Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eraser #111151:
Neviem odkiaľ máš informácie o dôvode, prečo nezachádzajú do Petržalky maďarské Talenty, ale ja som počul úplne iný a osobne si myslím, že aj logickejší dôvod. Ale však nech napíše ten kto mi to vravel, nech to neskomolím. ?


BTW, nevie niekto v akom stave je cesta medzi Čunovom a Rajkou? Myslím tú, cez niekdajší DDRónsky pomocný hraničný priechod.
Reply on: Valec #111149:
Keď tak hovoríš, tak prečo MY BRATISLAVČANIA si na 95 z mesta o pol dvanástej musíme priplácať a ľudia z Wolfsthalu nemusia a vozia sa za denné?! ? (neni mierené na teba). Keď sú takí štedrí k Slovákom v Rakúsku prečo to nespravia aj pre tých v Maďarsku, v Rajke? Od zastávky Čuňovo-rázcestie na stanicu v Rajke to je 5km, čiže cesta asi tak na 5minút busom. Principiálne by mal DPB zaviesť aj tam linku. Určite ľudia čo šli do Rakúska a chodia tam ich decká majú viac v rozpočte ako tí čo šli "za hranice" (a to vraj so vstupom do EÚ hranice padli, ale asi len pre bohatých) do Rajky. DP veselo robil dva spoje za hodinu z Wolfsthalu jeden čas, teraz chvalabohu je to jeden do hodiny. Ľudia z Rajky by sa uspokojili bohate s linkou s intervalom 60/120/90//120 alebo aj poobede 60minút. Prípadne určite by sa spoje snažili nastaviť tak aby odchádzali 10min po príchode vlaku z Gyoru, čiže ešte by sa do toho autobusu natrepali a PLATILI ❗ by nielen "rajčania". DPB sa ešte máli, asi si myslia, že budú ryžovať zlato na 901, no určite akurát tak vyryžujú veľké kulové, a ani prípadná 801 do Rajky ich neobohatí no viem zaručiť, že ani neokradne keď sa vyše roka pokúšajú z Rajky prizvať ľudí z DPB na rokovanie, ktorí ho náležite ignorujú a potom vyhlasujú, že ich nikto neoslovil. A čo sa týka spojenie železníc tak logika nemálo vzdialená DPB. Jediný a celý problém sú MÁV, ktoré odmietajú predĺžiť 4 spoje denne na trase Gyor - Rajka do Petržalky. Síce ich osobné vlakové súpravy Siemens-Talent niesú technicky najvhodnejšie pre naše trate no Rakúske sem jazdia na výnimku a šlo by to aj na trase Rajka - Rusovce - Petržalka. Ochota neskôr bola na strane našich železníc vypravovať naše vlaky tam čiže predĺžiť dačo z Petržalky alebo vypraviť zvlášť vlak. MÁV to zamietli a vyšlo nejak napovrch, žeby im brali zisky z cestovného, ale akého keď oni sami žiadne vlaky neprevádzkujú na tejto trase? Čiže jasne MÁV na tejto trase je proti akémukoľvek spojeniu. Na ostatných hraničných prechodoch sú aspoň 4 páry osobných vlakov denne, ktoré spájaú prihraničné dediny a plus nejaké rýchliky, ktoré ale okrem prihraničných staníc v ostatných menších staniciach nestoja.
Reply on: Mikimaus #111044:
myslíš ten, čo najnovšie "určite bude do konca roka" ? lebo najnovšie prišiel s tým, že na kĺby budú dva tendre, jeden "menší" a druhý na tých vyše 200...
Re #111131 Ike: žeby chceli postupne spraviť aj N901? samozrejme so 100-percentným príplatkom? ?
Reply on: bwd #111104:
Ak ti ide o spojenie dvoch obcí (či v tomto prípade obce Kittsee s mestom Bratislava), tak je to spojenie dostatočné. Nie je úlohou DPB, ani mesta Bratislava, zabezpečovať spojenie do zahraničnej obce len preto, že niekto tam má obľúbenú krčmu (príp. inú "atrakciu"). ?
Reply on: S499.1023 #111061:
Čo som ja počul, tak sa jednalo o predĺženie trate po Trenčianskej, keďže na mieste súčasného sociálneho zariadenia v Ružovej Doline chce nejaký investor niečo postaviť.
Reply on: Peon #111145:
Jéminé ? Takto to dopadne, keď sem šípku nemôžem skúsiť názorne ukázať... Správne to je takto:

3; ...
a) „šípka v smere dozadu“ (spoje idúce iba po VW)
b) „šípka v smere dopredu“ (spoje s prestupom pri VW na iný spoj smer Mláka)
c) taká vizuálne iná „šípka v smere dozadu“ (spoj idúci iba po zastávku "Pri kríži")
Reply on: Eury #111144:
Takže 192-ka nemá vlastný CP? ? Na CP 92-ky tie skrátené spoje určite iba zbytočne mýlia ľudí...

Nedávno som potreboval pre niekoho zistiť za akých podmienok a ako konkrétne si môže vybaviť v DPB dôchodcovskú zľavu. Na webe DPB som o tom nič nenašiel. Ešte šťastie, že existuje imhd, kde je to zrozumiteľne napísané. ?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=252e232f34293a35ef2b33ef2f262e29#dochodcovia

A ako som tak čítal prímestskú tarifu Slovak Lines, nikde som tam nenašiel zmienku o tarife pre dôchodcov do 70 rokov, zato poslanci NR SR aj sudcovia Ústavného súdu SR sa aj tam môžu vyvážať bezplatne. ?
AKÉ PIKTOGRAMY SÚ V POZNÁMKACH NA ZASTÁVKOVÝCH CP?

Teraz tu mám zopár otázok pre všímavých jedincov. ?

1; Na ktorých linkách sa tie piktogramy používajú (kvôli zachádzaniu /odlišnej trase/ niektorých spojov)? Mne teraz napadá len 63, 77, 79 a nejaké tie dojazdy do vozovne...

2; Odkedy sa používajú také tie šípky?

3; Používajú sa ešte také tie štvorčeky, trojuholníky, kružnice či čo sa to vlastne ešte používa(lo)?

Totiž na zastávkových CP 23-ky v smere z Lamača sa mi páči, že po novom je to takto:
a) „šípka v smere dopredu“ (spoje idúce iba po VW)
b) „šípka v smere dozadu“ (spoje s prestupom pri VW na iný spoj smer Mláka)
c) taká vizuálne iná „šípka v smere dozadu“ (spoj končiaci na zastávke "Pri kríži")

Myslím si, že v tomto prípade je to lepšie ako v CP na imhd. Tam je to takto:
a) v (spoje idúce iba po VW)
b) W (spoje s prestupom pri VW na iný spoj smer Mláka)
c) p (spoj končiaci na zastávke "Pri kríži")

Teda to "p" je myslím, že lepšie na CP imhd, ale oproti "v" a "W" sú podľa mňa zrozumitelnejšie tie šípky. ?

4; Napr. na zastávkových CP 63-ky (smer Avion) sú akým piktogramom označené spoje idúce iba po Bojnickú a akým spoje nezachádzajúce cez Tesco Lamač?

Lebo na tie končiace na Bojnickej by sa asi hodila tá „šípka v smere dozadu“, ale na spoje nezachádzajúce cez Tesco Lamač sa „šípka v smere dopredu“ ani žiadna iná šípka určite nehodí...

UPOZORNENIE: V príspevku #111143 som zrejme použil pre imhd nekorektné alebo neznáme spojenie znakov (pomlčka a hneď za ňou taká špicatá zátvorka). Pravdepodobne preto mi to ten príspevok pokazilo... Admini, prosím, zmažte ten nepodarok. Ďakujem.
Reply on: Peon #111143:
No ja som si dnes všimol CP 92/192. Tam s=u tuším až tri piktogramy ?
AKÉ PIKTOGRAMY SÚ V POZNÁMKACH NA ZASTÁVKOVÝCH CP?

Teraz tu mám zopár otázok pre všímavých jedincov. ?

1; Na ktorých linkách sa tie piktogramy používajú (kvôli zachádzaniu /odlišnej trase/ niektorých spojov)? Mne teraz z hlavy napadá len 63, 77, 79 a nejaké tie dojazdy do vozovne...

2; Odkedy sa používajú také tie šípky?

3; Používajú sa ešte také tie štvorčeky, trojuholníky či čo sa to vlastne ešte používa(lo)?

Totiž na 23-ke sa mi veľmi páči, že na zastávkových CP 23-ky v smere z Lamača je to po novom takto:
a) spoje s prestupom pri VW na iný spoj smer Mláka
c) taká vizuálne iná
Reply on: Ike #111130:
Presne tak, kto chodí 23:10 h do Wolfsthalu a 23:30 h z Wolfsthalu (cez pracovné dni aj cez víkendy), keď v "normálnejších" časoch tým takmer nikto nechodí? Aj po 21 h a po 22 h chodí tá 901-ka určite prázdna...

A cez pracovné dni by som teoreticky pochopil tie odchody po 6 h, ale ten 05:10 h spod Nového Mosta a 05:30 h z Wolfsthalu tiež neviem pre koho by teoreticky mohli byť...

Pritom netreba zabúdať, že každú hodinu po celý deň môžu ľudia využiť aj Slovak Lines idúce z Viedne / do Viedne - avšak za o čosi vyššie cestovné...

A ak by tá 901-ka mala teoreticky slúžiť ako prípoj na vlak z Wolfsthalu, tak čakanie na vlak 26 minút (resp. v smere do Bratislavy čakanie na 901-ku 20 minút) sa za normálny prípoj určite nedá považovať...
Reply on: stevo #111140:
samozrejme myslel som poslednu dennu 95 zo Safka 23:30 co zrusili a dali N95 s vydieracskym priplatkom k predplatenej sluzbe.
Reply on: stevo #111139:
Hajzli! 95 zo Safka, Bratislavcanom ktori to cele platia, zrusili a dali N95 so specialnym priplatkom za nadstandardnu sluzbu! A prazdny bus pre kamaratov 23:30 bez nocneho priplatku! Hajzli!
Ako pisal BWD, mali by sme ich ukamenovat na Olejkarskej ako nam pluju do oci! ?
Reply on: Ike #111131:
23:30 je uz Night lines!!! aky priplatok je tam aplikovany?!!!
Reply on: Petto #111135:
fy ELZA nezabezpečuje výstavbu koľajového zvršku, ale väčšinou iba trolejového vedenia.
Reply on: hoppusmark01 #111133:
Trať by mala robiť Trnavská stavebná spoločnosť, tam sa treba sťažovať.
Reply on: hoppusmark01 #111129:
O trávu nejde, tá sa dá spraviť aj na podvaloch, čo dali na Miletičovu, čo je by som povedal bežnejšie...
Reply on: hoppusmark01 #111133:
Elektrickovu trat pri Mileticke robila -aspon co som videl - firma ELZA - mimochodom oddnes robili uz na trolejbusovej otocke na Riviere - videl som tam minimalne 4 vacsie auta s logom firmy
Reply on: Ámos #111122:
"bwd: vidim ze si objavil ameriku stym predlzenim L80"

A na túto "múdrosť" si prišiel ako?
Reply on: TeBeCe #111132:
aha. no ja som si myslel, ze to robil DPB sam, kedze ani v jednom clanku v novinach ani nikde inde nebola zmienka, ze by to robila externa firma..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.