Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Milá príhoda s Mercedesom, opäť nešli zavrieť dvere. Tentoraz druhé na Lachovej ? pokiaľ si pamätám tak tu bolo foto ako SOR testovaná na 94 odchádza zo Zochovej s otvorenými štvrtými dverami ?
Reply on: 810zssk #96415:
Aj ja vto dufam, ale pripadalo mi to ako testovanie verejnej mienky, ze co sa stane ked kupia iba 10 vozov.
Reply on: Sommelier #96383:
Podobne pocity ma chytaju ked citam prispevky tzv. "elektrickovych fundamentalistov"...

1. Existencia elektrickovych radial je v pohode a budu obsluhovat svoje uzemie - uzemie radial. co je na tom nepochopitelne. Kazny dopravny subsystem ma svoje specificke urcenie a postavenie.

Ak to nezaujima dopravneho planovaca, je zle a potom doprava v BA vyzera tak ako vyzera.

2. Trat Filialka - Nivy - Petrzalka bude mat "dualnu" prevadzku. Bud na nej budu regionalne spoje typu S-bahn, ktorre budu riesit primestsku dopravu do mesta a zaroven to bude mestska elektricka. Take su aspon plany a ako by to malo byt. Cas ukaze, ci sa to dodrbka a ci nie...

3. Ano, ale emocionalna nenavist este nie je dopravnym argument falzifikujucim iste riesenie. I ked uznavam, ze aj dopravne riesenia maju mestske prostredie skvalitnovat, nie ho degradovat.

Re #96385 Martin Fundárek: Neeeeeeeeeee!!! ?
Takze tebe ide o to byt pseudointelektualsky filozofujuci mudrlant, co? Ne, diky, neprosim si.

Re #96388 810zssk:
1. V BA v danych podmienkach nie. Mohla by byt po istych dost narocnych a nakladnych investiciach a prestavbe a prekopani celeho mesta a celeho systemu. To je uz ale ekonomickejsie postavit komplet novy NS MHD v podzemi...

Trvat za takejto situacie na elinovou rieseni je elektrickovym fundamentalizmom.

2. Je to riesenie akeho problemu? Sposobi ci nesposobi to ine problemy? Ake velke budu?

4. Ano, je to riesenie zeleznicnej dopravy a casti NS MHD. Nebolo to vsak robene len tak same pre seba, ale v suvislostiach.

Preco DPB neurobi podobnu koncepciu aj z hladiska mestskej dopravy?
Reply on: Ámos #96413:
Predpokladam ze to bolo myslene tak ze sa kupi cca 10 CapaCity + standardne klbaky.
Asi mi niečo ušlo, ale aký typ autobusu sa má kúpiť?
Reply on: S499.1023 #96215:
Si si isty? Hm.. tak potom neviem ako to je... Ale moje vedomosti boli take, ze pokial minister posle auto pre svojho niekoho, tak je to porusenie rozpoctovych pravidiel, lebo pouzil peniaze danovnikov na nieco naco nie su urcene. Ak vsak minister sedi vtom aute a podla zakona ma auto 24h k dispozicii aj so soferom tak moze ist kam len chce.

O hranolovom pravnom vedomi by som velmi pochyboval aj napriek jeho docenture z prav. Uznesenie o poruseni zakona odsuhlasene NR SR na jeho navrh je toho dokazom.

Re #96229 arzen: To je zvlastne. To aj do obuvy prides: "tieto tenisky sa mi vobec nelubia, takze si ich zoberem, ale odmietam zane zaplatit..."

Re #96234 Emo: Ja mam 187 a ze som nemal problem. Je normlane, ze clovek obcas musi sklont hlavu.

Re #96248 NN: Mna skor zaraza, ze z nakupu 30-40 vozov to uz je nakup jednej desiatky vozidiel. Okrem toho 10 vozov Capacity nic neriesi. To mozu poslat na L21 a ani tam nepokryju vsetky poradia. DPB musi kupit minimalne 40 klbovych vozov aby zabezpecil vypravu.
Reply on: AAA #96410:
Ja mam taky zvyk vzdy ked s niekym diskutujem a uvadzam vyhody za moje riesenie, tak pokial mozno ich minimalizujem - t.j. dam co najmenej v moj prospech, aby potom ten druhy nemohol povedat ze som to prehnal 🙂 Ale ono to v tomto pripade zavisi aj od hustoty zastavok 🙂
Reply on: AAA #96410:
Ale ešte musím dodať, aby ma niekto nechytal za slovíčka, treba na to splniť aj ďalších x podmienok.
Reply on: 810zssk #96408:
Pod zemou ak sa bude jazdiť na ZZ sa dá ísť aj 80. ?
Pár poznámok k nosnému systému.
Vidím to žial veľmi negatívne, aspoň pri tomto neschopnom vedení mesta.
Na električkových radiálach budú kvôli ďalšej výstavbe pribúdať svetelné križovatky. Na preferenciu zabudnime, tá je dočasne mŕtva. Asi ako vojská Varšavskej zmluvy, ktoré tu boli dočasne. Z tohto dôvodu neprichádzajú v súčasnosti električky vhodné ako NDS.
Mesto potrebuje vybudovať NDS a urobí to nasledovne. Vybuduje sa električková trať od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie a nosný systém je hotový. Ďurkovský strihá pásku a hovorí, že Bratislava sa konečne po dlhých prípravách dočkala svojho "metra". A ľudia ho zvolia aj na ďalšie volebné obdobie 2018-2022.
A keby som mal navrhnúť vlastné riešenie, tak by to bola kombinácia - električka pod zemou, a na väčšine úrovňových križovaniach preferencia. Budovalo by sa to na etapy a pri veľkých investičných zámeroch by bolo treba zaviazať aj investorov aby sa do toho zapojili. Napr. pri stavbe novej žel. stanice, kde by mohla byť električka vrámci akcie zabudovaná pod zem na náklady investora. A počas rekonštrukcie by kludne mohli premávať obojsmerné električky k Predstaničnému námestiu.
Reply on: Sommelier #96406:
A riesi sa tym hlavne pomala jazda cez mesto kde dnes z kazdej strany vyskakuju auta a chodci. Pod zemou sa da ist pekne 50 a do cesty budu skakat mozno tak potkany.
Reply on: Sommelier #96406:

Vjazd do podzemia - pokial mozno hned za zastavkou Trnavske myto (na tej rovine kde je dne 20-tka ci co, este pred krizovatkou s Legionarskou)

Nie, Safko pod zemou aj zataca na nabrezie a ide az k Novemu mostu pod zemou. Za obratiskom busov na povrch. Odbocka elektricky do Petrzalky by bola riesena tak, ze pred krizovatkou vyjde na povrch (tak ako su dnes pruhy pre auta), zatial co trat smer Karlova Ves pokracuje pod zemou. Priznam sa ze odbocku Petrzalka - Dubravka nemam vyriesenu.

Ano, som si vedomy ze je to uplne shotoushovina. Je to len alternativa voci uplne novemu NS MHD. Neocakavam ze sa to niekedy zrealizuje...
Reply on: 810zssk #96401:
Ak som Ťa správne pochopil.
Vjazdy do podzemia Trnavské mýto (dá sa),
šafko (parčíková verzia ? - ďakujem pekne; druhá koľaj na nábreží ?),
alternatívne námkoľudkoštúrko (nedá sa) - si nevidel podzemie orchestra a galérie

Vjazd pred STU ? No dobre teda, ja si to tam neviem predstaviť, ale narvať to tam môžeš.
V tuneli Ti to nevýjde na úroveň terénu, lebo s tunelom sa nedá robiť to čo uznáš za vhodné.

Skús opraviť tie trhliny organizačného riešenia.

Keď pridám 3 vnútorné prepojenia týchto etáp som zhrozený.

Nazvať tento tvoj neskutočne nákladný výplod krátkodobým
❗ chaosom je zhýralosť hrubého zrna.


A teraz si skúsme uvedomiť čo sa vyriešilo ?
Krížna - Karadžičova, Americké námestie - 2 križovatky riešiteľné preferenciou ?
Kamenné námestie a Kolárko riešiteľné kedykoľvek preferenciou ?
Kolízie s IAD riešiteľné inštalovaním plejádou zábran a sprísnením vyhlášky ?

Kvôli tomuto sa pretunelujú miliardy a my, mhd chtivý budeme krtkovať v asociálnom podzemí ? A povrch zmeníme na nepoznanie ? Taktiež voči srsti ?

nie, môj výsledok je, že sa môžem ísť spokojne naobedovať, hošánci tohto sa nedožijete ?
Môj úprimný výsmech a úcta. ?
Reply on: Martin Fundárek #96398:
Predmestie, Slovany, Filiálka, Nivy, centrum, Petržalka centrum Petržalka - to je na nosný systém akurát. Alebo je lepšie invalidné rozmiestnenie zástavok, ako KV, Ružinov?
Reply on: AAA #96400:
Projekt VÚD je len ukážkou inteligencie ľudí na ŽU a VÚD. Počítajú s poklesom výkonov aj na železnici aj pre busy, nezmyselné prepravné prúdy atď.
Reply on: 810zssk #96401:
Pardon, Racianska radiala pocas druhej etapy bude prejazdna.. povodne nebola, ale potom som to zmenil tak ze by bola 🙂
Reply on: 810zssk #96401:
V prvej etape je ten problem ze dve radialy su v keli, takze by bolo treba vela vozov na NAD. Som vsak presvedceny ze kratkodoby chaos by stal za ten vysledok.
Reply on: Sommelier #96395:

Teoreticky ak by sme budovali hlbenim tak by to slo v nasledovnom poradi: (ano, vytvorilo by to docasny takmerkolaps elektrickovej dopravy, ale CO UZ)

1. etapa - zakopavanie Spitalskej
Odstavka celej Vajnorskej a Ruzinovskej radialy.. jazdilo by sa v podstate len po Obchodnej, cez tunel do Dubravky, Race a na stanicu. Zakopal by sa usek Krizna - Spitalska - Nam.L.Stura / Safarikovo namestie (len jedno z toho) - nabrezie (po cca Novy most). Zaroven by sa vybudovali vjazdy do tunela na Vazovovej a Americkom namesti.. zaroven by sa pripravila odbocka z Kamenneho namestia na Nam. SNP (takmer po Hurbanovo namestie)

2.etapa - zakopanie Obchodnej
Odstavka Racianskej radialy a Obchodnej.. za odbockou na stanicu vjazd do pozdemnej casti, vybudovanie trate pod Obchodnou, cez Kapucinsku az do tunela - v tunely by to vyslo z podzemia na uroven terenu. Zaroven by sa vybudovalo napojenie tejto podzemnej trate na podzemnu trat po Namesti SNP (ktora by sa vybudovala v prvej etape)

Ja viem je to megalomansky plan, ktory by bol drahy, je to vsak menej narocne ako stavat cely NS MHD nanovo. Podotykam ze toto je ORGANIZACNE nie TECHNICKE riesenie danej trate.

NS MHD = kostra celej MHD na dopravu na dlhsie vzdialenosti na ktoru navazuju kratsie lokalne linky.
Inak čo sa týka VÚD tak na košickej sekcii prebiehala pred pár dňami diskusia o ich projekte dopravnej obslužnosti KE kraja, ktorá počíta napr. so zrušením osobnej dopravy na trati Rožňava - Košice a jej nahradenie autobusom, hoci buď v zákone 164/96, alebo 168/96 sa píše, že pri súbehu železnice sa má dať prednosť objednávku výkonu na železnici.
Reply on: Martin Fundárek #96397:
keď to tvrdíš, predpokladám, že vieš ako a kde ich "treba" zakopať pod zem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.