Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spectre #47726:
No, nedávno som bol v KE a tam je asi zvršok horší...ale vážne. Čo sa týka panelových tratí, stačí sa pozret na trat, ktoré vedie v KE na sídlisko "Nad Jazerom" take prepadnuté panely, to snád nieje ani pravda. Naopak, v takej Viedni je až neuveritelne, čo stare trate s panelmi znesu a eliny po nich chodia lepšie ako po našich novotinách.
Reply on: frenky #47720:
To je o údržbe. Tú trať od postavenia pravdepodobne nikto ani neopľul. Ale čo od nich chcieť, oni aj nové trate navrhujú a stavajú nejako divne, asi cez nejaký nevhodný telesný otvor, alebo čo.

Vážené obecenstvo, všimnite si prosím, že v bežných mestách s tramvajovým provozom sú aj trate "starého" typu (t.j. zvršok zakrytý panelmi) v dobrom stave. Panely nijako eroticky nevytŕčajú nad koľajnicu, ani sa to nenakľáňa a prechádzajúce kachny nerobia exotické tance. No ale, buďme radi tomuto folklóru, sme v tom totiž unikátni ?
Reply on: 81-71 #47723:
Ani neviem, že by natierali. To iba takí mladí a naivní. Raz dávno sme sa s fobustom a pixlou plastického maziva zobrali k jednému nemenovanému oblúčiku. Pomohlo! 🙂 Ale trabusti to ťažko budú robiť ručne, im sa zohnúť máli 😉
Reply on: 81-71 #47716:
Svetový štandart "hocijaká rozbitá trať" sa na bratislavské galeje stále nehrabe.

Btw., čo hovoríš na kľudnejšie 1435mm T3ky bez tlmičov? 🙂
Reply on: Andy #47722:
hmm, zaujímavé, takže BA už nepatrí k mestám, kde kolaje natieraju ručne ? Tak to je pokrok ?
Reply on: 81-71 #47721:
V BA majú vybrané električky nainštalované zariadenie, ktoré maže nejakú plochu na kolesách. Je to asi praktickejšie.
Chcem sa opýtat, či sa aj u nás natierajú kolaje v oblúkoch vazelínov. Ked som bol v Košicoch, tak som skonštatoval, že horší zvršok ako je v KE už asi nikdy v živote neuvidím, ale čo sa týka toho natierania vazelínou v oblúkoch, tak to robia. U nás v BA som si to nevšimol.
Reply on: 81-71 #47716:
najväčší problém je asi v tej "údržbe", ktorá je veškerá žádná, resp. minimálna. Ak by boli tie trate postavené tak ako sa patrí a pokiaľ by sa o ne aj náležite niekto staral, tak by tie šaliny nelietali zo strany na stranu ako napr. na Miletičovej, alebo Imricha Karvaša (Starohorská).
Mám pocit, že je úplne jedno, či by mala BA rozchod 1000, alebo 1435 mm. V BA by aj 1435 po rokoch vyzerala ako húsenková dráha. ?
..Som si dnes trochu všimol jeden z najnovších SOR-ov(konkrétne pod Novým Mostom 3528) a musím pochváliť dizajnérov zo SOR-u lebo sa mi tieto busy zdajú čoraz krajšie a "prepracovanejšie" ?

p.s.Samozrejme že chválim iba SOR B9.5, (BN12-tke nepomôže ani totálny "lifting"..
?
Reply on: Yzerman22 #47717:
Určite nebudú jazdiť žiadne bratislavské historické trolejbusy. Nie sú prevádzkyschopné. Dovezený má byť 8Tr z Brna.
Nevie nikto či počas oslav 110 rokov MHD budu jazdit aj SANOSY 6505 a 6517??
Reply on: Spectre #47715:
Ja sa v tejto problematike až tak nerozumiem. Ale po hocijakej rozbitej trati na 1435 mm idu eliny kludnejšie, tu ked ma trat 10 rokov, tak už uplne vyvaklana a eliny idu dost nekludne. A určite som videl 1435 mm trat o ktoru nebolo moc postarane, napriek tomu to na nej islo lepšie. Inak, v tej bratislavskej 1000-ke nemôže byt problem v tom, že po nej jazdia eliny, ktoré boli konštruované hlavne 1435 mm ? nie su moc tažké a široké na 1000-ku ?
Reply on: 81-71 #47712:
Nie je, to závisí od trate. Pri rovnakých typoch pražcov je stabilita (nakláňanie) relatívne rovnaká.

Neporovnávajte tú paródiu na trať čo je v Pressburgu tak, ako keby to bola reprezentatívna ukážka 1000mm rozchodu. Sú aj užšie rozchody ako 1000 a funguje to. Tu nefunguje nic, rozchod je iba prachsprostá vyhovorka!
Reply on: slovanista21 #47711:
Pri 1435 NIE JE mensia moznost vykolajenia, to sa tu uz preberalo. Ja viem, ze to vyzera hocijako, ale keby si videl kvalitnu uzkorozchodku, napriklad v Linzi, tak by si 1435 na tramvaj zavrhol 🙂

Tramvaj koncepcie KT8 je BEZ PROBLEMOV vyrobitelna na 1000. Problem s tym mali iba sudruhovia v CKD. Oni mali celkovo problem vyrobit nieco rozumneho, ale holt, taka bola doba.
Reply on: Tomi #47573:
ano toto je ten dobra mercedes. tento nas bol povodne tagi isti ale si ho vzali do parady v SAO a dostali za ulohu prerobit z 2+1 na 2+2. tak zobrali karbobrusky a karoseriu rozrezali po dlzke na polovicu a rozsirili o pol metra. a tu zrazu zistili ze nemaju dostatok mercedesackich originalnych sedadiel. tak opravili sedadla zo starej karosy a praskli ich tam. aby netrhali krasu intrieru tak dali hore sietky tiez z karosy. ale ten s ktorym si jazdil ty tak ten je fakt dobry. tento nas v dosledku prerabky a naslednej nadvahy ma uz pekne znicene stabilizatory a obcas sa uz aj bojim nim s chodit.
1435 je určite čo sa týka stability vozidiel lepšia. No ak poznáš píbeh Liberca, tak môžeš byt rád, že tu s tým nezačalo. Liberec ešte menšiu siet ale problémy velké, bud rád. Navyše čochvila dojdú z Prahy resp. z Parsu dve z brusu zmodernizované T6A5.
Reply on: AAA #47710:
ale na co je ten prechod a mozu to prebudovat ved pri 1435 je mensia moznost vykolajenia a stvrt mesta ma aj 1435 ale zase by museli prestavat pripadne kupit vozidla
Reply on: slovanista21 #47706:
Ten Ružinov bude asi kvôli prejazdu na 8, resp. 14, iný dôvod mi nenapadá.

Re #47709 slovanista21: V Karlovej Vsi, ani Dúbravke nebývam takže neviem posúdiť.
Reply on: AAA #47708:
sak to som hovoril o tej kt8 ze nemoze chodit na 1000mm lebo je siroka ale rano posielaju za sebou 2petky jednu z karlovky jednu z dubravky alee trebalo by aspon mi 3 popripade t6a5 17-ky namiesto k2
slovanista21: Zabudol som na 17, tú by som dal za podmienky, že 5 bude cez Kamenné nám., rovno cez Obchodnú.
A s tými KT8 inak povedané: Posledná dodávka bola myslím ako KT8D5N pre Brno, niekedy v rokoch 1997, 1998 a keďže ich výrobca ČKD skrachval, už sa vyrábať nebudú. Inak povedané už to máš jedno. No aj tak KT8 sa nikdy na 1 000 mm nerobila, a je otázne, či z technických dôvodov by vôbec na tomto rozchode mohla jzdiť. O tom ti však už skôr povie viac niekto iný keďže technika nie je práve moje veľké hobby.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.