Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
hm, zbezne som si presiel poslednych 10 stran a zaujala ma jedna vec pri diskusii o NS MHD, vsetci akurat filozofuju o zakopavani pod zem, preferencii, o nejakom metre alebo o zostavani na povrchu - co vam tak vadi na nadzemke? da sa postavit velmi rychlo, vyrazne lacnejsie ako pod zemou, vystavba neovplyvnuje prakticky sucasnu dopravu, neobmedzuju ju ziadne dialkove vlaky, nerusi sa s automobilovou dopravou a je to urcite civilizovanejsie cestovanie s peknym vyhladom nez cestovanie pod zemou a vo svete bez problemov funguje ci uz v Bangkoku, KL alebo trebars aj v Delhi, kde je to zaroven metro fungujuce aj ako nadzemka

chapem ze v Europe nie su ludia asi velmi na nadzemky zvyknuti a su tu zalubeni do elektriciek, ale je naozaj nejaky racionalny dovod preco nemat nadzemku?
Reply on: Technopol #96621:

1. Odpovedal som a na svojej odpovedi trvam. Skutocnost, ze si ju neviete interpretovat resp. interpretujete ju zle, je Vas problem nie moj.

2. Ci ostane aj stare riesenie je vecou rozhodnutia. Ak sa uvazuje o prestavbe, da sa predpokladat, ze na starom rieseni nemame zaujem a preto ho budeme postupne utlmovat a prejdem na to nove. Ak sa nechce utlmovat, potom nie je dovod na prestavbu a ma sa ponechat to stare.

Ak sa chce ponechat to stare ale chceme ist aj do noveho, rozhodli sme sa mat dva systemy aj s vyssimi nakladmi.
Reply on: enumaelish #96617:
Isteže je lepšia. Ale určite nie tým, že má úvraťovú konečnú LíšeŇ - Mifkova alebo tým, že má pestrý vozidlový park. Je lepšia gtým, že má veľmi krátky interval na malom množstve nosných liniek.
Reply on: Marcelllooo #96618:

1. Meliete dookola to isté a neodpovedáte. Tak to zhrniem za Vás. Podľa Vašich slov električka "je barierova prekazke vo volnom pohybe" a "vadi vizualne " ale výstavba 8 a viac poschodových budov developerom "pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase developerske projekty" už barierny efekt nebude? Sám si odporujete

2. Vy viete "aké investicne polozky vyvola jeden i druhy variant" keď tvrdíte že stavba úplne nového je ekonomickejšia ?(a nehovoríme o zelenej lúke a Petržalke , ale o celej BA)
Ja som s Vami súhlasil, že áno stavba úplne nového môže byť finančne ekonomickejšia ako prestaba, ale okrem vybudovania nového Vám stále ostáva na krku aj existujúca električková sieť a ked si spočítate tieto dve položky dokopy, NEMOŽU Vám výjsť nižšie čísla. Je to ako keby ste tvrdili že prestavba starého auta je drahšia ako kúpa nového a zároveň staranie sa aj o to staré. Veď je choré čo tvrdíte !!!


Re #96620 Marcelllooo: A tu opäť trepete! Hovorilo sa o novom NDS čo nemá byť len Petržalka
Reply on: Ike #96619:
V Petrzalke v koridore Kanala mas vdaka stavebnej uzevere. podobne aj v koridore od Trnavskeho myta vdaka koridoru ZSR. A pod zemou mas "zelenej luky" kolko len chces.

A prave aj v tomto projekte, ktory je najaktualnejsi sa da este hovorit o jeho podobe.

Vsade inde mas znacne obmedzenia dopravne, dispozicne, stavebne, majetkove atd.
Reply on: Marcelllooo #96618:
to je pravda, akurat ze v BA nemas nikde zelenu luku
Reply on: Technopol #96616:

1. Ci bude nova zastavba barierov a prekazkov zalezi od architektonickeho riesenia.

2. Ake nakladove investicne polozky vyvola jeden i druhy variant? Podobne ake nakladove prevadzkove polozky vyvola jeden i druhy variant? Az budete mat vycislene tieto kosielky, potom sa mozeme hadat o jednotlivych polozkach.

Vo vseobecnosti ale plati, ze vystavba noveho (na zelenej luke) je lacnejsia a ekonomickejsia ako sanacia a prestavba stareho.
Reply on: S499.1023 #96446:
Všechno nebo nic! ? nemôžem sa na dopravu v Brne sťažovať. Je teda lepšia alebo horšia ako naša teda? Čo mi hovoríš tak začínam mať pocit, že Bratislava uber alles ?
Reply on: Marcelllooo #96597:

1a - ja som nehovoril o ničom - ja som reagoval na Váš príspevok ( s chybou, ktoru som nasledne opravil čo si zjavne nevšímate)
Ale sa to tu delí a podstate uniká otázka znie: Prečo je podľa Vás električka barierny efekt "A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich" ,ale na druhej strane nová zástavba už bariernym efektom nieje

2. Tak si to dáme ešte raz:
údžba súčasnej siete + jej prestavba sú ekonomicky nevýhodnejšie, ako údržba súčasnej siete + rekonštrukcia časti súčasnej siete + výstavba novej siete (+ samozrejme jej udržba) . No asi som debil ? ?
Reply on: sebo100 #96610:

Ráno bol na L83
Reply on: Marcelllooo #96612:
online verzia Atlasu Krajiny Slovenskej republiky. Mam k dispozicii aj kniznu verziu kde su udaje z roku 2005, ale je to velke a nemotorne
Reply on: Ike #96611:
Prosim ta, to si z akeho zdroja cerpal?
Reply on: Ike #96607:

Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni obci
http://i27.tinypic.com/21kf97l.jpg
(z mapy vidno ze imigracny boom zaznamenavaju transformovane obce v okoli BA, ubytok mensie obce a MC Bratislavy)
k legende - mig prirastok = (imig - emig)/pocet_obyv*1000

Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni okresov
http://i28.tinypic.com/2ekqb0w.jpg
(V KE a BA slaby prirastok, az ubytok, okolie BA a KE silny prirastok - suburbanne zony)

a to je z rokov 1996 - 1998, kedy este nebol ten migracny boom taky velky ako dnes... a jeho tempo stale rastie...
s tym by sa malo ratat aj pri planovani a trasovani NDS
neviete kde dnes alebo zajtra jazdy novy autobus Mercedes-bens
CapaCity?napiste ? ?
Reply on: Mikimaus #96599:
Hmm, mestský vlak na Šafku? Ak si autor myslí, že Pribinova je na Šafku, tak potom nieto divu.
Inak ako tak pozerám na tie fotky CapaCity, tak to nové logo, teda nový strieborný podklad, sa vynikajúco hodí k jeho strieborno-čierno-červenému náteru...
Nemohol by byť teda aj mestský náter strieborno-červený?
Reply on: zakaznik #96605:
tak nacrtol som velmi futuristicku viziu ? je jasne ze take nieco nehrozi:) a ten vlak ma nenapadol, sorry ?

narazal som na to ze pri sucasnom rezidentalnom ci administrativnom stavebnom boome, sa mozno v buducnosti (dalekej, ak nevynajdu teleport) uzivi aj elektricka trebars do ivanky, popripade pri realizacii podobnych projektov ako je lamacska brana, mozno aj do zahorskej ci stupavy... a potom treba rozmyslat ci cestujuci, napr z tej lamacskej brany, budu davat prednost ceste cez celu dubravku elinou alebo pojdu IAD... treba najst IAD konkurenciu a to by bola zrychlena elektricka... chcel som len naznacit ze treba mysliet dopredu a ratat s najextremnejsimi variantami. Vid za sociku prestavba Prazskej a Patronky. tam sa skutocne extremne scenare naplnili.

Nie som za metro, nestojim ani za tym aby elektricka isla silou mocou pod zem, hoci by to bolo fajn, no v BA chyba trakcia, ktora ta rychlo dopravi kam potrebujes a odkial teoreticky vyuzijes inu trakciu... taka "dialnica" medzi elektrickami, alebo ked chces, elektrickove IC ?
Reply on: zakaznik #96605:
"Momentálny realitný booom nebude trvať viac ako 10 rokov." Nebol by som si taký istý...
Reply on: Ike #96603:
Sorry.
"Ked si predstavim ze v buducnosti by som mal ist napr elinou z DNV do PK pri sucasnom stave, tak tam idem asi 2 dni a trepem sa cez mesto"
- Prečo by si, preboha do Pezinku chodil elinou? Stupava - Brnolákovo takisto... Ak aj by aj urbanizácia do r. 2050 prebiehala takým katastrofickým scenárom, ako si načrtol, tak by si tiež použil vlak s nejakým prestupom, nie električku so 140 zastávkami. ?
Momentálny realitný booom nebude trvať viac ako 10 rokov.

Re #96599 Mikimaus: Až mi naskakujú ziomomriavky keď to čítam... To načo bude 5 rokov električka Šafko - Bosákova? Veď potom, sa bude meniť rozchod, či nie? To už ozaj na tých 5 rokov nevydržia autobusy?
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.