Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #46713:
pravda sa nedá zistiť hlasovaním, musíš ju hľadať na základe faktov, ktoré tu nik nemá príliš záujem diskutovať, ale budiž. Ja vychádzam z dopravnej charakteristiky mesta, problémov ktoré vznikajú, to sú fakty ktoré pozná každý dopravný inžinier. Forma riešenia je na diskusiu. Doteraz však moje predpoklady vychádzali (potvrdil ich napríklad aj audit linkového vedenia).
Reply on: yale #46695:
A v čom by bol rozdiel, keby z toho P+R Zlaté Piesky viedlo metro a nie električka? O čo by to zlepšilo atraktívnosť toho parkoviska?

Ďalej čo sa týka "atraktívnosti" metra z Petržalky: Zabudni! Ľudom je úplne jedno, či sa dostanú do mesta autobusom, električkou alebo metrom. Pre bežných cestujúcich je (bohužiaľ) podstatné, aby im to stálo pokiaľ možno rovno pred domom a nemuseli vôbec prestupovať. Nejaký čas hore-dole pár minút im je tiež ukradnutý. Podstatný je pre nich komfort. Či im to bude zo Šafárikovho námestia na Trnavské mýto trvať 9 minút (súčasný stav, navyše bez preferencie) alebo 6 minút (rýchlejšie to metro s dvomi zástavkami po ceste jednoducho zvládnuť nemôže) -- a to ešte nerátam čas potrebný na sfáranie do diery a vyfáranie z nej -- to im je úplne šumafuk. Operovať tak nejakou atraktívnosťou pre rýchly prejazd centrom bez serióznych sociologicko-psychologických prieskumov je minimálne rovnako vratké, ako to Tebou kritizované operovanie Tvojich odporcov ekonomickými údajmi

Rozumná úroveň prestupov je však podstatná aj pre mňa. A tak si ako obyvateľ Petržalky dovolím tvrdiť, že zatiaľ čo z električky sa budem môcť na jeden prestup (väčšinou na hrane) dostať do prakticky celého mesta, z metra by som ešte dlhé dlhé roky musel opäť prestupovať len na električku alebo autobus, pričom oba tieto systémy by kvôli obrovskej finančnej náročnosti metra boli prudko podfinancované a ich úroveň by upadala. V čom by teda bol ten prínos metra pre celé mesto, ak by aj tak pokrýval len Petržalku a kúsok centra?

Re #46708 yale: Áno, niektorí tu sú takí, čo nedokážu argumentovať inak než na detskej úrovni. Ale ty sám napríklad každého, kto nesúhlasí s tvojím názorom, označíš za dogmatického zástancu električiek, ktorý nič iné nedokáže a nechce pripustiť. Nebodaj ak si ešte dovolí podotknúť, že po vybudovaní metra by Bratislave neostávali peniaze na ostatné existujúce dopravné systémy...

Keď niekto použije rovnakú "logiku" na Teba a označí Ťa za rojka, ktorý namiesto toho, aby bol rád, že sa ide niečo robiť aspoň so stávajúcou električkovou sieťou to hneď hodí na zem, rozdupe a zakope ako vyhodené peniaze, lebo v meste treba ísť hneď pod zem (čo na tom, že mesto na to v súčasnosti nemá a ani niekoľko rokov nebude mať), tak ho označíš za demagóga a niekoho, kto nedokáže normálne argumentovať...

Takto sa podľa mňa debata nevedie.
Reply on: yale #46708:
Ked ma jeden clovek nejaky nazor a vsetci ostatni maju nazor opacny, tak sa vsetci mylia a ten jeden ma pravdu, vsak?

Nie ze by sa taketo pripady nestavali, Galileo si tiez jediny myslel nieco ine nez vsetci ostatni a mal pravdu. Ale myslim, ze tu to nie je ten pripad.
Už ma niečo napadlo.. ? Nemohla by 180 zastavovať na zastávke Aupark???(tej hornej, kde stojí 93,94,80,83,91...) Aspoň v smere do mesta(opačne by to asi nešlo..)
Lebo teraz tam 81,90 po odbočení z Einsteinovej na most nezastavujú. Teraz to ešte nevadí vďaka l.82. Lenže keď sa zruší 82 tak celé sídlisko (Einsteinova, Kremnická, Záporožská) nebude mať žiadny spoj MHD k Auparku.. A pešibusom je to predsa len trocha ďaleko.. ?
Čo si o tom myslíte?
Ad. l.50: Ja by som ju nechal tak ako je-do Auparku. Už aj tak má dosť dlhú trasu.. Kúp. Matador by som vyriešil nejak inak(len zatiaľ neviem ako ? ) ...
Zachádzanie l.50 na Šafko tiež nie je príliš super. Ono by sa to v pohode dalo kebyže je zo Štúrovej vylúčená IAD, vtedy by sa tak dlho bus nemusel prepletať pomedzi autá..
Tak ma napadlo..Prečo boli vlastne (skoro)všetky Ik.415 prečíslované a teda aj presunuté do iných vozovní???
Lebo predtým keď boli ešte v Krasňanoch tak chodili napr. aj na l.82, 50, 89 + iné.. Teraz sú nasadzované (aspoň z môjho pohľadu) príliš mimo centra(napr. DNV, Pod. Biskupice, Vrakuňa, Štátne lesy(alebo ako sa to tam volá..), Slovnaft, Vajnory atď..
Neboli by tieto busy lepšie využité na spojoch na ktorých premávali pôvodne??? ?
Reply on: nndro #46707:
preto radsej navrhujem, aby tam zasiel kazdy druhy spoj l. 50, nakolko tam budu kĺboidné vozidla. A ak by predsalen niekto chcel ist spojom na Kupalisko Matador do Auparku, tak by mohol vystupit napr. na zast. Viedenská cesta - odtial to nie je nejak strasne daleko.
Reply on: S499.1023 #46700:
Je to skôr tak, že ja končím, bohužiaľ ste tu mnohí absolútne uzavretí, akoby v strachu že obyčajnou diskusiou, či už len uvažovaním nad alternatívami vám niekto niečo zoberie, takže je jednoduchšie radšej útočiť spôsobmi na úrovni materskej školy.

Samozrejme, je tu aj dosť ľudí, ktorí sa k tomu neznižujú a vedia sa na veci pozrieť aj z inej strany, ako je momentálne povolené kolektívnou mienkou (prezentovanou pár hlučnými "vodcami"), ale zrejme vedia, že keby pripustili iný názor, boli by tiež zahriaknutí.

Je jasné, že aj na diskusnom fóre, tak ako v živote je pohodlné len sa viezť na vlne "všeobecného názoru", kde stačí len občas "pricmrdnúť" vetičku na jeho podporu, prípadne počastovať "odporcov" vtipnými bonmotmi, alebo pochváliť iného člena skupiny za takýto flame. A už niekto vyzerá ako odborník. Funguje to aj tu, možno som čakal že ľudia, ktorí sú na sieti dlhšie, poznajú tieto hry a už sa im vyhýbajú, vedia že je to strata času.

O tému budúceho rozvoja dopravy v Bratislave tu teda nie je záujem.
A teraz sa už môžete nerušene vrátiť k vzrušujúcim schváleným témam, napríklad "nekončiace dobrodružstvá X43" 🙂
Reply on: AAA #46674:
ja som myslel ze ju predlzit k Matadorke a robit zachadzku k AUpark ale dalsi prispevok ma presvedcil ze 6 minut je blbost
Som dobre na ba fore.?Dufam ze ano lebo strasne mi to pripomina kosice.
re #46665 yale: bratislavská električka z vozovne jurajov dvor (žiadna sáva) má dne medzi zástavkami Zátišie - Zlaté piesky takmer 30km/hod priemernú rýchlosť. Pred zrušením jednej preferencie to bolo tých 30km/hod, čiže len o jeden km/hod menej ako trasa metra A v Prahe. Ak by sa trať segregovala, DP by mohol zvýšiť maximálnu povolenú rýchlosť pre električky a dostali by sme sa niekde k 35km/hod. A to mi ako vysvetlíš, že práve na tejto radiále to ide. Sú tam nejaké iné fyzikálne zákonitosti alebo ako? Tvojim základným problémom je, že nedokážeš pochopiť, že električka na segregovanom telese môže byť rovnako rýchla ako metro. Rovnaká maximálna rýchlosť, rovnaká doba státia na zastávkach akurát, neviem či je rozdiel aj v rýchlosti akcelerácie a spomalovania. Na to bude vedieť dať odpoveď niekto z diskutujúcich.

Re #46668 Peon: Jeden voz mal zrejme novú vezriu cielov už nahratú druhý nie. Uvidíme ako to bude vyzerťa po 5.9. kedy všetky vozy dostanú nové ciele.

Re #46700 yale: Nikdy neprestanem veriť v skryté kapacity ľudského mozgu, oni sa predsa raz musia prejaviť. ?
Zdroj Pravda 22.7.2005 príloha Bratislava (SITA)
Od budúceho roku sa bude cestovať pohodlnejšie
Všetci držitelia čípových kariet bratislavského Dopravného podniku budú môcť od jari budúceho roku využívať výhody integrovanej dopravy v hlavnom meste a jeho okolí. Integrovaná doprava umožní prestupovanie medzi rôznymi druhmi dopravných prostriedkov na jeden cestovný doklad a za jednotnú cenu. K výhodám bude patriť aj minimálne čakanie pri prestupovaní. Cestujúci, ktorí si kupujú klasické lístky, budú môcť využívať tento druh dopravy od roku 2007. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá bude koordinovať grafikony prepravcov vznikla tento týždeň podpísanm zmluvy medzi krajom a mestom.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: inTony #46622:
Na zastávke Pomník padlých zastavuje podstatne viac autobusov než na zastávke Pri Vinohradoch. Ono je to aj dosť logické, keďže Pomník je takmer v strede Rače, zatiaľ čo Pri Vinohradoch je na kraji.
Reply on: S499.1023 #46700:

Mudre rozhodnutie. Ja som prestal davnejsie. Kto nechce pochopit, nepochopi. Pozname aj v DPB... ?
Vážení diskutujúci, neviem ako vy, ale ja už nemám síl diskutovať s tým premúdrelým momotom s premúdrelým menom yale, čo tu prezentuje múdra z farebných plagátikov, nadradene tu čosi tliacha čosi o konštruktívnej diskusii a pritom nie je sám schopný priniesť jediný racionálny argument - dopravný systém, ktorý sa bude volať METPO, nech to v skutočnosti znamená čokoľvek. Preto dočasne (kým sa vykecá) končím.
...som mame navrhol, ze pome pozrieť X43 a odviezť sa týmto raritným spojom - a celá bola z toho vytešená - je rodená Bratislavčanka, ale už mnoho rokov býva(me) na Liptove - tak sme sa previezli dnes busom SOR 3507 s odchodom o 16.05 z Koliby, cestou na Lesopark sme v bude boli spolu štyria ľudia a nazad nás bolo od 6 do 10 (ako ktorý úsek), pri Lesoparku nastúpilo chlapča, ktoré na Kamzíku za rampu vybehlo ta het (asi sa poznal s vodičom, sa tak celkom priateľsky rozprávali). Niektorí turisti pozerali a zazerali na bus ako na ôsmy div sveta, hlavne na tej úzkej ceste s tou rampou pri Kamzíku ?
A bola to veru veľmo zaujímavá cesta - odporúčam...
Reply on: Peon #46697:
ten víkend ma tiež hnevá a myslím nielen mňa, ale tuším to súvisí, že bus zachádza do chránenej oblsati...
Reply on: Dopravák #46692:
Dobre urobili, že sa sťažovali, mohli si vydobyť aj premávku cez víkend, určite by ju nevyužívali len oni domáci (veď na pôvodnej 43-ke sa cez víkend uživilo aj kĺbové vozidlo ak sa nemýlim). Určite by bola škoda len tak, hoci len dočasne, zrušiť obslužnosť určitého širšieho územia práve preto, že je naň ťažší prístup.
yale: To čo píšeš by bolo všetko super ale zabudol si k tomu napísať koľko by to všetko stálo.. A aj tak pochybujem že by sa to oplatilo. A keď spravíš metro pod električkovými trasami tak potom môžeš zrušiť celú povrchovú MHD a cesty sa uvoľnia pre IAD. A tým neskutočne drahým metrom sa ti nikto voziť nebude..
Druhá a jediná pravdepodobná možnosť...Takýto dopr. systém si budú aj naďalej niektorí iba predstavovať, v hlavičke budú mať všetky (neexistujúce) trasy metra a v realite celá MHD zanikne..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.