No ja pridám, že o ŽSR sa traduje, že vo vlakoch nemajú WC, ale "observatóriá". ? ? ? . Takto pred týždňom v piatok som išiel na WC na ŽST Štrbské pleso a skoro som sa od toho smradu tam rovno povracal do misy... ? ? Cestou domov som si zas v ICčku prečítal, že "WC len na odpadovú vodu a toaletný papier", čo znamenalo, že som sa vrátil späť do kupé a trpel som v sedadle ešte 90 minút do BA. ?
Zaujímavím nápadom, možno ako WC vo vlaku by bolo pre vodiča MHD, sedadlo, ktoré, ak by ho to chytilo, a stačil by gombík, tak by sa to otvorilo a mohol by bez problému vykonať potrebu... Problém by bol, že by to nepadlo na koľaje, ale na cestu, napr. na prechod pre chodcov. ? ☺ ?
no ja som uz na 97 (neviem ci to nebolo este v case ked sa tomu nadavalo 21) zazil, ze vodic zastal na zastavke v petrzalke, vypol motor a so slovami ze "prepacte, ale musim" zamkol kabinu a zmizol do nedalekych krikov
heh... Nam v autoskole rozpraval nas instructor, ze raz siel z Dubravky na 5 a chytila ho sracka pri Riviere. Tak ze skusi vydrzat. No nezadarilo sa, bolo to uz akutne, tak pri Machnaci to odstavil mimo zastavky, zavrel dvere a siel sa do Machnaca vysrat. ;))) Vracal sa, za nim uz 2 vozy, ale tak... co mal robit ? Najviac vraj cumeli cestujuci.
Ak chceš vidieť na vlastné oči KT8, tak popros rodičov, aby Ťa pustili alebo zobrali na výlet do Brna a prestaň, prosím Ťa, omieľať neustále dookola, aká by bola Anakonda spásou MHD v Bratislave. Prepravná kapacita KT8D5 je nižšia, než kapacita 2*T3.
Re #47702 81-71: Trepeš HOVADINY. Kam budeš musieť zo stanice prestúpiť viac ako raz?
Re #47705 slovanista21: Opakujem ešte raz a naposledy. To, že sa Ti KT8D5 páči ešte neznamená, že je to vozidlo vynikajúcich vlastností. Zopakujem ešte raz a naposledy: Prepravná kapacita KT8D5 je NIŽŠIA ako prepravná kapacita súpravy 2*T3. Ak sa tu glorifikácia tej zvrškoničiacej krabicoidnej hadice zo subjektívnych dôvodov bude opakovať, budem už sprostý.
Re #47708 AAA: Siemens SKV by určite ešte bol schopný KT8 vyrobiť, keďže plánuje dodať ešte ďlašie RT8 pre Manilu, ale z dôvopdov, ktoré som už popísal, by to pre Bratislavu nemalo žiadny význam. Jedinou výhodou KT8 je obojsmernosť. Okrem toho úzkorozchodný podvozok pre KT8 nie je vyvinutý a neviem, kto by to zaplatil.
Re #47709 slovanista21: KT8D5 je široká 2500 mm presne tak istřo ako T3, K2 a T6A5. A samozrejme ráno žiadne dve päťky "jednu z Karlovky jednu z Dúbravky" neposielajú. Nechceš sa presťahovať do Košíc?
Re #47712 81-71: Čo je to "z brusu zmodernizované"? Úplne, úplne obyčajné T6A5 prídu.
Re #47711 slovanista21: Ja len takto v skratke: MOMOTINY trepeš. Neveim, prečo si každý dvanásťročný myslí, že objavil teóriu relativity a je záchrancom sveta.
Re #47716 81-71: To samozrejm NIE JE pravda. Stačí navštíviť Budapešť.
Re #47725 Spectre: Vzľadom na to, že mazivo sa NESMIE dostať na styk koleso-koľajnica (kľúčové slovo=adhézia) a musí eliminovať iba bočné trenie v oblúku, tak by som Ťa aj s fobustom aj s košičanmi pekne hnal...
Re #47726 Spectre: Pardon, trať zakrytá panelmi nie je žiadny "zvršok starého typu" ale zatiaľ ešte stále to najlepšie, čo v konštrukcii električkových tratí existuje. To, že ing. Trabantík pokladá VÚIS panel za vrchol konštrukcie električkovej trate ešte neznamená, že je to naozaj tak ? .
Re #47727 81-71: Viď moja odpoveď Spectremu. Trate zakryté panelmi nie sú "staré trate". A trať na Jazero v KE nie je klasická stavba zakrytá panelmi ale BKV panely, nie?
Re #47743 81-71: Keby si nebol trubkoid, tak by si pochopil, že aj u linky s jazdnou dobou pod 30 minút musíš mať tú sociálku aspoň na jednej konečnej...
Re #47744 Papyr: Presne tak by to malo byť, aj v tej Prahe. Vôbec nechápem, prečo napríklad po Evropskej nie je električka rýchliková a antabus zastávkový.
Neodpružené hmoty. POL pantograf - pol pantografu. Aj keď to nie je úplne presné, lebo polpantograf má nejaké tie tiahla navyše, neodpružené hmoty sú výrazne menšie než u nožnicového zberača.
No potom sa môže už iba po****. Ale každopádne, u vodičov sú občasné "prehánky" dobrým dôvodom pre pracovnú neschopnosť. Nechcem si to predstaviť z pohľadu vodiča... brrr
Inak nevieš čo môže vodič robiť, ak ho chytí sračka tesne po odchode z konečnej a pred sebou má polhodinovú trasu? Lebo to môže byť aj ohrozenie premávky v niektorých prípadoch...
Ale to má prakticky každý. Neexistuje pružina, ktorá by natiahnutím nemenila silu akou pôsobí.
Strojárensky to neviem popísať, ale sedliackym rozumom mi to vychádza tak, že u klasického pantografu je tam taký ten efekt dvojitých dverí z Ikarusu 280 zdvojený (rozumie niekto čo chcem povedať?). Povedal by som, že to vplýva napríklad na dynamické vlastnosti.