Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky1 #141138:
To je pravda, sám sa držím radšej tyče. Ale písať o držiakoch, že si do nich človek buchne, to je prehnané.

Električka s reklamou je rozhodne krajšia ako posprejovaná. A že je reklamy priveľa - stopercentne súhlasím, ale to platí všeobecne. Samému mi to vadí, ale čo narobím? Nič. Vieš, žijeme proste v konzumnej spoločnosti a výrobcovia, ak chcú tovar predať, musia mať reklamu. Takže treba to brať aj z tejto strany.
Reply on: Mischo1 #141141:
V 1999 vodič púšťa hlášku "Nestojte vo dverách" (alebo tak nejako).
Reply on: Solider #141152:
tým sa nahromadia peniaze, alebo na čo reaguješ?
Reply on: Puki #141149:
podľa všetkého nie,
decentralizácia by bola asi sprevádzaná aj novým podielom prerodeľovania daní, to sa nestalo, vtedajší MF vyhlásil, že existujúce pokrývajú potreby, neposkytnuti sa pokúsil obhájiťnovelou vtedajšieho zákona o dani z nehnuteľností zákon, ktorou oslobodil od dane z pozemkov, stavieb pozemky a stavby vo vlastníctve obce, miest BA a KE alebo VÚC, alebo zverených tymito subjektmi do správy RO alebo PO, zároveň dal samosprávam možnosť manipulovať s rozsahom sadzby dane z pozemkov od - 90 % do + 100 %, u dane zo stavieb zase oprávenenie znížiť koeficienty,
jednoducho sa škrtol jeden z dlhročných titulov samostatnej kapitoly ŠR Všeobecná pokladničná správa
Reply on: levan #141150:
Napríklad tak, že po zreformovaní zdravotníctva a iných služieb, ktoré sú v dezolátnom stave, pôjde na rad doprava.
Reply on: Puki #141149:
Áno, presne to. Ja si to viem predstaviť napríklad čo sa týka dotácií na zelené projekty, napríklad výstavby trolejbusových, alebo električkových tratí, tam by štát mohol prihodiť nejaké percentá. Dúfam, že sa chápeme.
Reply on: Solider #141147:
trvdenie o zrušení z dôvodov šetrenia je odvážne, je to v dôvodovej správe k návrhu ŠR?
ako si predstavuješ nahromadenie peňazí na dopravu? nejaký nový štátny fond, do ktorého bude plynúť časť daňových i nedaňových príjmov a tam budú "čakať" až sa ich dosť nazberá?
Reply on: Solider #141147:
A nie náhodou v rámci decentralizácie a konkrétne fiškálnej decentralizácie? A ja si zas neviem predstaviť znovuzavedenie dotácie na dopravu štátom.
Reply on: AAA #141091:
neviem,
čítal som ho niekedy v roku 1996 alebo 97 v rámci prístupového procesu SR do EÚ, nepracujem s ním,
mali by ho mať na MV a MZV,
zákon o hlásení pobytu poznám, je z roku 1998 a má 14 noviel, z toho 11 s účinnosťou od vstupu do EÚ, ale iba 1 po našom pripojení do Schengenu, ani á sa netýkala ohlasovacej povinnosti odchodu do cudziny, pobytu v cudzine atď.
Reply on: levan #141146:
Myslíš si, že mi to uniklo? Samozrejme, že to viem, zrušilo sa to v rámci šetrenia. Bol to síce razantný krok, avšak na tú situáciu, aká bola, bolo dobrým riešením. Raz, ak sa znova nahromadia financie na dopravu, by som si to vedel predstaviť obnovené 🙂
Reply on: Solider #141088:
dotácie zo ŠR na MHD zrušili v roku 2004
Reply on: Mischo1 #141141:
Ktoré typy vozidiel a celkovo približne koľko imá funkčný mikrofón na informovanie cestujúcich?
Reply on: S499.1023 #141066:
je to tvoj problém, ak textu iného prisudzuješ vlastný spôsob myslenia
Reply on: luky133 #141136:
tá hláška by pomohla vyprázdniť vozidlo akurát možno ? niektorí by v šoku vystúpili aj cez zatvorené dvere ?
Reply on: S499.1023 #141065:
pôvodne išlo o všeobecný prístup,
ČR je jeden zo štátov, kde sa uplatňuje inštitút trvalého pobytu, ale neviem o tom, že s vylúčením rovnocenného typu pobytu v inej krajine,
zákon o hlásení pobytu dovoľuje občanovi SR iba jeden trvalý pobyt na území SR, ale súbeh s trvalým pobytom v inej krajine neupravuje,
na základe som presvedčený, že občan SR môže mať 2 i viac trvalých pobytov súčasne, z toho 1 na území SR,
zákon o OP obsahuje ust. o strate platnosti OP odhlásením sa z trvalého pobytu v SR, neplatný OP sa odoberá,
to však neznamená, že existuje všeobecná povinnosť sa odhlasovať z trvalého pobytu v SR, ak idem na dlhý čas bývať do iného štátu, zákon o hlásení pobytu používa pojem "trvalo žiť v zahraničí", je to taký klasický právnický chyták, lebo niet vymedzenia obsahu tohto pojmu, trvalo bežne znamená stálo, ustavične, neprerušovane v čase, alebo nemenne, taký výklad by znamenal nemožnosť návratu na územie SR, čo by bolo v rozpore s ústavou, ktorá občanovi SR zaručuje slobodný vstup na jej územie,
zostáva ešte význam trvajúci dlhší čas, nikto ani nenavrhol koľko dní, týždňov, mesiacov alebo rokov musí uplynúť, aby to bolo považované za dlhší čas, zákon o hlásení pobytu obsahuje povinnosť ohlásiť vycestovanie do cudziny na čas presahujúci 90 dní, každý občan SR, ktorý sa vráti do SR najneskôr 91. deň po dni vycestovania a ďalší deň zase vycestuje, nemusí hlásiť ani túto okolnosť, v rámci krajín Schengenu neexistuje evidencia pohybu cez vnútorné hranice, za istých okolností, ak nevyvedie náš občan v cudzine nejakú hlúposť, pri ktorej sa zapisujú osobné údaje, miesto, dátum a čas, postačí mať „svedka“, ktorý by „dosvedčil“, že ho „videl“ alebo s ním „hovoril“,
naši občania (veľvyslanci, pracovníci ZÚ, stálych misií SR pri medzinárodných organizáciách, spravodajcovia médií a pod.) na území Schengenu bežne žijú 3 a viac rokov, trvalý pobyt na území SR im zostáva zachovaný, všetci z nich sú zároveň prihlásený na pobyt v tej či onej krajine,
som toho názoru, že bolo plne tvojím slobodným rozhodnutím zrušiť trvalý pobyt v SR, ale nebola to nevyhnutná povinnosť,
Reply on: luky133 #141136:
Už sa stalo na L32 v stredu o 8:16 odchod zo zs majernikova, vodic 1201 cez mikrofon poprosil cestujuceho o zlozenie batohu zo sedadla...
Reply on: Peter6607 #141125:
Ako môžeš vedieť, že sú to vraky? Ešte sa len dokončujú a reálne nemajú najazdený ako kilometer ale už vieš, že sú to vraky... Navyše zatiaľ vyrábaná výzbroj od firmy Czetro je relatívne spoľahlivá.
Reply on: 810zssk #141118:


A preco nenechat nieco na zburanie aj dalsim generaciam? Ale to by nesmela Bratislavu postihnut zivelna pohroma zvana Durkovsky. Ten chlap nenechal na pokoji jeden jediny meter stvorcovy v tomto meste. Buducim generaciam tu zostal naozaj iba minimalny priestor na realizaciu ich predstav.
Reply on: Emo #141096:

Súhlasím s názorom, že reklamy je v bratislavskej MHD priveľa. Vadí mi, že sa musím voziť v električkách, ktoré sú zvonku pomaľované tak, že ani najväčší sprejeri by ich nedokázali viac počarbať. A podobne ako autorovi príspevku mi vadia aj reklamné držiaky, o ktoré si pravidlene udieram hlavu... Málokto z cestujúcich (aj tých s nižšou postavou) tieto držiaky skutočne používa, radšej sa držia úchytiek na sedadlách.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: luky133 #141133:

Dobrý nápad, a hlavne by tiež mohli v Bratislave využívať Mestkú Políciu namiesto tých blbých SBS. A odpadol by aj problém overovania totožnosti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.