa nikde o 6 min. intervale, písalo sa o tom, že v dôsledku zápchy alebo iného dpravného problému môže vozidlo chytiť meškanie.
Reply on: fobust #45570:
Ešte jedno šialené riešenie prestupu z 95 na električky na Jesenského:
95 v smere do mesta by išla po Štúrovej, doľava na Jesenského (na električovú signalizáciu) a končila by na Jesenského, čo by bola priebežná konečná. Zrušilo by sa parkovanie na vyústení Palackého do Jesenského a busy by sa otáčali na tomto mieste a pokračovali späť po Jesenského a Štúrovej. Na Štúrovej by sa vyznačil pravý pruh, ako bus pruh (a autá by sa do neho radili tesne pred križovatkou). Toto riešenie by spomalilo IAD smerujúcu zo Štúrovej doľava, ale tá by mala byť o niečo menšia po otvorení piateho mostu.
Riešili by to prestup na hrane na električky do Dúbravky aj z Ružinova (mesta).
Inak ten plošný 8minútový interval pri električkách vzhľadom na zapamätateľnosť odchodov tiež nie je to pravé orechové, aj keď stále lepšie ako niečo, čo by sa neopakovalo ani po dvoch hodinách...
Reply on: galiyosha #45565:
Ako to tak po sebe čítam, tak pri tom šachovaní s osobami, pádmi a číslami som tam vyprodukoval aj jednu "pozostatkovú" hrubku. Za to sa ospravedlňujem...

Re #45567 S499.1023: Áno, áno, presne takú d-10 by to chcelo zaviesť. ? Ale vážne, netuším, ako to riešiť... Zokruhovať to zakončenie a-95 by práve ideálne nebolo -- vzhľadom na hustý interval veľký nárast vozokilometrov, predĺženie cestovania v smere do Petržalky. Ďalšia možnosť je nechať d-12 a d-14 tak, ako sú teraz, a navrhovanú d-9 úplne zrušiť. To by sa však veľmi ťažko vysvetlovalo Ružinovčanov, prečo sa môžu okrem centra priamo dostať práve len do Rače... Možno popri ponechaní d-12 a d-14 (súčasná trasa, celodenný režim, na d-14 súpravy) a zrušení d-9 viesť d-3 v trase Ružinov - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Kamenná nám - Americké nám - Račianske mýto - Rača? No, to by pred Hydroconsultom z toho mali vlky sledujúce len číslo linky asi celkom solídny chaos. Možno, keby sa niekde na Námestí SNP preklápalo číslo linky aj s cieľom za jazdy. ? Každopádne, Karlova Ves by potom nebola posilnená ďalšou špičkovou linkou, lebo by na ňu už neostali vozokm, a pri následnom intervale 2 minúty by to opäť nepoberalo...

Nenapadá niekoho niečo rozumné?

Re #45570 fobust: a-82 sa ťažko dá viesť ideálnejšie, potiahnutím na Smolenickú by síce časovo získali obyvatelia Lúk, efektívne by si však tú linku odpílil od zvyšku Petržalky. Takto máš zabezpečenú nadväznosť na celú Petržalku: na Námestí Hraničiarov na a-95 a a-88, na Jungmannovej na a-84, na Dvoroch na a-91, a-93, a-94 a a-191 a na Einsteinovej na a-80 a a-88.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.