CHZJD si nepocul ? tak neviem, ale jedna z najvacsich fabrik do roku 1990 (Istrochem to bol az neskor) by Ti mala ako Bratislavcanovi nieco hovorit. A ak Ti nehovori - hanba Ti. (Este uznam, ak sa niekto narodil a uz to nezazil). To mas akoby Kosicanovi nic nehovorila skratka VSŽ.
Sorry, ale je to trochu moc radikální a obávám se, že by to způsobilo radikální odliv cestujících z košických tramvají! Oni totiž nemají moc vyřešené přestupní terminály, takže takhle by to asi fakt nešlo. Já bych to viděl asi takhle:
1) spojení s US Steel nechat více méně jak je- je to čistě účelová doprava a cesty do práce a z práce jsou právě ty, které chtějí cestující realizovat bezpřestupově!
2) na městské síti by se daly zrušit linky 2 a 3, protože zabezpečují pouze spojení ŽST a oblasti Štadión lokomotívy resp. Sídliska nad Jazerom, což lze realizovat (rychleji) autobusem. Takže by to vypadalo asi takhle:
4: Štadión Lokomotívy- NMM- Hlavná pošta- nám. Osloboditelov- Hotel Strojár- Barca
5: ŽST- nám. Osloboditelov- Zimný Štadión- OC Optima
6: ŽST- nám. Osloboditelov- Zimný Štadión- Amfiteáter- NMM
7: Štadión TU- Hlavná pošta- nám. Osloboditelov- Hotel Strojár- OC Važec
9: Štadión Lokomotívy- NNM- Amfiteáter- OC Cassovia- OV Važec
A pokud by takto pojaté linky měly pražské provozní parametry (špička 8 minut, sedlo 10, víkendy 15 a večer 20), tak by se to mohlo ujmout. A samozřejmě za předpokladu přestupného časového tarifu bratislavského typu...
Diky. Take slovo som este nepocul, lebo tu nebyvam velmi dlho a stare nazvy... ee. Ale aj tak vsetky podniky, ktore uviedol 81-71, sa mozu rovnat USS. Ked si to tak pocitam, Istrochem nema ani jednu linku MHD, VW ma 21, 23 (zachadzka, ci nie?) 24, 25, 26, 92... slovnaft ma Vlcie Hrdlo a to ma 70, 74, 77, 87... takze tie linky je spolu to, co chodi do USS. Ved ako som povedal minule, ked kosice nemalu USS mali okolo 80-90 tis. obyvatelov a jak vybudovali USS mali 242 tis. Zaujimave, ze? ?
Tak tak. Tie intervaly v KE stoja fakt za....ale inak FAKT super !!! A nech tu trapkovia neporovnavaju interval BA a KE lebo by chceli porvnavat NEPOROVNATELNE.
Re #59235 eMareq: BA nema USS, ale ma napriklad Slovnaft,VW byvale CHZJD a plno dalsich zavodov. Majte sa tam pekne. ?
Asi si ty zabudol, ze u nas chodia v 20min intervale elektricky cez vikend, ale u vas tak chodia cez tyzden a to je sakra rozdiel. Plne suhlasim s 81-71, ze by vam v pohode stacilo 5 liniek + R-ky.
Dost bolo o KE cestakoch. to si mozeme doriesit aj na inych forach.
A ostatní akože nemajú priame mať spojenie s centrom a žel. stanicou, novou a starou nemocnicou a aj s USS (však načo, nech si párkrát ľudia naprestupujú a tak začneme pomaly vyháňať ľudí z MHD)? BA nemá žiadny USS, takže riešiť dopravu do a z nemusí.
P.S. A NEROB sa odborníkom na to na čo skutočne nie si. Lebo Ti to proste nevychádza (to je dobre mienená rada).
Re #59214 Malic: Intervaly sú vec mesta (malé mesto nepotrebuje 3 minútový interval a tiež ťa obmedzuje vozidlový park - musíš mať požadované množstvo vozidiel, aby si ho zaistil) tento systém platí už 20 rokov a po časoch sa k nemu 12/20/30 tento rok vráti naspäť (a BA si systémový interval zaviedla až v rokoch 90-tych). Nakoniec aj u vás sa jazdí cez víkend každých 20 minút (eliny). Či si "zabudol"? Pre mňa sú nič neriešiace linky (ako si ich ty nazval a jednak linkové vedenie je zase vecou toho ktorého mesta) tých 18 nočákov, ktoré vlastne ani nejazdia. A to ste hlavné mesto, ktoré má nároky na dopravu v celkovom merítku omnoho vyššie ako iné mestá v SR.
Uz nic nevrav, lebo trepes len bludy. Nepchaj nos tam, kde si bol dokopy 5 minut, myslim Kosice. Sarko, Papyr a eMarek, ti to uz vysvetlili. Nemas najmensi pojem o vytazenosti usekoch a ty ides riesit dopravu v KE z BA.
Prosím o vysvetlenie, čo je myslené pod pojmom "prejsť na balkánsky spôsob označovania spojov, ako je v Košiciach".
Re #59213 81-71: Bolo by dobré zistiť, na akom princípe funguje oných 7 nereálne jazdiacich liniek.
Re #59228 81-71: Hm, takže ďalší likvidátor elektrickej trakcie...
Ako sa dostanú húfy ľudí zo zmien v USS do destinácií mimo Žel. st.? Na Nám. osloboditeľov príde 10 súprav a desatina sa potlačí do spoja na Nad jazerom, desatina na Št. TU a zvyšok pôjde peši? Nemalá časť má vystúpiť už na Moldavskej a urobiť si kilometrovú prechádzku na zastávky pre smer Št. Lokomotívy a Nad jazero? Ako sa dostanú obyvatielia Terasy (najľudnatejšia MČ) z Južnej časti centra domov? Urobia si 2,5 km prechádzku Hlavnou ul. na Nám. MMM? A tých pravdepodobne nezodpovedaných otázok by sa našlo ešte veľmi veľa...
Re #59226 Papyr: Ako radikalista by som s tými štyroma linkami súhlasil, optimálne by to bolo pravdepodobne s 5 mestskými linkami. O železiarenských sa nemá zmysel vôbec baviť, je to jednoznačný odvoz zo všetkých električkových konečných. Ešte v 90-tych rokoch chodili spoje R-liniek také preplnené, že mnohí si privstávali a na tie konečné cestovali, aby sa do električky vôbec dostali. Dnes už mnohí cestujú systémom - mám auto, vezmem po ceste dohodnutých ďalších troch, ktorí mi výrazne vykryjú náklady.
v kosiciach je 15 elektrickovych liniek(8 liniek pre USS a 7 mestskych liniek a nejake tie sluzobne ale to nie je tu dolezite)
neviem ako je natom blava momentalne so svojimi 13 linkami ale problem neni v linkach ale intervaloch, ale naj mi nikdo netvrdi ze sa na zastavke pol hodiny neobjavila ziadna elektricka ?
inak co ma tu dakto proti kosickym cestovnym poriadkom???