v Bratislave je obecou hl. mesto Bratislava s primatorom a mestskym zastupitelstvom. MC ustava nijak nedefunuje. Ak ich definuje ako dalsi stupen samospravy zakon, prosim. V tom pripade na uzemi mesta Bratislavy funguju tri samospravy.
Kvalita bratislavskeho UP je uz vec druha a urcite je tam vela rezerv, ak nie priamo hovadin... A rozpor medzi realitou a deklarovanym planom urcite nie je len v oblasti dopravy (obaja by sme nasli cely rad prikladov z roznych sfer).
Samozrejme, ze UP urcuje priamo dopravu. Jasne ze nie konkretne nestanovuje linky, hovori o relaciach a dopravnych smeroch.
Nemusela by byť len by mohla mať inú trasu a premávať cez víkendy s intervalom 30minút a cez pracovné dni 30/45/30 a od 6 do 20. Určite tá zastávka Cintorín Petržalka neni najbližšie. Okrem toho by mohol radšej od Terna ísť po Kopčianskej z ŽST Petržalka, kúpalisku, odtiaľ po Gogoľovej cez Dargovskú a Nábržnú, kde by na rohu Nábrežnej a Hrobárskej zastavil na zastávke Cintorín Petržalka čo je asi 50metrov od brány a späť šiel po Kaukazskej a zahol na Dargovsku. Poprípade by na Dargovskej mohla byť zastávka na znamenie pre tamojších ľudí.
Ok. tak ja ti zacitujem najsilnejsiu pravnu normu v state:
Prvý oddiel
ÚZEMNÁ SAMOSPRÁVA
Čl. 64
Základom územnej samosprávy je obec. Územnú samosprávu tvorí obec a vyšší územný celok.
Čl. 64a
Obec a vyšší územný celok sú samostatné územné samosprávne a správne celky Slovenskej republiky združujúce osoby, ktoré majú na ich území trvalý pobyt. Podrobnosti ustanoví zákon.
ok, a kde si nasiel to ze BA je trojstupnova... alebo si to pan pedagog vymyslel?...
Ba je z hladiska uzemnej samospravy, kam patri do miestnej uzemnej samospravy dvojstupnova... je to nepriamo v ustave a priamo v statute mesta Kosice... takisto si precitaj statu mesta Bratislavy, nic o zupanovi ani BSK tam neni...
Takze odteraz si budem u teba uctovat pravne poradenstvo a informacny servis ohladom danej problematiky.
Vzhladom na uroven jedneho i druheho v tvojom pripade to bude dobrou investiciou.
Re #98245 hoppusmark01: Bratislava ma dvojstupnovu samospravu. Jedine BA a KE maju dvojstupnovu samospravu, na rozdiel inych obci a miest, ktore maju jednostupnovu. Vyplyva to z rozneho zakona, ktorymi sa spravuju. Obce a mesta zakonom o obecnom zriadeni. BA podla zakona o hlavnom meste.
VUC je tiez uzemna samosprava, ale vyssi stupen. Zdruzuje viacero obci a miest.
A aj ked nie som pravnik, uz len z toho nazvu dokumentu "Slovensko – krajina poslancov" cloveku napadne, ze jeho zivot v meste ovplyvnuju tri hlavy samosprav a tri zastupitelstva samosprav.
btw. kde tam spominam BSK (ten tvoj "treti" stupen?) ked som hovoril ze kompetencia sa posuva z mesta na MC tak to je jasne ako facka ze z jedneho stupna (mesto) na druhy (MČ)
ale ty si v prispevku #98189 povedal toto: "v pripade uzemneho planu moze byt aj mesto, potom sa kompetencia presuva na mc, kedze tu mame dvojstupnovu samospravu"
Tak teraz sa ma tu mudrlant nesnaz ucit, ze Bratislava ma dvojstupnovu samospravu BSK a mesto+MC.
Ucit ma moze AAA, ten zda sa pravo studuje.
Re #98249 hoppusmark01: 500mil. je minimum co mesto da. Dalsie prostriedky moze mesto uvolnit ale aj nemusi. (tak ako uvolnilo na reko tunelu, pricom povodne sa stym nepocitalo)
Dalise moznosti, ktore DPB ma su: operativny lizing, vlastne zdroje, uver.
Lebo aj v tych 500mil sa urcuje ze na elektricky pojde 100mil. ale na reko K2 daju 180. (inak ako dosli na to cislo, ked vravia, ze reko jednej K2 stoji 20mil. Podla mna 8*20 je 160 nie 180... ? )
tak ešte raz: 180 mil. bude stáť reko T3, 20 mil. bude stáť jedna 25Tr, zvyšných 300 mil bude akontácia na nové autobusy. A to je všetko.. Nič viac sa za to kúpiť nedá..
500 miliónov Sk na tri roky... z toho je na 100% jasné, že za tieto 3 roky nepríde žiaden nový trojejbus (okrem toho jedného ako záloha na Dlhé Diely) a žiadna nová električka..
Dovolím si tipnúť, ako sa tieto peniaze rozdelia:
180 mil. bude stáť reko tých T3
Ámos