Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #47749:
Neodpružené hmoty. POL pantograf - pol pantografu. Aj keď to nie je úplne presné, lebo polpantograf má nejaké tie tiahla navyše, neodpružené hmoty sú výrazne menšie než u nožnicového zberača.
Reply on: Andy #47753:
No potom sa môže už iba po****. Ale každopádne, u vodičov sú občasné "prehánky" dobrým dôvodom pre pracovnú neschopnosť. Nechcem si to predstaviť z pohľadu vodiča... brrr
Reply on: d3k0 #47752:
Inak nevieš čo môže vodič robiť, ak ho chytí sračka tesne po odchode z konečnej a pred sebou má polhodinovú trasu? Lebo to môže byť aj ohrozenie premávky v niektorých prípadoch...
Reply on: debil #47740:
Dobry postreh, takze asi je to nie 30, ale 45 minut 🙂 Este overim 🙂 Kazdopadne zakon na to nie je 🙂
Reply on: Spectre #47750:

Blbost. Vezmi si vyslednicu sil, o to ide. Raz ti to pantograf ide zlomit (tlak) a potom su ramena namahane na ohyb.
Reply on: fobust #47749:
Ale to má prakticky každý. Neexistuje pružina, ktorá by natiahnutím nemenila silu akou pôsobí.

Strojárensky to neviem popísať, ale sedliackym rozumom mi to vychádza tak, že u klasického pantografu je tam taký ten efekt dvojitých dverí z Ikarusu 280 🙂 zdvojený (rozumie niekto čo chcem povedať?). Povedal by som, že to vplýva napríklad na dynamické vlastnosti.

Dúfam že nepíšem blbosti 😉
Reply on: S499.1023 #47748:

V tom pripade mi vychadza dojem, ze klasicky pantograf ma v zavislosti od zdvihu rozny pritlak.
Reply on: fobust #47695:
Tak sa nad tým zamysli 10 sekúnd "ako strojár", s elementárnou logikou a bez nejakého skúmania.
Reply on: fobust #47745:
Ano, mapka ide. To je system A-C-B, o ktorom hovorim. Tento typ systemu ma najmensi pocet liniek a je mimoriadne vhodny na metro a rychlodraznu elektricku.
Reply on: Papyr #47744:
Ano, elektricka je nedovyvinuty nosny system. V Bratislave ma velky potencial. Linkovanie A-C;B-C a A-C-B je pri segregacii rovnocenne, obidvoje ma vyhody aj nevyhody. Taketo linkovanie sa ale nehodi na smradobus, to je jasne. Co sa tyka zastavok, tak nemozem nez nesuhlasit. Nosny system si nemoze dovolit stat v kazdom kute.
Reply on: Spectre #47739:
Chcel by som dopisat svoj (mozno nerozumny, lebo nezijem v BA) nazor. K tomu, aby si mohol zrusit liky typu A-C, B-C, A-C-B a tak podobne, musis mat ten nosny system. V mnohych miestach v BA uz jeho funkciu scasti plni elektricka. Ale: aj ked objektivne verim, ze cestovna rychlost dajme tomu na dubravskej radiale sa blizi cestovnej rychlosti prazskeho metra, pre vlcaka subjektivne je bratislavska elektricka pomala, lebo kazdu chvilu stoji na nejakej zastavke. Mne osobne cestovanie po dubravskej radiale pripada vzdy nekonecne, Dolne Krcace, Horne Krcace, husto zastavky na ktorych ludia nevystupuju. Uvazoval som nad tym, ci by to na radialach nemalo byt inak: elektricke zrusit 1/2 az 2/3 zastavok, nechat len tie vyznamnejsie, a medzilahle zastavky spojit s elektrickou autobusmi, resp. trolejbusmi? Dnes totiz vsade, aj v Prahe napriklad, ak ide po tej istej ulici elektricka aj autobus, tak elektricka stoji pri kazdej vrbe a autobus len obcas. Nemohlo by to byt opacne? Podstatne by sa zrychlila, cize zatraktivnila elektricka.
Čo chvila tie WC budu moct kludne zrušit, tolko sa tie linky skracuju, množia a kuskujú ? ? ?
Reply on: Spectre #47738:
Vedel som, ze aspon na jednej konecnej zachod musi byt. Ale ze pri jazde nad pol hodiny musi byt zachod aj na tej druhej, je pre mna novinkou.
Reply on: debil #47740:
Prepac, to malo byt pre d3k0.
Reply on: Papyr #47737:
A co vodici na L53 na Trnavskom myte, co je v podstate priebezna konecna ? Ak ide z Chorvatskeho Grobu 35 min., trci nadalej v kabine. Kde tam maju socialne zariadenie ? To tam jazdia len najodolnejsi vodici ? ?
Reply on: Sommelier #47667:
Nesúhlasím s tvojím názorom na ďalekonosné MHD linky. To je o trakciách. Jednoducho autobus je v prípade MHD menejcenný pomocný dopravný prostriedok a nielen že sa neoplatí finančne, ale je aj pomalý a nepohodlný. Expresné linky boli kedysi taká alternatíva k nosnému systému. Snáď vtedy sa to ešte dalo, v dnešnej dobe o tom pochybujem. V prípade kvalitnej MHD je nutná hlavne striktná systémovosť. Nie systémovosť, že všetky linky hádžem do jedného vreca z hľadiska parametrov, ale prepracovaný systém radiál, náväzných liniek a pomocných polokružných, prípadne okružných liniek.

Ako som už písal na bratislava.sk, linky typu A-C-B sú vhodné pri segregovanom systéme ako metro, rýchlodrážna tramvaj a podobne. Pri dobrej preferencií takéto linky môžu fungovať aj pri bežnej tramvaji. Pre autobusy sú vhodné napr. linky typu A-a' (náväzné). Čo sa týka okružných a polokružných liniek, závisí to od situácie. Niekde fungujú takéto linky aj na báze električiek, u nás sa to však nedá a nie je na to sieť. Šancu vidím napr. vo vybudovaní trolejbusov v Petržalke.

Jediné expresné linky, ktoré by mali ostať sú typu C-D. Tieto však nie sú na celej trase expresné a sú určené skôr pre odľahlé časti mesta, napr. DNV, Čunovo a pod.

Vysvetlivky:
A - sídlisko A
a' - kúsok od sídliska A
B - sídlisko B
C - centrum
D - ďaleká časť mesta
Reply on: Papyr #47737:
Neviem Ti síce odpovedať, čo to je, ale mne sa táto zásada celkom páči. Aj keď zase som zhýčkaný z kancelárie, kde sa môžem íst vyondiť kedykoľvek 😉
Reply on: d3k0 #47735:
"Linka, ktora ma jeden smer dlhsi ako 30 minut musi mat na oboch konecnych socialne zariadenia."

To som nevedel. To je celostatny zakon, ci len vnutropodnikova smernica?
Inak, upozornujem vsetkych, ktori hlasuju x-krat v ankete, aby to nerobili, lebo inak pridu o konto na webe...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.