bolo by fajn, keby ta linka N13 ak by jazdila, tak by sla tak ze by mala prichod na stanicu 10 minut pred odchodom nocakov, teda by pozbierala cestujucich z centra...
je nutna! Prave preto, ze su vypnute semafory, autisti jazdia ako blazni, zvlast ti frajeri, alkoholom opojeni a predpoliciou unikajuci. Ide o to, aby mohli elektricky kludne a bez zdrzania preletiet cez krizovatky. Prave bez svetiel je to dost nebezpecne - ved iba trebars na odboceni z Racianskej na Peknu cestu - kto to tam nepozna, kym prestuduje vsetky dopravne znacky, kym ich pochopi, ze z jedneho smeru najprv dava prednost a potom ma prednost, a v opacnom smere musi davat prednost v oboch smeroch... a kym mu to prejde hlavou, tak mu elektricka prejde autom...
Mozno by mala zmysel, ale v pripade ze by neexistovali ine elektrickove linky... ak hej, tak by pokryli vsetky trate a tieto zastavky tychto liniek by boli pre cele centrum v dostupnosti, cize by bola podla mna maximalne nerentabilna... keby to bola jedina nocna linka, tak mozno by sa oplatila, ale neviem v noci sa da v pohode ist pesi... ale ak by vybrali nejaky solo najtichsi voz, nebolo by to uplne odveci
Tí ľudia sa tam medzi KV a PKO materializujú alebo ako to vidíš?
A aké riešenie nevrhuješ? Vybudovať odstavné koľaje pri PKO a začínať niektoré linky tam?
Môžeš mi prezradiť svoj vek?
zmysel by to mozno malo, kebyze mame vsetky tarte na urovni - tzn, ziadne obmedzene rychlosti, minimalna hlucnost trati, preferencia (SSZ na krizovatkach, 24h.denne), ale hlavne:
- keby existovala elektrickova trat do Vajnor, tak si viem predstavit okruh Hlst - Raca - Vajnory - Zl.p. - Vajnorska - Hlst. a samozrejme aj protismerne,
- trat Dubravka - ThePort - DNV
- a hlavne trat Safko - Petrzalka (jarovce, Rusovce, Cunovo), ale to uz je velke sci-fi ?
potom ano, ale inak to fakt nema zmysel - uz len kvoli tym prestupom, ktore teraz nie su nutne (az na vynimky-N56) a enormnemu predlzeniu jazdnych dob.
Destruktivne ano, pokial su podlozene vecnymi argumentami Ale akceptujem a ciastocne suhlasim. keby tie trate boli lepsie vtedy by to malo este vacsi zmysel.. momentalne je to len v ekologicko-ekonomickej rovine
dovolim si ti oponovat - domnievam sa, ze prave linka 13 by mala nejaky zmysel - netvrdim, ze by jazdila celu nov plna, ale svojich zakaznikov by si nasla, zmyslom by bola obsluha centra mesta (Obchodna + historicke centrum), s tym, ze by obsluhovala novovzniknute zastavky nocneho spoja - na Suchom myte, obojsmerne na urovni sucasnej zastavky Nam. SNP a jednu priamo pred buduvou SND.
Viem, ze cast zastavok je v sucasnosti obsluhovana autobusmi a cast v pesej dostupnosti, ale uvadzam iba priklad, ze ak nocnu elektricku, tak by som si ju vedel predstavit prave v trase linky 13.
konstruktivne pripomienky? A beries aj destruktivne? Ver, ze aj som kedysi zastaval podobny nazor na nocnu dopravu, avsak zbytocne by to vyvolalo potrebu prestupovat z elektriciek na konecnych na autobus, ktory ludi dovezie niekam dalej.
teoreticky si viem predstavit nejaku nocnu elektrickovu linku do Dubravky + pripoj N20 - od DKD cez staru Dubravku, Zatevnu, Homolovu opat na Prikriz a stade do DNV, (+Lamac + Zahorska Bystrc),
dalej linku do Race a na Piesky (obsluhuje cele zastavane uzemie az po koniec mesta) a z Race nocny bus do Vajnor a na Zl.Piesky + vramci BIDky navazna linka do Juru a Pezinku (+Modry)
tak isto linku zo Zlatych do Ivanky p.D. (+Grobov + Bernolakova);
tiez smer Ruzinov, prestup na bus smer Vrakuna, Dolne hony, Pod. Bisk, letisko , Rovinka... teoreticky.
avsak, treba si uvedomit jeden dost podstatny detail - a to je sucasny zaslostny stav kolajovych trati elektriciek, co by sposobovalo predlzenie jazdnych dob, cize elektricka z Hl.st. do Dubravky by bola sotva rychlejsia ako dnesna N21 -to je, zial, fakt, s ktorym treba pocitat.
Jedina vec, ktoru by som si realne dokazal predstavit v sucasnych podmienkach (samozrejme s pozehnanim a financovanim mesta!) je linka N13, iduca po trase dennej linky. Proste linka s 24-hodinovou prevadzkou (za predpokladu, ze ma v centre mesta v noci ostat zivot) + samozrejme povinne bezpecnostny dozor = prislusnik statnej/mestskej policie a idealne aj revizor.
N9 myslis zo ZST, alebo z Ruzinova? Lebo ak z Ruzinova neviem na co su tam dve linky..
Tvoja N9 je v podstate to iste co moje N2 a N12 akurat priamo a bez prestupu na VSETKY spoje nocakov.
Vajnory - nie je problem nechat N56 (vsetky spoje pripojne na pieskoch) a N53 v useku Zlate piesky - Vajnory.
Predlzenie jazdnej doby - mozno do tej DNV, ale ka by bola N53 pripojna k N20 tak ine predlzenie nevidim.
N13 - Aspon v piatok a sobotu vecer by jazdit mohla pre "zabavajucich sa" aby ich dopravila na stanicu odkial maju pripoje - skratka spojenie uzkeho centra s NightLines.
Ale uznavam ze ta N21 je zle spravena.. napadaju ma dve alternativy: zachovanie v sucasnom rozsahu, ale cez Lamac, pricom N37 by bola pripojna na ZST Lamac. Druha riesi len staru Dubravku: orezanie na usek Alexyho (pripoj) - DNV pricom by zachadzala cez staru Dubravku.
Lepšie by bolo L 9 predĺžená do Dúbravky
a L N 5: Ružinov - Trnavské - Špitálska - Obchodná - Rača.
Prestup na iné spoje nočnej dopravy: uzol Poštová - Hodžovo nám..
a to budem akoze stihat ten isty odchod zo stanice?
cele to mas nepremyslene, rusis linky a tradicne trasy (Vajnorcania by museli zacat cestovat cez Racu), a celkovo by si jazdne doby predlzil zbytocne... ak by si chcel nocne linky tak jedine take, co budu lemovat 95% autobusovej, a z toho mi vychadza jedine N12, aj to neviem akoby sa tvarili obyvatelia starej dubravky..
a potom zavadzas uplne zbytocnu N13, vnoci tuto linku jednak netreba, jednak, ak by boli elektrickove nocne linky, tak by len kopirovala ine trasy a zbytocne ich spajala... a este by si chcel protichodnu... v noci by chodili prazne a zbytocne robili hluk