Ked si vsimnes v Polsku uz PKP chystaju obnovu vozoveho parku, nove stanice atd. U nas NIKTO nepredlozil ZIADNE riesenie verejnej dopravy (okrem toho ze Kratochvilova vyhlasila ze po Vajnorskej bude pristup k stadionu trolejbusmi).
Hold, Slovensko ? Ja sa obávam či sa bude NIEČO vôbec robiť. Predstavujem si rozkopanú hlavnú stanicu, osožákov vyberajúcich pokuty, posilové spoje na 61-tke označené ako X61, špeciálna linka zo stanica a letiska na štadión a na nej 2638 ktorá si bude veselo vytrubovať ? ? ?
Tu sa naozaj nič nerobí. Teda aspoň zatiaľ. Snáď sa do 2011 veľa vecí zmení, dúfajme. Možno by som chcel veľa, ale zopakovať taký FIS, ako bol v 1970, by tiež nebolo na škodu ?
Teraz si s prepáčením kakáš do úst. Ak vravíš, že samotná trasa električky je priestorom pre hĺbenie (aj to iba v Dúbravke a Ružinove, pretože trasa v Karlovej Vsi je diametralne odlišná), tak potom nemôže byť žiaden problém prebudovaváť existujúce trasy, ktoré by si vraj hĺbil pre metro.
Zaujímavé je to, že pri hĺbení v samotnej trase električky pre metro by sa nemuselo vyvylastňovať, neboli by vynútené náklady, atď., ale ak by sa v samotnej trase mal postaviť podjazd alebo absolútna preferencia, zrazu by išlo o vynútené náklady, vyvlastňovanie a výkup nových pozemkov.
Toto mi vysvetli, ako je tento zjav medzi nebom a zemou možný? ?
Prechod električky cez Šafko je realizovateľný povrchovým spôsobom bez semafórov s prednosťou električiek (pri vylúčení IAD zo Šturovej a zo starého mosta) podobne ako Hurbanovo námestie.
"v ostatných častiach Európy a nie len Európy, prežíva električka renesanciu" - To je pravda, ale všade sa nájdu aj odporcovia (viď referendum vo Florencii). Dôležitú úlohu má jednoznačný postoj vedenia mesta. Bratislavskí radní svojou nerozhodnosťou nahrávajú práve odporcom električiek, pretože neinformovaní ľudia ľahšie podliehajú demagógii.
"Keď postavíš Slovači na váhy električky s intervalom 90 sekúnd a vlakom s intervalom 4-5 minúty, tak ver, že si radšej vyberú električku." - Na základe akých skúseností si prišiel na to, že si Slovač vyberie lepšie riešenie?
?
"Myslím si, že nové autobusy a trebárs aj tie trolejbusy cez Apolo by to zvládli" - radšej takto, ako vyhadzovať VEĽA peňazí na zlé riešenie. Ale to "zvládli" je veľmi relatívne. Električka by to aj zvládla, aj by dopravu v Petržalke pre veľké množstvo obyvateľov podstatne zlepšila. Aj pre tých, ktorí si to teraz nepripúšťajú.
"Neviem či u nás dopravu /budúcu/ bez metra možno stále nazývať NS. To som ešte nie úplne vyriešil s mojim svedomím." - Tvoje svedomie môže byť kľudné ? , pokiaľ nebude mať Bratislava milión obyvateľov, bez metra sa zaobíde. Okrem toho, napríklad budúci S-Bahn by mohol prebrať v roku 2015 možno 10% osobokilometrov MHD, takže E+TB+A+SB+L (to L je lodná doprava ? ).
Celkom by ma zaujímalo odkiaľ si opísal túto poučku! Aby domovník z Fosterovej poznal niečo takéto....pochybujem. Aj keď neviem prečo sa ťo to vôbec pýtam, aj tak to budeš ignorovať, ako všetky otázky na ktoré nepoznáš odpoveď.
Suhlas. Vyhlasujem bojkot diskusneho fora iMHD, kto sa prida?
Ak tu ostane ten clovek sam tak ho to prestane bavit. Sam rozprava nieco v zmysle: ked niekto povie svoj nazor tak je zle, lebo bla bla bla..ale jeho NAZOR je najsamlepsejsi a kto ho kritizuje je ten bad ?
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=3747
(clanok o uspechu Solarisu v Polsku)
"To všetko záleží od našich klientov a ich finančných možností na obnovu autobusových parkov. Domnievame sa, že blížiace sa Majstrovstvá Európy vo futbale v roku 2012 budú hnacím motorom konjuktúry taktiež v odbore verejnej dopravy - komentuje Krzysztof Olszewski zo Solaris Bus & Coach S.A."
Solider