Uz som ti napisal, ze DPB ma dostatok vozidiel aby jazdil ten stystem pokial nebude postavena trat v Petrzalke. Cize L1 a L2 po Šafko. Ak sa siet rozsiri po Petrzalku, tak samozrejme treba dokupit vozidla.
Upozornujem, ze takymto sposobom sa nedaju ratat intervaly. Intervaly sa rataju tak, ze cas celeho okruhy vydelime disponibilnymi vozidlami. Alternativne, ked vydelime cas okruhu intervalom, dostaneme potrebu vozidiel. Preto som ziadal o prepocet daneho dopravneho modelu, lebo sa mi nezda, ze by DPB mal k dispozicii tolko suprav (ale mozno v buducnosti mat bude)...
Ohladom prestupovania - nevidim dovod takejto zasadnej zmeny preferencie prestupovania pred priamym spojenim, co ale suvisi najme s tym, ze neviem, ci je dostatocny pocet suprav...
To je o tom, ze teraz sa tu dohadujeme, miesto toho, aby tu autor ukazal prepocet, z ktoreho by to bolo vsetko jasne a hadky by boli zbytocne...
presne ako hovoris "Ak mas vsak z pramena do ustia len jeden mozny sled, neprelinkujes tu nic. Existuje totiz prave jedna cesta..."
1. ani teraz nie su pospajane vsetky konecne
2. navrh hovori o tom istom, ale za cestu povazuje 1 radialu. No a na konkretnej radiale je v zasade cely prud sustredeny do 1 linky namiesto 3. Z toho vyplyva ze 3 linky po 12 min = 1 linka po 4 min.
3. v sucasnosti ked sa mi nechce cakat dalsich 8/10/14 min na priamy spoj, nemam istotu ze sa mi podari prestup na nieco ine skor ako prijde linka na ktoru som nechcel cakat. Po novom by som nerozmyslal, ale rovno nastupil na to co prijde a v prestupnom bode by som mal istotu ze v kratkom case prestupim a idem dalej.
Smer Dúbravak-Ružinov vznikol podľa toho, že sa jedná o približne rovnako zaťažené radiály.
Tvoj návrh je zlý v tom, že zbytočne NEspája linky, ktoré by mohol spájať a zahlcuje centrum otáčajúcimi sa radiálnymi linkami. Tvoj návrh pripomína veľmi intenzívne to, čo bolo donedávna v Zsolne pod názvom NKTD a vyvolalo to ohromný rev cestujúcej zverejnosti (asi s výnimkou enumeadunča, lebo ten obdivuje všetko, čo je žilinské).
Materiálom zo šotodopravní.net by som neveril už z princípu. Autor článku, napríklad, nepochodpil, že vždy a všade má miestna úprava prednosť pred všeobecnou a furt ryčí o porušovaní zákona.
Ad Re #95725 810zssk: Mohol by si uviesť nejaký konkrétny projekt MESTSKEJ hromadnej dopravy takto fungujúcej? Upozorňujem vopred, že NEMÁM záujem o príklady predraženej letiskovej dopravy typu Heathrow Express či CAT.
Ostatne to, že komunikuje s ľuďmi, ktorých uviedol, ešte neznamená, že s nimi spolupracuje.
Ja tiež komunikujem s ing. Parom ale na trakčnom vedení sa to neprejavuje, maximálne tak, že som v zámočku ing. Konárika vyvesený na nástenke s nápisom "Wanted" ? .
Takže Pezinčania nebudú (pod'la Teba) používať MHD, keďže bude vymetať celé mesto ale Modranci budú ryčať nadšením, že ich spoj bude vymetať Pezinok? Konzistentnejšie treba myslieť.
Až prestanú jazdiť od Bratislavy stovky autobusov, ktoré dnes jazdia súbežne so železnicou, bude potrebné v Pezinku zaviesť MHD. Bodka. To, čo tam DNES reálne jazí, nebude POTOM postačujúce, lebo POTOM to jazdiť nebude.
1. Ano ma dostatok vozidiel na 4. minutovy interval.
2. Nemas pravdu. K takym javom dochadza hlavne preto, ze s L5 cestuje vyrazne viac ludi ako s L3 a tak aj jej statie na zastavkach je dlhsie.
Re #95785 kecho: Nie, lebo ak ti cast cestujucich nemusi prestupovat, tak nech neprestupuje.
Re #95787 marian555: tunel sa bude robit az po reko zahradnickej.
Re #95780 Marcelllooo: Samozrejme aj VUD sa moze mylit, vsak ano. Lebo rad by som vedel, ako im to v tom ekonomickom vypocte vyslo, ked vyratali ze rekonstrukcia Stareho mosta je neoddovodnena ekonomicky a aj dopravne!!!!. A to z dovodu, ze Stary most sa MUSI rekonstruovat tak ci tak a pri jeho rekonstrukcii sa zlepsi plavebna draha, co je tiez doprava a to vodna. To, ze sa tam daju elektrickove kolaje je par desiatok milionov korun.
nech potom cez leto urobia aj zvojkoľajnenie Štúrovej, nájazd na Starý most, na Jesenského zase nech mesto uvoľní námestie pre nejakú rely pracháčov a DPB môže na dva mesiace eliny zrušiť úplne ?
btw. veľmi pochybujem o tom, že Ružinov bude trvať 8-9 týždňov - viď nedávno Vazovka či Rača...
Re #95788 Allredo:
pri rýchlosti a ochote zainteresovaných, hlavne pos.ancov ms Pe, ktorí každú chvíľu menia názor, akým spôsobom by mala byť trať vedená, asi elina do Pe nebude jazdiť vôbec - DPB aspoň ušetrí peniaze na nákup busov ?
...nech všetci prestúpia na smer, ktorým potom pôjdu... hehe, vlcaci by ta pohladom ukamenovali ? ?
system aky je momentalne zavedeny je na slusnej urovni, takze je zbytocne sa bavit o prelinkovani do doby, dokedy sa nebude jazdit elektrickami az do Petrzalky, za tych X rokov pretecie vela vody cez Dunaj a to ma dovtedy aspon 5krat prejde elina ? ?
Re #95757 Martin Fundárek:
stanica mi je srdečne ukradnutá, len sa mi zdá divné, že podľa čoho vznikol smer napr. Dúbravka-Ružinov, prečo nie napr Dúbravka-Zlaté Piesky či Rača ako je teraz? Inak, podľa toho, čo si teraz napísal - že "načo nadväznosti", by sa to dalo vyhnať do extrému a stačilo by aj takýchto 5 liniek: Stanica - centrum, Dúbravka - centrum, Piesky - centrum, Rača - centrum, Ružinov - centrum. A v centre (napr. točenie cez Obchodnú a Kamenné) nech všetci prestúpia na smer, ktorým potom pôjdu. Tento variant by nebol optimálny? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
Ohladom prestupovania - nevidim dovod takejto zasadnej zmeny preferencie prestupovania pred priamym spojenim, co ale suvisi najme s tym, ze neviem, ci je dostatocny pocet suprav...
To je o tom, ze teraz sa tu dohadujeme, miesto toho, aby tu autor ukazal prepocet, z ktoreho by to bolo vsetko jasne a hadky by boli zbytocne...