práve to slovo "esteticka " bude asi najväčším problémov budovy JeTiho
Re #141123 MatejBA Re #141128 Preßburg.Germane: k horeniu SU som nedávno čítal medzi ohlasmi na sme, že ono to napokon ani nebola chyba Solarisu, ale vraj dielní, ktoré tam liali olej ako divé a že bolo otázkou času, kedy to začne horieť... keď budem mať čas, skúsim to pohľadať...
Re #141156 Emo: som sa už o jeden treskol, takže nato pozor...
Trochu mylná predstava o decentralizácii, že sa jednoducho škrtol jeden z dlhoročných titulov štátneho rozpočtu... Tak na začiatok, decentralizácia prebiehala postupne od 1.1.2002 do 31.12.2004, kedy postupne prechádzali kompetencie na obce a VÚC - prechodne boli tieto kompetencie dotované účelovými dotáciami.
Nový systém financovania vstúpil do platnosti 1.1.2005, odkedy samospráva hospodári s originálnymi kompetenciami samostatne. Kompetencie v rámci preneseného výkonu sú naďalej financované zo štátneho rozpočtu.
Pre podloženie môjho názoru ti odporúčam naštudovať zákony: 564/2004 - o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve, ďalej 668/2004 - o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve, 582/2004 a na záver 583/2004
"Ak je hocijaka stavba technickou, alebo dizajnovou raritou nech zostane na mieste aj ked ma spatit okolie (lebo PKO je vzhladovo naozaj otrasne)."
Vec názoru. Podľa mňa zase okolie špatí práve River Park.
"Ale ak je to radova stavba akych mozme po Europe najst desiatky, nech sa zbura."
No tak ja síce tiež nie som odborník, ale neviem o žiadnej podobnej budove vo svete.
"A beztak si myslim ze aj keby sa to zachranilo, dalsie generacie to zburaju, lebo drviva vacsina z tych co su za zachranu (radovy obcania, nie architekti, etc.) to preferuju najma z dovodu ze maju na tu budovu nejake spomienky, etc. To dalsie generacie mat nebudu a pride cas kedy by sa to aj tak zburalo."
To môžme takto zbúrať celú Bratislavu, "však raz sa to aj tak zbúra".
"A ked sa najde este aj taky debil co si trufne predbehnut na tom mieste, mam dobry navod ako na nich: predlzit liniu s vodiacimi doskami a potom uz nech si robia co chcu."
Stopercentne sa takí najdu, mnohí sú na to drzí dosť. A tie rakúske šikany sa mi veľmi ľúbia, toto malo byť u nás už aspoň pred 10 rokmi. ?
"Čo sa týka Bratislavských vozidiel Solaris - myslím si, že boli predsa len trochu odfláknuté. Zrejme si niekto povedal, že však to ide len na Slovensko, tak sa s tým netreba extra piplať. Len to akosi trochu "prepískli" a to sa im vypomstilo."
To silne pochybujem, že by to v Solarise spravili zámerne. Však by si ušili dobrý bič na seba - strata dôvery v značku. To si nikto nedovolí, lebo to by samozrejme znamenalo aj ušlý zisk, to hádam netreba pripomínať. ?
To je pravda, sám sa držím radšej tyče. Ale písať o držiakoch, že si do nich človek buchne, to je prehnané.
Električka s reklamou je rozhodne krajšia ako posprejovaná. A že je reklamy priveľa - stopercentne súhlasím, ale to platí všeobecne. Samému mi to vadí, ale čo narobím? Nič. Vieš, žijeme proste v konzumnej spoločnosti a výrobcovia, ak chcú tovar predať, musia mať reklamu. Takže treba to brať aj z tejto strany.
podľa všetkého nie,
decentralizácia by bola asi sprevádzaná aj novým podielom prerodeľovania daní, to sa nestalo, vtedajší MF vyhlásil, že existujúce pokrývajú potreby, neposkytnuti sa pokúsil obhájiťnovelou vtedajšieho zákona o dani z nehnuteľností zákon, ktorou oslobodil od dane z pozemkov, stavieb pozemky a stavby vo vlastníctve obce, miest BA a KE alebo VÚC, alebo zverených tymito subjektmi do správy RO alebo PO, zároveň dal samosprávam možnosť manipulovať s rozsahom sadzby dane z pozemkov od - 90 % do + 100 %, u dane zo stavieb zase oprávenenie znížiť koeficienty,
jednoducho sa škrtol jeden z dlhročných titulov samostatnej kapitoly ŠR Všeobecná pokladničná správa
Áno, presne to. Ja si to viem predstaviť napríklad čo sa týka dotácií na zelené projekty, napríklad výstavby trolejbusových, alebo električkových tratí, tam by štát mohol prihodiť nejaké percentá. Dúfam, že sa chápeme.
trvdenie o zrušení z dôvodov šetrenia je odvážne, je to v dôvodovej správe k návrhu ŠR?
ako si predstavuješ nahromadenie peňazí na dopravu? nejaký nový štátny fond, do ktorého bude plynúť časť daňových i nedaňových príjmov a tam budú "čakať" až sa ich dosť nazberá?
neviem,
čítal som ho niekedy v roku 1996 alebo 97 v rámci prístupového procesu SR do EÚ, nepracujem s ním,
mali by ho mať na MV a MZV,
zákon o hlásení pobytu poznám, je z roku 1998 a má 14 noviel, z toho 11 s účinnosťou od vstupu do EÚ, ale iba 1 po našom pripojení do Schengenu, ani á sa netýkala ohlasovacej povinnosti odchodu do cudziny, pobytu v cudzine atď.
Myslíš si, že mi to uniklo? Samozrejme, že to viem, zrušilo sa to v rámci šetrenia. Bol to síce razantný krok, avšak na tú situáciu, aká bola, bolo dobrým riešením. Raz, ak sa znova nahromadia financie na dopravu, by som si to vedel predstaviť obnovené
levan
ako si predstavuješ nahromadenie peňazí na dopravu? nejaký nový štátny fond, do ktorého bude plynúť časť daňových i nedaňových príjmov a tam budú "čakať" až sa ich dosť nazberá?