Takto by to mohlo fungovať v nejakom menšom meste, kde je všetko dôležité na jednom mieste v maličkom centre na námestí (úrady, školy, obchody a pod.) a z neho sa rozbiehajú radiály do obytných sídlisk a priemyselných zón, a aj to len za socializmu. Dnes, keď majú pozemky v centre nekresťanské ceny, nie je mysliteľné, že by sa tam budovali nejaké otočky električiek či veľké busové stanice. Hoci z hľadiska pravidelnosti dopravy by to bolo prínosom – poruchy v systéme by sa neprenášali z jednej radiály na druhú.
"Budeme sa snažiť vysúťažiť v tendri práve tieto veľkokapacitné autobusy, ktoré budú nasadzované na najvyťaženejšie linky."
no mohol myslieť všebecne veľkokapacitné autobusy tejto dĺžky.. čiže do toho by spadal aj MAN...
ale jasné, nemusel to povedať až takto, alebo nemusel hovoriť nič..
ale ešte horšie by bolo, keby povedal:"budeme sa snažiť vysúťažiť Mercedes CapaCity" ?
No vidíš, a o tom to práve je. Súčasná sieť umožňuje napríklad z Dúbravky do Rače ísť až deviatimi rôznymi variantmi trasy, takže ak by sme linku 5 nahradili linkou 487 na trase Dúbravka-Šafko-Rača, nešlo by iba o prečíslovanie, ale aj o prelinkovanie. O prečíslovanie išlo napríklad vtedy, keď sa linka 22 zmenila na linku 74 bez zmeny trasy.
Ak jazdí na radiále jediná linka, tak napríklad rýchlostné obmedzenie (vulgo pomalá jazda) pôsobí na všetky jej spoje rovnomerne. Keď máš tri linky prichádzajúce z rôznych radiál a na jednej z nich máš pomalú, potom linka z tejto radiály chytá kvôli pomalej meškanie a linky z ostatných radiál nie, takže namiesto intervalu 4-4-4 máš povedzme 2-4-6. (Napríklad na dúbravskej radiále máš linku 5, ktorá prichádza z Rače a má na trase pomalú od ÚK za Novým záhonom až po Vinohrady, kým linky 1 a 12 túto pomalú jazdu nemajú.)
no to bol doslovny citat toho paka, uviedol som aj odkaz na clanok, este by sa bolo treba informovat v aktualne.sk ci ho naozaj doslovne citovali, lebo ak je to pravda tak chlapec moze za ten citat poletiet, take reci su proste zakazane
ked si spocitam hodiny stravene vypisovanim mailov ci listov, cenou postovneho, navstevou posty kvoli zaslaniu doporuceneho listu, vypisovaniu tlaciva prip. osobnym navstevam v DPB, dokazovaniu atd. atd. tak tie stratene hodiny a nervy s tym mi nestoja za blbych 140Sk co je mzda za menej ako 2 hod. prace a ver mi ze s dohadovanim sa o tych blbych 140Sk stratis viac ako 2hod, no a nakolko si cenis svoj prip. volny cas, dusevnu pohodu ci principy necham na teba, ak by sa to tykalo mna tak nad 140Sk radsej mavnem rukou v tomto pripade (nieco ine je ak ma chce niekto osmeknut trebars o 14sk v obchode co viem riesit a vyriesit hned na mieste za par minut),
ale pravda kazdy ma nastaveny iny prah citlivosti, niekto si proste povie ze je supadupa zasadovy a principovy a kvoli 140sk a svojim principom sa bude x dni nasierat a minat xx hodin svojho volneho casu ci pracovneho kedy to mohol davno zarobit
ja neviem, ale nemal by si ho brať za každé slovo.. Ešte ani nebol vypísaný tender a už tu všetci hovoria, ako vyhraje Mercedes, niektorí zas, ako už je isté, že vyhraje SOR...
Myslím si, že Záhradník to nemyslel doslovne, predsa sám vie, že to nemôže ovplyvňovať pred tendrom.. Tak zrejme majú s CapaCity dobré skúsenosti, tak preto o tom tak hovoria..
Treba počkať na tender a až po výsledku sa vyjadrovať...
vsetci traja (ak som dobre videl) co ste reagovali na moj prispevok, ste ho bud nepochopili alebo nemate elementarne znalosti slovenskeho prava
je ZAKAZANE aby hovorca/sef... statnej spolocnosti ktora ide vypisat tender na nieco povedal "chcem vysutazit v tendri typ ABC ktory prave testujeme"
vravi sa tomu ovplyvnovanie vyberoveho konania a je to ZAKAZANE, tendre sa robia preto aby sa vybrala najvyhodnejsia ponuka, este pre tunajsie deti najvyhodnejsia SA NEMUSI ROVNAT najlacnejsia, je to o tom ake kriteria sa zvolia a aku budu mat vahu
dotycny pako by si mal strazit hubu, uz min. raz sa pred niekolkymi mesiacmi prekecol ako chce DISKRIMINOVAT zakaznikov a mat dvojite ceny ktore su zakazane, najnovsie sa zase ten pako prekecol ze idu vypisovat tender kde maju uz vopred vybrateho vitaza - v pripade ze vypisany tender vyhraju Mercedes CapaCity dufam, ze si na tom zgustnu ostatni uchadzaci ze tender bol ovplyvnovany a zmanipulovany v prospech MCC, takze sa drahemu pakovi potom podakujte ked sa ten tender bude musiet opakovat na x-krat kvoli OPRAVNENYM staznostiam zvysnych uchadzacov, kedze to co povedal pako na aktualne.sk je proste ZAKAZANE a v normalnej firme by za to hned letel, to je asi ako keby rozhodca pred zapasom povedal ktore muzstvo vyhra alebo ktoremu fandi
Práve o 12:43, keď si sa to pýtal, som ho cvakal pri Braníku. Treba sa ísť aj von pozrieť, nie celý deň premrhať pýtaním sa, kde je. Je to efektívnejšie využitý čas. Možno všetci chodia po vonku a hľadajú ho, len ty si pri compe, preto ti nikto neodpíše, kde je. ?
ani nie, 15m tu uz podla mna mame dost. nakoniec tam, kde treba vacsiu kapacitu, mozu ist rovno 18-metrove...
alebo sa to moze "poposuvat", cize na dnesne solarisove linky 88 a 96 pojdu 18-metrove a-busy, a Solarisy z nich sa presunu na linky, kde su teraz 12m a potrebuju vacsiu kapacitu..napr. 80, 37, 53?
"Chceš povedať, že keby sa nezrodili jednosmerné električky, nekupovali by sa žiadne, lebo obojsmerné sú iba na ukojenie šotopreferencií?"
- Základná otázka znie, na základe čoho veľký intony vyhlásil, že jednosmerné električky "nemali NIKDY vzniknúť"?? Ak nie na základe svojej šotopreferencie, tak na základe čoho?
Asi sa rozhodovali podľa toho, čo im vyšlo výhodnejšie v miestnych podmienkach. Na jednej strane cena a veľkosť využiteľného priestoru, na druhej nepotrebnosť slučiek, výhody pri výlukách, atď.
Ja neodsudzujem tak kategoricky obojsmerné, ale podľa teba sú jednosmerné omyl ľudstva. Ty si múdrejší než všetci v storočnej histórií električiek... ?
_____________________
BTW, prvá Símensova električka bola obojsmerná či jednosmerná? ?
klasIK