Aha, až teraz som si všimol, možno tým "klasickým" trolejbusom myslel 12-metrový nízkopodlažný.. Tak to tam ale mal napísať, lebo takto to dosť poplietol...
K článku v BN: "Podľa riaditeľa divízie prevádzky a techniky dopravného podniku Branislava Weigla stojí dnes klasický trolejbus približne 12 až 13 miliónov korún. Cena nízkopodlažného kĺbového sa pohybuje v rozmedzí od 14 do 15 miliónov korún."
-takže taká otázka: KDE v západnej alebo strednej Európe sa ešte vyrábajú vysokopodlažné trolejbusy? Prečo vôbec uvádza túto možnosť? Dúfam, že nechce nakupovať na Ukrajine..
"V prípade budovania nových trolejbusových tratí je potrebné rátať s ďalšími miliónmi, a to aj na ich priebežnú údržbu. Trolejbusy sú vo všeobecnosti hodnotené ako ekologické, dynamické a dobre sa pohybujúce v kopcovitom teréne."
- Nech sa len nesťažujú, lebo mi ich bude ľúto
? Na výstavbu a rozširovanie nových ciest netreba milióny???
Dobrá otázka.. Keďže úplne všade sa píše, že trolejbus má dlhšiu životnosť ako autobus, tak som toto tvrdenie prebral a považoval ako samozrejmosť...
čo sa týka môjho názoru, myslím, že kvôli menšiemu namáhaniu karosérie vďaka vyššiemu výkonu elektromotoru oproti dieslu???
Teda aj vďaka lepšiemu zrýchleniu atď...
Inač ten Záhradník je asi fakt tupoň..To ako môže vzdelaný človek povedať,že nakupovanie trolejbusov je nevýhodné.Ten by asi na DD stále najradšej videl kolabujúce spaľovacie motory,ktoré by po siedmich rokoch boli nepoužiteľné.Pri takomto prístupe vedenia dopadneme ako v Banskej Bystrici.Ak boli s trolejbusmi s prídavným pohonom problémy,tak iba preto,lebo nebola zatrolejovaná aj konečná na Riviére,a to by mal problém nielen Citelis,ale akákoľvek iná značka vozidla.Napokon toto riešenie sa tu kritizovalo stotisíckrát.Asi fakt spravil niekto capa Záhradníkom.......
ty si len dalsi wol vymyslajuci blbosti na tomto fore. Ak ty si spolupracovnik DP tak ja som boh ? tvoje inovacne napady a zarucene nepravdive pravdy su dobre tak do kontajnera. vies ty vobec nieco o MHD? akoze ludi typu Dunco sa nam tu v poslednej dobe nejako rozmnozilo ?
Pardon, to čislo som si pamatal asi v dakej inej suvislosti. ? Dnes som koncil skusky tak som mimo...
Moja chyba, pri 83,7 mil za 18 kusov = 4,65 mil/kus
Nie, niesom ? Ale zaujímam sa o architektúru a k tomu v BA to je teraz dosť aktuálna téma. Takže asi tak ?
No ale Záhradník zabudol povedať, že trolejbus má 2 krát takú životnosť ako autobus. A okrem toho keby sme si odmysleli pomocný pohon, tak tá cena trolejbusu je ešte o niečo menšia..
Pocuj nie si stavar ? lebo aj ja to len kvoli tomu citam, pripadne este okrem budov aj dopravne stavby a ak je nieco o MHD co si tu nahodou nevsimnem alebo mi unikne ☺
Inac som sa dnes znovu pobavil na tom co povedal Zahradnik, ze co tvrdia odporcovia trolejov, ze taky trolejbus je nevyhodny aj z toho hladiska ze stoji tolko co dva busy, takze kupime teraz 18 malych Sorov za 9,5 kus pricom jeden trolej je za 12 max 15 mil, ak si pamatam ako to bolo v clanku.
No aj mne sa to tak zdá, asi jediná vec, prečo ich čítam je, že sa dozviem o tom, čo sa plánuje v meste zas postaviť ? a nemusím to hľadať na nete.. Ostatné články už ani moc nečítam..