Mám jeden dotaz k ankete. Prečo neboli stanovené pásma takto:
22 Sk
23 - 30 Sk
31 - 40 Sk
...
Ja by som bol ochotný (pri podstatnom zlepšení intervalu a kvality) dať 30 Sk, ale to už je vyššia kategória a štatisticky by to spelo k sume 35 Sk (čo je oproti dnešným 22 Sk už o dosť viac). ?
No tak si ho kúp. Predstav si, že ja to auto roky rokúce mám, jeho neobmedzená prevádzka ma stojí 2.000,- CZK mesačne a používam MHD - v BA, v Prahe aj v Budapešti. V nedeľu som bol v BA a potreboval som sa dostať z Ostredkov do Rusoviec. Bol som tam s dvoma prestupmi za 40 minút! B741CNG, Ik415, Ik415, kvalita vyhovujúca, v Ikáčoch dokonca nové poťahy na sedačkách. Autom by som ušetril 10 minút a nemohol by som ísť do krčmy.
Presne tak. Ja sa teraz vozievam každý deň od ŽST Petržalka do Rače Pri Vinohradoch. Ak by som mal platiť 2 x 22Sk * 20 dní = 880 Sk len za túto trasu. A k ostaným by som si asi mal dokúpiť električenku, že? Tak ďakujem pekne. Vidím, že sa tomu absolútne nerozumieš. Ale však môžeš také "podnikanie" skúsiť, potom ti pomôžem aj zadarmo tie milióny zisku počítať. ?
Čo by sa stalo? To, že by z prvej zastávky meškal 30 sekúnd, z druhej minútu, z tretej minútu a pol atď. Skôr, než niekoho nazveš primitívom, zamysli sa nad tým, či nie sú primitívne skôr tvoje egoistické myšlienky.
Vodičák si kľudne sprav a auto kúp, dnes je veľa výhodných ponúk.
Vodič síce už dávno nie som ale desať rokov som ho robil. Vždy som počkal dobiehajúceho, keď sa jednalo o večer, dvadsaťminútový interval , posledný spoj a podobne. Ale NIKDY som nečakal v špičke alebo na linke so štvorminútovým intervalom, pretože je to nezmysel a substrát by sa mal naučiť to chápať. Pripomínaš mi dôchodcov, čo držia dvere v rannej špičke na metre "C", aby mohlo dobehnúť ešte šesť ďalších, čo na schodoch slušných cestujúcich svojimi RVHP taškami rozrážajú, hoci pred stanicou už trúbi ďalšia súprava.
A predplatné cestovné lístky? Ja by som si napríklad na električenku určite nepriplácal a išiel by som s prestupom, aj keď bývam pri Technopole a 181-ku by som uvítal.
Súkromný dopravca by si mohol nedostatok dotácii vykompenzovať vyššími cenami. Trebars keby dostal dotácie porovnateľné s DPB mohol by trebars základný lístko stáť nie 18sk ale 20sk alebo 22sk. Pokiaľ by sem došiel s modernými autobusmi (Mercedes, MAN, Irisbus a pod.) a vykonával chýbajúce priame spojenia ako Lúk 7,8 - Zochova - ... (193) alebo Technopol - Zochova - ... (181), tak určite by si ľudia aj priplatili. Keby mesto malo taký enormný záujem na zlepšovaní dopravy, tak by určite tie peniaze za predané pozemky využilo inak. Okrem toho stavba petržalskej električky je síce veľmi potrebná vec ale skôr sa mali za tie peniaze nakúpiť nové električky,autobusy a trolejbusy lebo ako to vždy býva časť peňazí zmizne dakam a na nové električky ostane asi toľko peňazí, že namiesto 40súprav sa nakúpi možno 10. Postaví sa električka ale napr. inde kde neni električková trať ale len autobusy tak tam nebude mať čo premávať lebo dovtedy ešte dačo zhorí, rozpadne sa a pod.
Ale tak určite 59, 181 alebo 193 by sa chytili. Si zober koľko ľudí by sa od radosti pomaly aj pod kolesá busu šmarilo keby premávala 181! Určite tí čo bývajú okolo Technopolu, Romanovej a Osuského by brali 181 všetkými 10 možno aj 11 ? 193 z Dolnozemskej alebo Jasovskej by zas určite potešila ľudí čo bývajú na Lúkach 7,8 a 5 v časti bližšie k Lúčanke. Keby súkromný dopravca zobral 59 a dal jej zastávku na Vazovovej a aj lepší interval tak by to bolo super detto.
Ako Ti už napísali iní, hentie linky by brali súkromní dopravcovia iba ak by na ne dostali od mesta veľmi slušné dotácie, podľa všetkého väčšie, ako dáva mesto DPB.
"Projekt sa spustí v letných mesiacoch, uvidíme, ako sa osvedčí, či sa bude ľuďom páčiť, a podľa toho zvážime, či bude fungovať naďalej.“ cize ak sa to neosvedci tak to zarucene zostane ?
Re #78832 AAA: marsrutky tu tiez vydrzali "veeelmi dlho"
Re #78833 dano4840: prosim chod studovat a potom sa mudrit, chcel by som videt toho blazna ktory by prevzal tak neatraktivne linky
Re #78845 hoppusmark: financie su zalezitost tych, ktori o nich rozhoduju, cize tych tam trosku vyssie z tej "honosnej" budovy vedla hradu, lenze v tomto state sa vobec nevie hospodarit a kazdy kradne len pre seba a co sa nahodou dostane do mestskeho rozpoctu tak to sa pouzije na vsetko mozne len ne na to co je skutocne podstatne, potom je jasne ze MHD (a nielen MHD) tu vyzera tak ako vyzera
Súhlasím... štát by mal jednoznačne dotovať MHD. Ale mesto by si zas nemalo dovoliť to, čo robí teraz.. Takmer nulová bezpečnosť MHD, vodiči autobusov, ktorí ani nevedia, kde majú dať prednosť v jazde, BUS pruhy v strašnom stave, vozidlá, ktoré už mali byť dávno na vrakovisku... Načo je potom dobrá tá miliarda na prevádzku MHD??? Mám pocit, že je vyhodená do vzduchu...
Mimochodom určite by sa našli oblasti, kde by sa dali nájsť peniaze na obnovu vozového parku. Mesto získava obrovské peniaze za predaj pozemkov, a na druhej strane výdaj v hodnote 130 miliónov na výstavbu parku v Petržalke je v takejto situácii, keď už ide o úplný kolaps dopravy, úplne nepochopiteľný...
dano4840