Reply on: 810zssk #96361:
Hej, to je to zname: "Keby, keby - boli by sme v nebi"... Avsak aj tato toja teza ma dve velke a dolezite trhliny:1. Aj na radialach nie je preferencia elektrickovej dopravy a situacia sa dokonca zhorsuje (ako som spominal napriklad novymi investicnymi zamermi, kedy investor sice vyriesi krizovatku, ale urovnovo a so svetlami, lebo to je jednoduchsie a najlacnejsie ale to, ze sa tym poserka kopu dalsich veci nikoho nezaujima, ani magistrat). Takto bol pokazeny napr. vyjazd elin zo Zlatych pieskov po spusteni TESCO...
2. Keby aj radialy boli bezprolemove, hned ako dorazia do centralneho komponentu, koncia. Centralny komponent je uzke hrdlo. Bohuzial, situacia sa zacina rozsirovat aj po radialach (Vajnorska radiala az ku krizovatke ZST Nove mesto, Racianska po Mladu gardu, Ruzinovska po krizovatku s Bajkalskou, Karlovesko-dubravska prakticky az po IUVENTU).
Takze elektrickovu sustavu nemozno ani nahodou povazovat za NS MHD...
intony
Znamenalo by to, že sa konečne zabudlo na dogmatické konečné riešenie NDS v trasách pôvodne plánovaného ťažkého metra a rozvoj existujúceho koľajového systému by napredoval určite rýchlejšie.
Je mnoho riešení, ktoré by mohli električkovú dopravu zatraktívniť natoľko, aby mohla spĺňať všetky predpoklady pre spoľahlivý nosný systém.
A tým riešením by mohlo byť kľudne aj definitívne riešenie cez Starý most, s tým, že cesta by križovala trať podjazdom.
Na Námestí SNP zas do podzemia v línii Štefánikovej až na Hlavnú stanicu.
Je nezmysel budovať úplne nový podzemný koľajovej dopravy, ale pristupovať k čiastkovým riešeniam pre zrýchlenie a segregáciu električkovej dopravy.
Ešte väčším nezmyslom je myslieť si, že zdĺhavé prestupy do podzemia zrýchlia cestovanie.
Ak by pôvodný systém nebol dogmou, už teraz, pri plánovanom rozšírení Záhradníckej, by sa mohla trať riešiť mimoúrovňovo.
Nevidím dôvod, aby bola električka v Bratislave vnímaná stále ako nejaké dočasné riešenie NDS.
?