Ved ja z toho nerobim vedu a vobec mi nevadi kombinovana vyprava trolejbus-autobus. Nuz a tvoj nazor "vsetko precislovat naraz" sa ale zase nepaci inym, ktori by to chceli precislovat postupne (vid predchadzajuce prispevky). A tak ked sa nikto nevie zhodnut, mozno by bolo dobre ponechat cislovanie, take, ake je.
Pridam sem aj ja nazor na "preferenciu": V starsom prispevku http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3088 ma zaujali 2 vety ohladom krizovatky Saratovska - Drobneho - Repasskeho, a to: "V každej fáze riadiaceho cyklu po prihlásení el. dostáva radiè pokyn zaradiť hlavnú fázu, kde je zaistený plynulý prejazd elektrièky križovatkou. V tejto križovatke nie je zavedený žiadny parameter max. únosnej doby èakania vozidiel na ved¾ajších smeroch alebo chodcov vzh¾adom na ich nízke zaťaženie." Je to na smiech
Moj nazor ako cestujuceho elektricky: preferencia nie je doteraz, iba sa o nej hovori...
Nazor ako chodca: Skoda hovorit... Tejto krizovatke sa oblukom vyhybam, cim nepriamo podporujem vetu "odbornikov" o nizkom zatazeni chodcov cez krizovatku. Ved kto by cez tu krizovatku aj prechadzal, ked prejst cez 2 smery trva niekedy aj 5-6 minut. Dakujem neprosim.
Nazor ako vodica auta: Priamy smer - o.k., odbocovanie z hlavnej dolava na vedlajsiu - kto pozna - pocka, kto nepozna - nepocka, spravi mysicku a odboci az na krizovatke Pri Krizi (neznesie dlhe cakanie, mysliac si, ze ide o poruchu). Smer z vedlajsej dolava na hlavnu, resp. z vedlajsej priamo. Skoda hovorit... Tu by som potvdil nazor na slabe vytazenie prejazdu aut z vedlajsieho smeru - z jedinou vyhradou. Toto slabe vytazenie nastalo az po zavedeni svetelne riadenej krizovatky, nakolko kazdy, kto sa moze, tak sa jej vyhne a obide ju radsej cez sidlisko.
Takze moj zaver: Krizovatka nepomohla nikomu, ani MHD ( L83 evidentne zdrzuje), ani autam a chodcom uz vobec.
Ja by som tuto svetelnu krizovatku vypol a boli by spokojni urcite vsetci.
Ale vždyť tak to funguje na hodně místech (třeba v Prešově kolem 18. hodiny jezdí na trolejbusových linkách autobusy) a nikdo z toho nedělá vědu! Prostě pokud většinu spojů linky jede trolejbus, nechť je linka číslovaná v trolejbusové řadě, pokud převažuje autobusový provoz, nechť je to "autobusová" linka.
Já osobně bych neměl nic proti převedení trolejbusů do autobusového číslování (myslím, že ten návrh takového přečíslování jsi sem nedávno dal ty, nepletu se?), ale v tom případě pokud možno všech! Mě tu prostě vadí, že jedna trolejbusová linka bude mít autobusové číslo, zatímco všechny ostatní zůstanou v původní řadě! To je totiž vrcholně nesystémové!
Cez vikend bude na 32 premavat aj autobus aj trolejbus. A cez pracovne dni zase na 202 jazdi aj trolejbus aj autobus. Maju sa teda cislovat oddelene, lebo je iracionalne cislovat ich spolu?
Diskusia je dobra, ak ludia napisu, co chcu vidiet a nie to, ze sa autorovi nepodaril jeho zamer, o ktorom ale ani len netusia. Ale napokon su to prevazne cestujuci a ako vieme, cestujuci budu nadavat vzdy a na vsetko bez ohladu, ci je to dobre, alebo zle A taky fobust radsej bude pisat polstranovy prispevok namiesto toho, aby zdvihol zadok, siel ten ostrovcek odfotit a uploadol ho sem (mimochodom, ma prava na pridavanie fotiek, akosi som ale ziadnu novu od neho uz pol roka nevidel...). Vsetci by len najradsej do vsetkeho kecali, ale robit sa uz nikomu nechce
Re #66515 Sommelier: Takze v sobotu a nedelu budeme mat linky 32 a 215 s rovnakou trasou a ich cestovne poriadky budu:
d3k0:
Aj diskusia o fotkách môže byť na niečo dobrá. Aspoň zistíš, čo sa návštevníkom páči a čo nie, prípadne si nádejní fotografi nájdu nejaké ponaučenie čoho sa vyvarovať a na čo si dať pozor. Hodnotením fotiek na tomto webe sa nedá príliž orientovať, lebo okrem kvality výzoru treba brať aj kvalitu obsahu a tá môže častokrát prevážiť.
A navyše konečne nejaké zmena od diskusie o budúcom čisle linky 33.
d3k0:
Čo sa fotiek týka, tak vôbec nie je pravda, že dobrá fotka bude len a len vtedy, keď je vozidlo nasvietené ideálne. Dobrá fotka môže vzniknúť aj keď je časť v tieni a časť na slnku. samozrejme nie vždy to platí. Ako príklad dávam:
Prvá fotka je príkladom toho, kedy to vôbec nevadí. Čelo je v tieni. Je tá fotka zlá? No neviem, podľa mňa je úplne OK. Čelo je síce trošku tmavšie, ale vôbec to neznižuje kvalitu fotky.
Toto je ďalší príklad. Na rozidel od prvej fotky je tunak v tieni bok vozidla a je, ako vidno, značne tmavší ako čelo. Toto je už na hranici tolerancie, niekto by tú fotku možno ešte zaradil, niekto nie. Osobne sa prikláňam k nezaradeniu, nakoľko sa ale jedná o nevšedné vozidlo v protismere pri výpravni na Juráku, tak sa tá fotka do galérie dala.
Na tejto fotke je bok už značne tmavý, ale aspoň je v ňom vidno ako sa leskne, takže v tomto prípade to berem skôr ako prínos pre ceľkovú fotografiu. Bez ohľadu na to, že sa jedná o fotku historickej tramvaje. Ani na tejto fotke, tak isto ako na prvej, nevidím jediný dôvod nezaradiť ju do galérie (opakujem môže ísť aj o bežné prevádzkové vozdilo, nie T2)
Posledná fotka ukazuje zasa tmavé čelo vozidla. Čo dodať... Hádam len to, že som vtedy nemal polarizačný filter, ktorý by veľmi fotke pomohol. Ak by sa nejednalo o historische Strassenbahn, tak táto fotka už predstavuje prípad, kedy je rozidel v svetlosti čela a boku vozidla rušivý, čiže by sa za normálnych okolností do galérie nehodila.
-
Tiež si myslím že fotka z opačnej strany, pri ktorej by bolo vidno ostrovček, by podala väčšiu výpovednú hodnotu. A že by bol bok trošku tmavší? Tak by bol. Istotne by to nebola taká tragédia. Aj keď dynamický rozsah digitálu nie je taký ako u filmu, myslím si že by to bolo v pohode.
Prosím neber tento príspevok ako rýpnutie si, ale skôr poukázanie na to, že nie vždy musí mať vozidlo krásne nasvietené čelo aj bok a ešte k tomu modrú oblohu. To je ako s fotením v daždi. Je mýtus že dobré fotky sa robia iba za krásneho slniečka a to tiež ideálne nasvietených objektov (vozidiel). Heh, práve kukám že mi z galérie zmizla fotka 3604 (tuším) na Šafku, taká jesenná sychravá fotka, zo statívu. Je to záber s pekne zafarbenými listami stromov vo večernom šere, svietiaci transparent na nej vynikol. škoda, podľa mňa bola pekná, mala autentickú atmosféru.
Btw. tiež ma táto diskusia čo tu prebieha nebaví, ale o tom potom.
Ja si nemyslím, že 3:33 h je neskorý. Ak by mal niekde nastať súbeh medzi posledným nočákom a prvou dennou linkou v smere na HS, tak by sa to určite dalo vyriešiť posunutím (prispôsobením) prvých odchodov denných liniek.
Práveže takýmto posunutím by bola podľa mňa lepšia náväznosť (možnosť prestupu) z posledných nočákov v smere na HS na prvé denné linky na všetkých zastávkach po trase (teda ľudia by nemuseli dlho čakať). Stačí si pozrieť CP ako je to teraz... To by bolo určite zlepšenie.
a ešte, čo sa týka toho (ne)oddelovania trolejbusov...
Uvediem na príklade : V chladničke mám minerálku (bus), ochutenú minerálku (trolejbus) a mlieko (električka). Všetko je to na pitie (prevádzka), ale pre lahšiu orientáciu mám mlieko na hornej poličke, a minerálky na poličke druhej poličke .... a aby sa mi to ľahšie oddeľovalo, tak obyčajnú minerálku mám napravo (autobusový rad) a ochutenú mám vedľa ( rad 2xx) , a nemám to pomiešané, nech aj mojej babke je jasné, že napravo je normálna minerálka ? ? ? ?
Ja som ti chcel iba dokázať, že odborníci z MDPT a jeho predchodcov (môžeš nahradiť pojmom štát) majú iný názor na to, či je t-bus samostatný dopravný systém v SR.