Ale ako, preboha, elektrickove trate a intervaly suvisia s obojsmernostou elektriciek? A Brno podla teba nekupuje jednosmerne elektricky? A AKU vyhodu ma pestry vozovy park okrem toho ze uspokoji sotochutky?
Ešte k tomu stanovisku VÚD: prvá časť je napísaná na pomerne slabej úrovni (i jazykovej). Najväčšie perly:
„S tým súvisí aj záber pôdy, pri ktorom je električková doprava náročnejšia, budovanie zastávok a napájacích staníc. Na konci každej koľajovej dráhy je potrebné postaviť depo, ktoré si vyžaduje ďalší záber pôdy.“
Autobusy zastávky a depo nepotrebujú?
„Z pohľadu obsaditeľnosti vozidiel jeľ:
- Obsaditeľnosť kĺbového autobusu je 135 osôb pri obsadenosti 5 osôb / m2
- Obsaditeľnosť električky je 319 osôb pri obsadenosti 6 osôb / m2“
Prečo páni odborníci porovnávajú dve čísla pri rôznej obsadenosti? A o akej električke a akom kĺbovom autobuse hovoria?
„Z tohto dôvodu sa vozovka nebuduje z asfaltového povrchu ale z tvárnic“
Preboha, kde sa buduje vozovka z tvárnic???
Nijak. Len celkovo som zhrnul také dobré veci na ich MHD. Ale keď také konečné sú tak asi nieje to pre nič za nič. Okrem toho tie konečné môžu byť aj uprostred ulice keď trať nepokračuje alebo sa len plánuje jej predĺženie a neoplatí sa vystavať dočasne slučku.
K obojsmerkám toľko, že okrem toho, že som sa snžil nájsť argumenty PRE tento typ elín tak ma opantali veľmi keď som bol poprvé v Brne a tam ich videl. Unavoval ma stereotyp BA - 2xT a K2... Okrem toho ešte Brnenské Anitry a ostatné novinky a celkovo pestrý vozový park a neporovnateľné električkové trate a intervaly.
Ďakujem za link, materiál som si prečítal (v čase medializácie stanovísk ZDS v Bratislavských novinách na stránke chýbal, alebo naň bol zlý link).
Z materiálu podľa mňa nevyplýva, že by električka v Petržalke nebola potrebná, ale len to, že dočasný variant cez Starý most tak, ako sa navrhuje, je neefektívny. A s tým plne súhlasím.
Vtip na tom je to, že na 37 dokonca cez pracovné dni sú SOR-ky. Ten nápad so Solarismi je fajn ? určite by som ich tam dal, alebo aspoň v rannej špičke na pár spojov dal klbák, tak ako spravili s 53 a 191 (či to tak ešte je, neviem). Určite by som ten Mercedes videl najradšej na 21, aspoň ráno teda a určite v sedle na 68!
Neni tá hlavová konečná preto navrhnutá tak, lebo neni v Líšni to kde otočiť klasicky? Pokiaľ viem, tak dlho bola konečná v Líšni o zastávku skôr na Jírovej, teraz sa dostavala trať a končí až na Mifkovej 8. Nemalo zmysel tam stavať slučku asi, tak sa ako konečná použila trať dočasne a aj tak Mifkova sa vyriešila ako hlavová konečná. Divím sa tým (menovite S499.1023) čo opindali Budapeštiansky systém hlavových konečných. Nech sa prv pozrú na to aké vozy jazdia tu a tam a hlavne v ako stave. Tam si ani nemusia vozovňu obohnať múrom, tu ani ten by nestačil pred vandalmi. Kultúra a kvalita je jednoznačne tam.
Prečo sa má budovať svetelná signalizácia práve v križovatke Púchovská - Pri Vinohradoch? Prečo sa nevybuduje radšej na križovatke Detvianska - Čachtická, kde sa plynulá jazda električiek narúša omnoho viac?
Pojem "Slovany" nie je až tak jednoznačný (podobne ako Avión). Slovanmi sa nazývala táto časť mesta (iné mieste názvy v rôznych dobách boli napr. Hostinského sídlisko, Ľudová štvrť) a zastávka Bratislava-Slovany bola za Figarom, čiže na opačnú stranu od Slimáka, než má stáť rovnomenná novodobá opacha.
A posunutím konečnej za križovatku by si asi pridal na 50-ke ďalší zdroj meškaní. Na Kukučínke sa v poobedňajšej špičke prechádzala križovatka od juhu tak na tretí cyklus. Už som tam síce dlhšie nebol, ale keďže v okolí sa nijaké dopravné stavby nerobili, nepredpokladám, že by sa situácia zmenila k lepšiemu.
A to ja áno. Redukcia liniek v MHD Žilina na konci 80-tych rokov podľa návrhu VÚD bola skvelá. Bohužiaľ, ďalším vývojom sa sieť liniek patrične skurvila až takmer do pôvodnej podoby.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.