A predplatné cestovné lístky? Ja by som si napríklad na električenku určite nepriplácal a išiel by som s prestupom, aj keď bývam pri Technopole a 181-ku by som uvítal.
Súkromný dopravca by si mohol nedostatok dotácii vykompenzovať vyššími cenami. Trebars keby dostal dotácie porovnateľné s DPB mohol by trebars základný lístko stáť nie 18sk ale 20sk alebo 22sk. Pokiaľ by sem došiel s modernými autobusmi (Mercedes, MAN, Irisbus a pod.) a vykonával chýbajúce priame spojenia ako Lúk 7,8 - Zochova - ... (193) alebo Technopol - Zochova - ... (181), tak určite by si ľudia aj priplatili. Keby mesto malo taký enormný záujem na zlepšovaní dopravy, tak by určite tie peniaze za predané pozemky využilo inak. Okrem toho stavba petržalskej električky je síce veľmi potrebná vec ale skôr sa mali za tie peniaze nakúpiť nové električky,autobusy a trolejbusy lebo ako to vždy býva časť peňazí zmizne dakam a na nové električky ostane asi toľko peňazí, že namiesto 40súprav sa nakúpi možno 10. Postaví sa električka ale napr. inde kde neni električková trať ale len autobusy tak tam nebude mať čo premávať lebo dovtedy ešte dačo zhorí, rozpadne sa a pod.
Ale tak určite 59, 181 alebo 193 by sa chytili. Si zober koľko ľudí by sa od radosti pomaly aj pod kolesá busu šmarilo keby premávala 181! Určite tí čo bývajú okolo Technopolu, Romanovej a Osuského by brali 181 všetkými 10 možno aj 11 ? 193 z Dolnozemskej alebo Jasovskej by zas určite potešila ľudí čo bývajú na Lúkach 7,8 a 5 v časti bližšie k Lúčanke. Keby súkromný dopravca zobral 59 a dal jej zastávku na Vazovovej a aj lepší interval tak by to bolo super detto.
Ako Ti už napísali iní, hentie linky by brali súkromní dopravcovia iba ak by na ne dostali od mesta veľmi slušné dotácie, podľa všetkého väčšie, ako dáva mesto DPB.
"Projekt sa spustí v letných mesiacoch, uvidíme, ako sa osvedčí, či sa bude ľuďom páčiť, a podľa toho zvážime, či bude fungovať naďalej.“ cize ak sa to neosvedci tak to zarucene zostane ?
Re #78832 AAA: marsrutky tu tiez vydrzali "veeelmi dlho"
Re #78833 dano4840: prosim chod studovat a potom sa mudrit, chcel by som videt toho blazna ktory by prevzal tak neatraktivne linky
Re #78845 hoppusmark: financie su zalezitost tych, ktori o nich rozhoduju, cize tych tam trosku vyssie z tej "honosnej" budovy vedla hradu, lenze v tomto state sa vobec nevie hospodarit a kazdy kradne len pre seba a co sa nahodou dostane do mestskeho rozpoctu tak to sa pouzije na vsetko mozne len ne na to co je skutocne podstatne, potom je jasne ze MHD (a nielen MHD) tu vyzera tak ako vyzera
Súhlasím... štát by mal jednoznačne dotovať MHD. Ale mesto by si zas nemalo dovoliť to, čo robí teraz.. Takmer nulová bezpečnosť MHD, vodiči autobusov, ktorí ani nevedia, kde majú dať prednosť v jazde, BUS pruhy v strašnom stave, vozidlá, ktoré už mali byť dávno na vrakovisku... Načo je potom dobrá tá miliarda na prevádzku MHD??? Mám pocit, že je vyhodená do vzduchu...
Mimochodom určite by sa našli oblasti, kde by sa dali nájsť peniaze na obnovu vozového parku. Mesto získava obrovské peniaze za predaj pozemkov, a na druhej strane výdaj v hodnote 130 miliónov na výstavbu parku v Petržalke je v takejto situácii, keď už ide o úplný kolaps dopravy, úplne nepochopiteľný...
no ja by som to az tak netvrdil, mesto bratislava ma rozpocet 8mld Sk, a z tohto rozpoctu plati nie len dopravu - vratane stavby ciest, mostov, udrzbu, svetelne krizovatky... ale aj bezpecnost (mestska policia), stavbu parkov, zelene, nejake socialne sluzby a mnoho dalsich vece. Podla mna mesto Bratislava a DPB s tymi peniazmi co robia, robia zazraky - katastrofalne malo je penazi (aj vdaka tazkvanej reforme takzvanej samospravy, vdaka nezmyselneho prerozdelenie kompetencii, podielovych dani medzi roznymi urovnami statnej spravy: statom, VUC, mestom, mestskymi castami...). S rozpoctom 8 mld k poctu obyvatelov by kazde mesto ako Praha, alebo Vieden uz davno skolabovali, a ich vedenie by sa asi pytalo ci tam nie je zabudnuta jedna nula ? pravda je, ale ze udrziavat tento stav na hranici kolapsu (s balkanskymi vozidlami, coraz vacsie redukcie na ukor kvality spojenia, coraz vacsi deficit vodicov...) moze byt horsie ako nechat to skolabovat, az sa niekto uvedomi, ze tak ako treba desiatky miliard na stavbu dialnic a dotovanie zahranicnych investorov, jednoducho treba aj desiatky miliard na dopravu v mestach...
prosim ta, o com to tocis??? na dopravu sa treba pozerat ako celok, nie vytrhnut jednu cast - napriklad mestsku hromadnu dopravu. Doprava je celok, vlastne sluzba - ktorej prvotna potreba je, ze osoba (alebo tovar, ale nechajme nakladnu dopravu tak, ale aj to s tym suvisi) sa potrebuje dostat z jedneho miesta na druhe. Moze to urobit roznymi sposobmi - vyuzit rozne sluzby, roznych poskytovatelov - bohuzial tieto sluzby su TEMER UPLNE, AZ UPLNE ZAVISLE NA STATE A STATNEJ SPRAVE (samosprave), teda platene z dani a prisne regulovane a monopolne ovladane statom - osoba, ani tovar nema prakticky ziadnu moznost sa presunut z jedneho miesta na vzdialenejsie druhe bez vyuzitia rozsiahlych sluzieb statu. Ani pesi sa nepresunies bez vyuzitia statom vlastneneho chodnika, ani zo svojho domu do domu oproti. V doprave trh uz z principu nikdy nemoze fungovat, lebo by sa uplne od zakladu musel zmenit cely system - mozno na uroven stredoveku, kedy sa vyberalo myto za vstup do mesta, myto sa prechod cez mosty, myto za preplavenie rieky, myto za rozne narocnejsie cesty... a mosty, cesty stavali sukromne osoby a potom trhovo predavali za myto a z toho tvorili zisk... Sucasny system nemoze byt trhovy a nikto tu nemoze tvorit zisk, pokial su tu cesty davane statom zadarmo na uzivanie (pritom naklady na cestu castokrat tvoria vacsinu nakladu na cestu osobneho vozidla IAD...). A mnohe staty zacinaju chapat ze tento system je neudrzatelny a postupne sa zavadza elektronicke myto, myta za vjazd do mesta - ktore konecne davaju systemu v doprave aspont trochu trhu a slobody a su nevyhnutny predstupen na to aby konecne mohli zacat existovat aj sukromny poskytovatelia ciest, a mohla byt hromadna doprava ziskova a nedotovana.
Hľadali ho vôbec? Ako inak by som si to vysvetlil,že sa DPB drží ako jediný dopravca v meste zatiaľ, len preto aby mohlo mesto pýtať viac a viac peňazí, len akosi tie peniaze ktoré sem idú neni vidno výsledky ich využitia. Zaujímvé je,že žijeme v dobe kde je vlastne povolená súťaž viacerých celkov v oblastiach služieb,výroby atď ale akosi furt nevymizli spôsoby umelého držania monopolu. DPB si asi nikdy nepriznajú, že súkromný dopravca by im veľmi pomohol odbremeniť nároky na ich nepostačujúci vozový park. Trebars by mohol prevziať dopravu na linkách ako sú 28,29,43,52,53,54,55,56,57,65 alebo by sprevádzkoval linky á la 181,193 a nielen v Petržalke ale aj inde, trebars posilnil by 59. (Preto som vybrali linky Devína, Východného,Rače,Vajnorov keby súkromný dopravca poskytoval lístky boli by danej oblasti využiteľné pre viacero liniek, napr. Východné 52,54,56, Rača 52,55,56,57)