Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #138705:
dosť kontrastne vyznieva to, že napr. na takej L88, alebo 96 som videl ako šofér osobne pomáha vozíčkarovi do autobusu (a kompenzuje tak dôsledky záhradníckých praktík v DPB...), oproti tomu šofér čo mu stačí akurát tak vysunúť plošinu sa na vozíčkara z vysoka vy... ?
Reply on: Emo #138715:
áno viem čo by sa stalo, a predstava je krásna - idioti s autami by trčali v zápche a normálne zmýšľajúci ľudia by sa odviezli kapacitnou električkou! Samozrejme, že je to strašná predstava dokým budú dopravný podnik držať v hrsti idioti čo sa vozia od nepamäti autom a MHD im slúži iba ako kľúč k hlasom voličov. To je predstava, ktorá straší aj mňa, že by sa tá trať vybudovala, boli by vozidlá ale pri súčasnej schopnosti vedenia DPB a mesta by trať schátrala a vozidlá by nemali desiatky rokov náhradníkov...
Reply on: Emo #138724:
keď si zoberiem, že dnešné električky dokážu odviezť naraz až 250 cestujúcich a to aj pri 6os/mxm a keď uvážim aj pri extrémne utopistickom faktore, žeby každé auto viezlo 4 ľudí (vzhľadom na to, čo ráno vidím, tak vidieť auto vezúce 2 ľudí je tiež rarita, tak číslo 2 postačí...), tak je to 62-63 áut. Jednoznačne som ja pre električku a na autá môžem z vysoka srať. Roky sa IAD ustupuje a na MHD sa serie. A vidno nejaké zlepšenie? Žiadne, vecí sú čím ďalej tým horšie a IAD si žiada stále viac a viac. Ale čo vyžaduje električková trať? Jednorázovo vyčleniť pre ňu priestor, financie, vystavať, raz za čas rekonštrukcia a električka nepožaduje ani žiadne parkovacie miesta v centre, neznečisťuje ovzdušie a argumenty o hlučnosti sú irelevantné a môže ich vysloviť akurát tak človek čo vyslovene stojí proti električke.
Reply on: Nal Sehel #138738:
"Sú 3. dverové -bombovo vhodne do MHD???" - Su linky kde sa trojdveraky mozu hodit (teda ani nie tak to ze maju len 3 dvere, ale to ze maju viac miest na sedenie namiesto snahy o to narvat tam co najviac ludi).

Osobne som velmi rad ze ich kupili a len blazon sa na to moze stazovat.
Dnes postupne na ,,JD " privážajú 8-10 r. najazdených cez 400000 km- kĺbové busy Mercedesy. V Nitre ich strekli na červeno a prirobili klímu. Sú 3. dverové -bombovo vhodne do MHD??? Na vodičov sa znovu vysrali - nemajú žiadnu kabínu.Budú premávať na L21 - Vodiči čo teraz majú vozy 1631, 1632 atď majú smolu- dostanú tie nepodarené medvede. DPB ich prenajal na 3 r. / hlúposť tie V BA zhnijú /od Nitrianskej firmy, ktorá ich kúpila cez Poľsko z Nemecka. Takto voľajako si podnikateľ a terajší GR. Darkay, predseda predstavenstva Záhradník a hovorca DPB Kavecký predstavuje rozvoj a zlepšenie MHD. HOVNO- Derkay perie mafiánske chechtáky cez DPB, Záhradník kandiduje za ,,OK" na župana a Kavecký mu robí predsedu v ,,OK" Podarené trojka- Doprava a ich vrecka majú prednosť!!!! Srať na cestujúcich a vodiči - veď dostali tie podpriemerné uniformy- na né!!! A čo na to primátor, predseda vlády atď. Ha - zlodej nikdy nekričí chyťte zlodeja!!
Reply on: tr3mp #138732:
S-Bahnom môže jazdiť na hlavnú stanicu vlado13, Škovránok a du.nč.o. (keď už má tú režimku) ? . Ja by som napríklad od Molodoj Gvardii k YMCE S-Bahnom nejazdil ? .
Reply on: tr3mp #138732:
Ja už píšem úplné somariny, správne má byť:
Riešením by bolo vedenie trate po južne stane Šancovej (už od Hlavnej stanice).
Reply on: 810zssk #138731:
Išlo by všetko. Len koľko by to stálo...
Reply on: Beus #138728:
Ďakujem Ti, náčelník, že si sa ma zastal ? . To vieš, T3SUCS nie je autoškolaská Š120 ? .
Ešte upresním, že vozy T3CS, ktoré nemali kúrenie od zrýchľovača a teda ani vykurovcí kanál popri pravej strane vozidla, mali kúrenie pôvodne zapojené tak, že 1. poloha kúrenia zapínala každú druhú sériu špirál pod sedačkami. Obmedzenie len na kúrenie piesočníkov je "úsporný" a "zlepšovací" návrh vtedajšieho DPMB, mám vážnu obavu, že táto úprava nikdy nebola ani schválená, vtedy sa na to veľmi nehralo 🙂.
Keby sem niekedy prišiel ing. Poltretina, tak by nám namiesto kázania o zastaralosti a nemodernosti metrového rozchodu (v tejto súvislosti bude zaujímavé konštatovanie, že ak by sme "normálnym" nazvali ten najrozšírenejší rozchod, bude to u električiek práve metrový ? ) mohol porozprávať niečo o takýchto veciach.
Reply on: S499.1023 #138729:
"Aj keď to odbočenie z Račianskej na Šancovú si neviem dosť dobre predstaviť"
Ja by som ho tam nedával, maximálne ako manipulačné. Veď z Rače na Hlavnú stanicu sa predsa bude jazdiť S-bahnom 🙂

"prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie"
Riešením by bolo vedenie trate po južne stane Štefanovičovej (už od Hlavnej stanice).
Reply on: S499.1023 #138729:
Neslo by to spravit podzemne? Stalo by to mozno kustik z "namestia" na Racku, ale snad by to bolo mozne.
Podľa mňa najlacnejšie by bolo urobiť jednosmerný okruh s tým, že Štefánikova, Šancova, Karadžičova, Dostojevského, Staromestská atď by boli jednosmerné ulice s tromi pruhmi a azda by sa tie koľaje niekde vopchali......
?
Reply on: tr3mp #138723:
Aha, tak to potom hej. Aj keď to odbočenie z Račianskej na Šancovú si neviem dosť dobre predstaviť, prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie ? . Veď aj manipulačné odbočenie od Ružinova na Vajnorskú a vice versa bolo zrušené kvôli tomu, že do signálneho plánu križovatky, limitovaného vtedy radičom EST na 90 s, prípadne nadradeným radičom BA na 99s, sa nedala zakomponovať dostatočne dlhá fáza "voľno" pre tento smer.
Reply on: 2xT3SUCS #138691:
Musím Ťa poopraviť - zrýchlovačové T3 majú kúrenie zapojene tak, ako vraví S499.1023, jemu veriť môžeš - hoci s tými vozmi "len" jazdil, vie toho o ich zapojení viac než mnohí dielenskí, ktorí ich majú opravovať. Len upresním - poloha "0" (prirodzene) nekúri, pri "1" sa zapínajú špirály vo vzduchovom kanáli po pravej strane v celej dĺžke voza (áno, v ňom sú špirály tiež, a ak je v polohe "1" plech kanála miestami studený, tak sú niektoré špirály vadné, ak je studený celý, asi je vadný 24V obvod stykača/stykač/600V poistka) a tiež pod piesočníkmi, v polohe "2" sa k nim pridávajú špirály pod sedačkami. O prepojení kúrenia medzi vozmi som nevedel, my to tak na našich krasňanských T3G a T3M už nejaký čas máme a som rád že aj na Juráku sa nechali inšpirovať. V tom prípade všetko platí pre oba vozy rovnako.
Kúrenie odpadovým teplom od zrýchlovača nie je blbosť, ale presne ako hovorí S499.1023, funguje len keď zrýchlovač nejaké teplo vyvíja, teda v prvých fázach rozjazdu voza (až do postupného vychladnutia) a pri brzdení - čím silnejšie a čím z vyššej rýchlosti, tým viac tepla vyrobí. Pri voľnobehu a pri státí v kľude zrýchlovač vďaka intenzívnemu fúkaniu MG pomerne rýchlo vychladne, takže po 10-15 sekundách už, prirodzene, nekúri vôbec - nemá čím, keď cezeň nepreteká prúd (resp. pri voľnobehu preteká, ale veľmi málo - len prúd prípravy). Preto v zime nemám rád vodičov, ktorí so zrýchlovačmi jazdia dlhé úseky voľnobehom a málo brzdia - málo nakúria zrýchlovačom do voza 🙂
Reply on: skalak #138726:
Haha
Zahradník je o.i. aj Predseda komisie mestského zastupiteľstva pre správu a podnikanie s majetkom mesta.
Reply on: no.ev.di. #138656:
V prípade jedného pruhu by tá zápcha bola ďaleko väčšia.
Reply on: S499.1023 #138718:
"Bol by som zásadne proti zrušeniu "priečnej osi" a tepereniu sa na Huptbahnhof cez celé mesto z Ružinova a Nového Mesta."
#138686 tr3mp: "- Vybudovať ET Hlavná stanica - Šancová - Trnavské mýto"

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.