Si si isty? Hm.. tak potom neviem ako to je... Ale moje vedomosti boli take, ze pokial minister posle auto pre svojho niekoho, tak je to porusenie rozpoctovych pravidiel, lebo pouzil peniaze danovnikov na nieco naco nie su urcene. Ak vsak minister sedi vtom aute a podla zakona ma auto 24h k dispozicii aj so soferom tak moze ist kam len chce.
O hranolovom pravnom vedomi by som velmi pochyboval aj napriek jeho docenture z prav. Uznesenie o poruseni zakona odsuhlasene NR SR na jeho navrh je toho dokazom.
Re #96229 arzen: To je zvlastne. To aj do obuvy prides: "tieto tenisky sa mi vobec nelubia, takze si ich zoberem, ale odmietam zane zaplatit..."
Re #96234 Emo: Ja mam 187 a ze som nemal problem. Je normlane, ze clovek obcas musi sklont hlavu.
Re #96248 NN: Mna skor zaraza, ze z nakupu 30-40 vozov to uz je nakup jednej desiatky vozidiel. Okrem toho 10 vozov Capacity nic neriesi. To mozu poslat na L21 a ani tam nepokryju vsetky poradia. DPB musi kupit minimalne 40 klbovych vozov aby zabezpecil vypravu.
Ja mam taky zvyk vzdy ked s niekym diskutujem a uvadzam vyhody za moje riesenie, tak pokial mozno ich minimalizujem - t.j. dam co najmenej v moj prospech, aby potom ten druhy nemohol povedat ze som to prehnal Ale ono to v tomto pripade zavisi aj od hustoty zastavok
Pár poznámok k nosnému systému.
Vidím to žial veľmi negatívne, aspoň pri tomto neschopnom vedení mesta.
Na električkových radiálach budú kvôli ďalšej výstavbe pribúdať svetelné križovatky. Na preferenciu zabudnime, tá je dočasne mŕtva. Asi ako vojská Varšavskej zmluvy, ktoré tu boli dočasne. Z tohto dôvodu neprichádzajú v súčasnosti električky vhodné ako NDS.
Mesto potrebuje vybudovať NDS a urobí to nasledovne. Vybuduje sa električková trať od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie a nosný systém je hotový. Ďurkovský strihá pásku a hovorí, že Bratislava sa konečne po dlhých prípravách dočkala svojho "metra". A ľudia ho zvolia aj na ďalšie volebné obdobie 2018-2022.
A keby som mal navrhnúť vlastné riešenie, tak by to bola kombinácia - električka pod zemou, a na väčšine úrovňových križovaniach preferencia. Budovalo by sa to na etapy a pri veľkých investičných zámeroch by bolo treba zaviazať aj investorov aby sa do toho zapojili. Napr. pri stavbe novej žel. stanice, kde by mohla byť električka vrámci akcie zabudovaná pod zem na náklady investora. A počas rekonštrukcie by kludne mohli premávať obojsmerné električky k Predstaničnému námestiu.
A riesi sa tym hlavne pomala jazda cez mesto kde dnes z kazdej strany vyskakuju auta a chodci. Pod zemou sa da ist pekne 50 a do cesty budu skakat mozno tak potkany.
Vjazd do podzemia - pokial mozno hned za zastavkou Trnavske myto (na tej rovine kde je dne 20-tka ci co, este pred krizovatkou s Legionarskou)
Nie, Safko pod zemou aj zataca na nabrezie a ide az k Novemu mostu pod zemou. Za obratiskom busov na povrch. Odbocka elektricky do Petrzalky by bola riesena tak, ze pred krizovatkou vyjde na povrch (tak ako su dnes pruhy pre auta), zatial co trat smer Karlova Ves pokracuje pod zemou. Priznam sa ze odbocku Petrzalka - Dubravka nemam vyriesenu.
Ano, som si vedomy ze je to uplne shotoushovina. Je to len alternativa voci uplne novemu NS MHD. Neocakavam ze sa to niekedy zrealizuje...
Ak som Ťa správne pochopil.
Vjazdy do podzemia Trnavské mýto (dá sa),
šafko (parčíková verzia ? - ďakujem pekne; druhá koľaj na nábreží ?),
alternatívne námkoľudkoštúrko (nedá sa) - si nevidel podzemie orchestra a galérie
Vjazd pred STU ? No dobre teda, ja si to tam neviem predstaviť, ale narvať to tam môžeš.
V tuneli Ti to nevýjde na úroveň terénu, lebo s tunelom sa nedá robiť to čo uznáš za vhodné.
Skús opraviť tie trhliny organizačného riešenia.
Keď pridám 3 vnútorné prepojenia týchto etáp som zhrozený.
Nazvať tento tvoj neskutočne nákladný výplod krátkodobým
chaosom je zhýralosť hrubého zrna.
A teraz si skúsme uvedomiť čo sa vyriešilo ?
Krížna - Karadžičova, Americké námestie - 2 križovatky riešiteľné preferenciou ?
Kamenné námestie a Kolárko riešiteľné kedykoľvek preferenciou ?
Kolízie s IAD riešiteľné inštalovaním plejádou zábran a sprísnením vyhlášky ?
Kvôli tomuto sa pretunelujú miliardy a my, mhd chtivý budeme krtkovať v asociálnom podzemí ? A povrch zmeníme na nepoznanie ? Taktiež voči srsti ?
nie, môj výsledok je, že sa môžem ísť spokojne naobedovať, hošánci tohto sa nedožijete ?
Môj úprimný výsmech a úcta. ?
Predmestie, Slovany, Filiálka, Nivy, centrum, Petržalka centrum Petržalka - to je na nosný systém akurát. Alebo je lepšie invalidné rozmiestnenie zástavok, ako KV, Ružinov?
V prvej etape je ten problem ze dve radialy su v keli, takze by bolo treba vela vozov na NAD. Som vsak presvedceny ze kratkodoby chaos by stal za ten vysledok.
Teoreticky ak by sme budovali hlbenim tak by to slo v nasledovnom poradi: (ano, vytvorilo by to docasny takmerkolaps elektrickovej dopravy, ale CO UZ)
1. etapa - zakopavanie Spitalskej
Odstavka celej Vajnorskej a Ruzinovskej radialy.. jazdilo by sa v podstate len po Obchodnej, cez tunel do Dubravky, Race a na stanicu. Zakopal by sa usek Krizna - Spitalska - Nam.L.Stura / Safarikovo namestie (len jedno z toho) - nabrezie (po cca Novy most). Zaroven by sa vybudovali vjazdy do tunela na Vazovovej a Americkom namesti.. zaroven by sa pripravila odbocka z Kamenneho namestia na Nam. SNP (takmer po Hurbanovo namestie)
2.etapa - zakopanie Obchodnej
Odstavka Racianskej radialy a Obchodnej.. za odbockou na stanicu vjazd do pozdemnej casti, vybudovanie trate pod Obchodnou, cez Kapucinsku az do tunela - v tunely by to vyslo z podzemia na uroven terenu. Zaroven by sa vybudovalo napojenie tejto podzemnej trate na podzemnu trat po Namesti SNP (ktora by sa vybudovala v prvej etape)
Ja viem je to megalomansky plan, ktory by bol drahy, je to vsak menej narocne ako stavat cely NS MHD nanovo. Podotykam ze toto je ORGANIZACNE nie TECHNICKE riesenie danej trate.
NS MHD = kostra celej MHD na dopravu na dlhsie vzdialenosti na ktoru navazuju kratsie lokalne linky.
Inak čo sa týka VÚD tak na košickej sekcii prebiehala pred pár dňami diskusia o ich projekte dopravnej obslužnosti KE kraja, ktorá počíta napr. so zrušením osobnej dopravy na trati Rožňava - Košice a jej nahradenie autobusom, hoci buď v zákone 164/96, alebo 168/96 sa píše, že pri súbehu železnice sa má dať prednosť objednávku výkonu na železnici.
4. S tým zásadne nesúhlasím. ŽSR vypracovali návrh, ktorý rieši prímestskú dopravu, ale dopravu v BA nerieši. Dôvodom je predovšetkým nízky počet zastávok. Alebo v tomto prípade múdre konštatovania VÚD o dostupnosti zastávok a ich požadovanej hustote neplatia?
Električka v BA MÔŽE byť nosným systémom (a v súčasnosti ním aj je, avšak nespĺňa kvalitatívne požiadavky naň kladené). Treba trate
- v centre zakopať pod zem
- mimo centra kolíznych bodov čiastočne zbaviť (rušenie príliš hustej siete krížení s IAD), čiastočne znížiť ohrozenie (svetelná signalizácia na všetkých zostávajúcich kríženiach s dynamickou preferenciou električky všade, kde je to technologicky možné).
A kedy ŽSR plánuje dobudovať NS MHD? Lebo pokiaľ viem o ničom takom sa neuvažuje. A okrem toho ten tunel nerieši dobre ani len spojenie Petržalka - centrum. A riešenie napr. Ružinova, Dúbravky, KV je v nedohľadne.
2. Železničná trať v Rači je ďalej od sídlisk ako električkové radiála a teda by bolo treba prevádzkovať silné doplnkové autobusové linky, čo v súčasnosti v Rači netreba.
3. Železnica nedokáže zabezpečiť pravidelnosť dopravy, keďže podľa súčasných predpisov a aj minulých majú pri meškaní prednosť vlaky dialkovej a medzištátnej dopravy pred akýmkoľvek iným vlakom, teda ak bude meškať napr. medzištátny Zr Gyor - Ba hl. st., tak NDS 10 minút nepôjde.
Debát bolo niekoľko, zakopávajúca strana neprišla s tým ako by to šlo, protizákopová strana teda ani nemusí vysvetľovať prečo to nejde (slovenský systém managementu ☺ ).
Definuj NS MHD. Finančne a organizačne náročná vec je v tomto prípade preukázateľne finančne nevhodná a organizačne nemožná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Vjazd do podzemia - pokial mozno hned za zastavkou Trnavske myto (na tej rovine kde je dne 20-tka ci co, este pred krizovatkou s Legionarskou)
Nie, Safko pod zemou aj zataca na nabrezie a ide az k Novemu mostu pod zemou. Za obratiskom busov na povrch. Odbocka elektricky do Petrzalky by bola riesena tak, ze pred krizovatkou vyjde na povrch (tak ako su dnes pruhy pre auta), zatial co trat smer Karlova Ves pokracuje pod zemou. Priznam sa ze odbocku Petrzalka - Dubravka nemam vyriesenu.
Ano, som si vedomy ze je to uplne shotoushovina. Je to len alternativa voci uplne novemu NS MHD. Neocakavam ze sa to niekedy zrealizuje...