Stále bočíš od otázky, takže to dopoviem za Teba, áno?
Skrátka mi z toho vyplýva, že je po dopravno-organizačnej stránke úplne jedno či bude v trase petržalského koridoru NDS vedená ďalšia električková radiála alebo železničná trať. Ani jeden z Tebou menovaných parametrov to neovplyvní.
Je to chyba systemu, ktory sa realizoval a planuje v BA.
99 je najvacsii postmoderny krc v Petrzalke.
Re #98564 Vladimír: V 10-minutovej pesej vzdialenosti je mensia cast Petrzalky. Preto na cestovanie v Bratislave bol preferovanejsi trolejbus ako dalsi subsystem.
NS MHD v plytkom tuneli je cast systemoveho riesenia, ktory koresponduje s jednou trasou zamyslaneho povodneho metra.
Mám pocit, že si nezodpovedal moju otázku. V príspevku #98540 si uviedol niekoľko kritérií, ktoré električka údajne nespĺňa na to, aby mohla byť nosným dopravným systémom (názor konkrétne vyslovený v príspevku #98536).
Preto sa ešte raz pýtam. Čím konkrétne električka nespĺňa napríklad kritérium "max 10minútová pešia dostupnosť" oproti napr. Tebou preferovanej prímestskej železnici v plytkom tuneli? Resp. naopak, ako lepšie toto kritérium spĺňa prímestská vlaková jednotka?
"To ze mesto medialne a marketingovo pertraktuje elektricku ako nosny system je sice skutocnostou, ale skutocnostou je aj to, ze elektricka nesplna kriteria na to, aby bola nosnym systemom."
Ja som tú druhú časť vety pochopil skôr všeobecnejšie. A ak to nie je plánované, tak to je chyba mesta a nie električky ako systému.
"No, ale 95 zdaleka nie je nosnym systemom a neobsluhuje celu Petrzalku ani neriesi sirsie dopravne vztahy. Pravwe to je dokazom, ze elina vlastne nic nevyriesi."
95 skutočne neobsluhuje celú Petržalku, ale práve na to je 99, aby k nej doviezla aj ľudí, ktorí nemajú 95 v priamom dosahu. Musíš uznať, že 99 obsluhuje Petržalku prakticky celú. A je mi jasné, že sú aj iné prepravné vzťahy ako Petržalka - Šafko, ale tie budú vždy, bez ohľadu na to, či na Šafko bude chodiť električka, metro alebo čokoľvek iné. ?
dobre us je na case sa z tebou rozculit a zbytocne tu neobzmrdat bolo mi ctou spoznat cloveka ktori aj vedel o com pise a bolo snim prijemne komunikovat sak ked niekedy sa zastavis u nas v blave a budes chciet tak daj vediet s pozdravom Sati ?
s ľútosťou ti môžem oznámiť, že som mal na poslednej jazde šrotík 2716, ktorý chcípal na každej križovatke, na kanáli až kým v umyvárke nechcípol úplne.... nakoniec sa okolo neho motali dielenskí (chlapi ma vytlačili z umyvárky).... ?
Ale samozrejmosťou bol krásny nápis na displeji pri ceste do vozovne... ?
Upozornovat na rozdiel medzi moznostou a realitou ma uz nebavi. Az si nastudujes investicny zamer, ktory mesto v pripade elektricky presadzuje a zistis, ze nesplna dane kriteria, mozeme pokracovat v debate.
Re #98546 Emo: No, ale 95 zdaleka nie je nosnym systemom a neobsluhuje celu Petrzalku ani neriesi sirsie dopravne vztahy. Pravwe to je dokazom, ze elina vlastne nic nevyriesi.
Re #98549 Ike: Ja sa vyjadrujem k sucasnej a planovanej podobe elektricky. Takze tvoja podmienka je splnena...
Vyjadrovat sa k niecomu imaginarnemu je jalove a zbytocne.
Re #98553 Vladimír: Trasa je dana a v oboch rieseniach je v podstate identicka. Nehovorime vsak o trase v Petrzalke, ale o dopravnom rieseni pozemna elektricka (ktoru navrhuje mesto ako docasny variant na 3 roky) verzus NS MHD v plytkom tuneli.
Re #98555 Ike: Velmi spravne. Tie lahke mestske supravy co maju jazdit ako NS MHD budu z hladiska cestujuceho ako elektricka, kvalitativne nebudu vidiet nejaky rozdiel. Rozdiel bude presne v tej technologii napajania, rozchodu atd.
Nakoľko som dnes ukončil svoje pôsobenie ako vodič autobusu v DPB, chcem sa týmto s Vami rozlúčiť... hlavne ďakujem kolegom, či už z našej vozovne ale aj tým ostatným za fajn kolektív, potom ostatným, ktorí pracujú v oblasti MHD, pretože to nie je jednoduchá práca a potom aj ostatným cestujúcim, hlavne tým, ktorí vedia pochopiť človeka v práci vodiča a občas sa mu za jeho služby, z ktorých nie všetky sú úplne samozrejmé, aj poďakujú či potešia príjemným slovom. Fanúšikom, ktorí ma nestihli, odkazujem, že majú smolu (vidieť vlka za volantom a-busu) a tí, ktorí mali tú možnosť sa so mnou previezť, dúfam, že na to nespomínajú ako na jeden z odstrašujúcich zážitkov... ?
Ešte raz vďaka, nech sa MHD v BA len a len zlepšuje, aj keď je v nej roboty ako na kostole...
Pozdravuje znova-žilinčan VLK (la viva EMtest ? )
co vravis na TEZ? je to lahky vlak alebo elektricka?
z mojho laickeho nazoru dedukujem ze z hladiska cestujuceho rychla elektricka = lahku vlak...
problem je len technologicky, ale ten cestujuceho nezaujima (napajanie, typ kolajnic, vyhybky, signalizacia...)
Ak by bolo oficialne povedane, ze NS v Bratislave su autobusy, tak okamzite ziadam predlzenie L95 zo Safka cez nam. SNP, Stefanikovu na Hl.St. Dostupnost Petrzalky z centra a Hl.St by sa tym vyrazne zlepsila, zaujem cestujucich velky. Ale zial urcite sa najdu "spekulanti", vdaka ktorym ani v buducnosti nebude tento smer dobre obsluzeny.
Nechcel som sa zapájať do tejto debaty, ale (nielen) tomuto vôbec nerozumiem:
Trasa NDS v Petržalke je až na malé variantné odchýlky v trasovaní už niekoľko desaťročí PROSTE DANÁ. Ako je KTORÉKOĽVEK z Tebou menovaných kritérií NDS ovplyvniteľné skutočnosťou, či ho bude zabezpečovať električka alebo ľahká železničná jednotka???
To jednoducho nechápem. Alebo napr. že ak to bude vlak, tak dochádzková vzdialenosť bude nižšia ako na električku?
Čo z toho električka nespĺňa? Najmä druhý bod ma zaujal, to je absolútny vrchol demagógie - to k zastávke "Marcelllooonds" budú 'ludia bežať, alebo ako bude k "Marcelllooonds" lepšia pešia dostupnosť ako k električke v tom istom koridore?
Suhlasil by som s marcelllooom ohladom NS a elektricky, len do miery, keby dodal ze v sucasnej podobe...
Pretoze v sucasnej podobne naozaj nema sancu byt elina NS.
Ak by sa ale nejakym sposobom zvysila premavkova rychlost, zabezpecila radiala, eliminovala koliznost, zriedili zastavky... tak si to viem predstavit
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sati