Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #95934:
A keď si ešte spomeniem, že niekto tu predčasom spomínal, že ešte pred plánovaním metra po roku 1970 sa plánovala pomerne rozsiahla sieť rýchlodrážnych električkových tratí...
Reply on: intony #95935:
hehe, v BA ani to nie... 🙂 parkovacie miesta len pre par vyvolenych, ktori sa potom budu predbiehat na tuaregoch cez ten rozsireny pravy pruh.... a zabudol si dodat ze tam daju X semaforov, ktore budu mat cervenu vlnu...
Reply on: hoppusmark01 #95932:
Aspoň Lamačská brána a Vajnory sa začínajú správne riešiť, len sa bojím ako to dopadne.
Reply on: hoppusmark01 #95932:
Pomyslel na dopravu - parkovacie miesta, dostatočne široké cesty, atď ?
Reply on: hoppusmark01 #95932:
inak to si mal skvely postreh... ale cele to odraza to, akym smerom sa bratislava rozvija... miesto prioritneho rozvoja do sirky s riesenim dopravy, sa rozrasta do hustoty a na dopravu sa zvysoka kasle... kebyze teraz napises na magistrat, alebo jedno kde, urcite ta odbiju jednym z intonyho spominanych zakonov, a ked pride kolaps BA dopravy, potom sa budu chytat za hlavy a robit sa docasne (trvale) opatrenia...
za sociku tu nefungovalo veeelmi vela veci... co sa ale tyka uzemneho planovania BA, oproti dnesku to bolo uplne super... ci uz to boli obrovske ulice zo zelenym pasom, kde v buducnosti mohli chodit eliny, alebo posledna vajnorska radiala... dnes akoby chybali suvislosti ze ked chce mesto ziskat financie a ponuknut pracovne miesta, tak ti obyvatelia by sa aj radi prepravili... a to bud tak ze mesto neschvali projekt s malo parkovacimi miestami, alebo pre mesto lepsi variant, ze schvali ale zabezpeci plnohodnotnu MHD... ale vzhladom na to ze neschvali ani jedno, tak MHD bude neplnohodnotna + bude v zapchach IAD ktore nebudu mat kde zaparkovat, ale je pohodlnejsie ist IAD ako MHD ktora je neplnohodnotna... atd zacarovany kruh...
Reply on: intony #95931:
to su zakony a la dpb... k dopravno-planovacim patria este dalsie

§10nematoperspektivu
§11tadialtonemozeviest
§12niesufinancie
§13niejetovnasejkompetencii
§14rokujemeotom
§15estestalerokujemeotom
$16jetovofazeschvalenia
§17nacoparkoviska
$18nacomhd
$19nedohodlismesa
$20jetodocasne(trvale)riesenie
Reply on: hoppusmark01 #95930:
a ešte k tomu taký príklad z Viedne... Rozvojové územie Flugfeld Aspern.. Ešte tam je na celom tom území len orné pole (alebo ako to nazvať), ešte tam nebol ani jeden bager kvôli výstavbe, a už je do detailov naprojektovaná trasa metra U2 až k tomuto územiu, dokonca už je časť tej trasy metra vo výstavbe!
My už máme postavené SND, Eurovea je už vytiahnutá do výšky troch (alebo štyroch?) podlaží, na Twin City je už všetko pripravené na začatie výstavby, na pozemku Lipového parku sú už bagre, na Panorama City sa robia prípojky inžinierskych sietí...
a nikto ešte ani len nepomyslel na to, že tam asi nejak bude treba vyriešiť dopravu....
Reply on: AAA #95929:

Snažil som spraviť obe vetvy tak, aby boli čo najlacnejšie a aby bolo čo najmenej podzemných úsekov a súčasne by nebola električka negatívne ovplyvnená cestnou dopravou.
A na Dolné hony, o tom sa dá diskutovať (cez Slovnaft, cez Ružinov). Ja by som to trebárs kľudne viedol aj po Mierovej miesto trolejbusov (opäť najlacnejšie riešenie) ?
Všeličo by sa dalo, keby sa chcelo, ale viď paragrafy dopravného plánovania v BA #95889 ?
Reply on: intony #95928:
asi tak... inak to zdvojnásobenie dopravy bolo len čisto k projektu Twin City.. čiže ak k tomu dopočítam aj tie ďalšie projekty, tak to bude minimálne zdesaťnásobenie dopravy.. ?
Reply on: intony #95923:
Ten tvoj 2. variant sa mi paci, len mozno tu trat viest z Pribinovej cez Olejarsku, tam ju rozdelit na 2 vetvy: 1. sa priblizi k Dostojevskemu radu bude ho kopirovat za zastavkou Culenova pod zem a dalej pod Dostojevskeho radom a Karadzicovou, v krizovatke s Kriznou by sa trat napajala na sucasnu siet.
2. pojde popri Landererovej (ak uz pozemky nie su predane), Kosickou, ulicou Mlynske Nivy po Bajkalsku a dalej smer DH bud cez Slovnaft, alebo Prievoz.
Reply on: hoppusmark01 #95926:
Poďme si spočítať všetky "projekty" na dotknutom území:
- Twin City s výškovými dominatami 40 poschodí
- "Gumon" (neviem si spomenúť na názov) s výškovými dominatami 45 a 38 podlažiami, plus hotel s 28 podlažiami
- Penta bude takisto stavať v oblasti Chalúpkovej
- v oblasti Pribinovej sa je výstavbe Eurovea, plánuje sa Panorama City a je tu SND
- pri Páričkovej nová autobusová stanica
- ak spomeniem Mlynské nivy smerom na východ, opäť ďalšie rozvojové územie.
A kde je kapacitná doprava? Aj keď budú trolejbusy a autobusy jazdiť každých 30 sekúnd, nepoberú to množstvo. Ten ostatok sa bude voziť v IAD a doprava skolabuje.
To predsa každému súdnemu človeku musí byť jasné... ☠ ? ?
...pre tých, čo ho ešte nevideli ? včera okolo 14:45 na botanickej na linke 32
http://imgs.sk/images/mercedescapacityjpg-32397.jpg
Reply on: intony #95923:
Ja nad tým rozmýšľam od včera, keď som si v jednom architektonickom časopise prečítal:
"vplyvom navrhovanej výstavby sa intenzita dopravy na všetkých okolitých komunikáciách takmer zdvojnásobí(!).....
....zvýšenie intenzity dopravy nepriaznivo ovplyvní aj fungovanie vzdialenejších križovatiek na Šafárikovom námestí, Trnavskom a Račianskom mýte"....

môj komentár k tomu je asi taký, že ak s tým urýchlene niekto niečo nespraví, tak sme po dokončení toho projektu v prdeli...
Reply on: hoppusmark01 #95895:
A územím má predsa viesť v roku 2015 podzemná železnica UFO-17 ?, tá vraj pre mestskú dopravu stačí... ☠
Reply on: Sati #95921:
Dľa mňa viac na linke 180 ?
Reply on: hoppusmark01 #95895:


Lacnejšie by bolo vybudovať koľaje povrchovo po Dunajskej po Ul. 29. augusta, tam 400-450 m podzemím popod Malý trh s napojením na pešiu zónu na Páričkovej (obyvatelia tam teraz nechcú ani trolejbusy, radšej 2000 parkovacích miest ? ), ďalej cez Košickú s napojením na ružinovskú radiálu cez trhovisko.

Ideálna by bola ešte vetva povrchovo po Pribinovej a to tak, že od SNM by sa trať presunula na pravú stranu, aby nebola kolízna s cestnou križovatkou na Šafárikom námestí a pri Malej scéne, ďalej po Pribinovej, pešiu zónou pred SND a Eurovea.
Križovanie popod nájazd na Most Apollo cez územie prístavu, následným nadjazdom ponad Prístavnú, povrchovo cez Plátenickú (už aj na území Gumonu je plánovaný rozsiahli komplex).
Križovanie Mlynských nív a Prievozskej podjazdom so stanicou pri mrakodrapoch ExGumon a TwinCity.
Vyústenie na Košickej s napojením na vyššie spomínanú trať.

(Nielen) môj šotosen ?

Pokračoval by som aj smerom na Hlavnú stanicu, atď... možno to aj spracujem raz... pre srandu králikov ako sci-fi ?
Reply on: stevo #95909:
CapaCity sa na 90% nekupi. Never vsetkemu co je v Novom case a Bratislavskych novinach
Reply on: Allredo #95914:
? moze byt ze je to Halkova a kde potom stojim z 50 na Haburskej boha us mam z otho hokej jak madar ale sak ten obchodnik tam ma este 98 51 a vytazenu linku 151 kde by sa ten 20 metrovy medved kludne uzivil ❗ ?
Reply on: BIK3r #95901:
Pozri si dispecera. A prestante s tymito otazkami. Ked to niekto vie, prida to!
Reply on: JamaVOku #95910:
Keby si sa išiel previezť do metra niekde do západnej Európy, zistil by si, že aj tam chodia individuá... čiže podľa tvojej teórie by tam nemali kupovať pre cestujúcich ani nákladné vozne... opak je pravdou, MHD je tam aj napriek tomu na úrovni..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.